Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  919 304708
Dette er et spill jeg og en venn spilte for Ca. 7 -8 år siden.

Det var et crosser spill til pc (ikke i browseren).
Du kjørte moped/motorsykkel med en fyr i fult crosser utstyr og kunne kjlre overalt i et svært landskap.
Det var for det meste tomt.
Husker at grensene var store fjell og hvis man kjørte over dem, ble man sprengt til helvette

Det var i 3D. Helt grei grafikk.

Jeg har ikke noe annet å tilby, enn taknemmelighet og KP
Kan de ha vært motocross madness 1/2?
Sitat av Potrick Vis innlegg
Husker et spill fra barndommen som min onkel Leif hadde på datamaskinen sin. Husker veldig lite av det, men hadde vært kult å spille det igjen. Problemet er bare at jeg ikke husker tittelen.

Spillet starter med at romskipet/flyet ditt kræsjer på en planet, oppi noen fjell. Første level er å komme seg ned fra fjellene, spillet er 3D. Hvis jeg husker rett er hele kluet i spillet å finne tilbake til kompisen sin som forsvannt i flykræsjet. Den andre levelen er at man skal løpe rundt på en slette og slakte noen dyr. Spillet er litt sci-fi, med aliens og diverse. Mer husker jeg ikke. Og kan godt hende at jeg ikke husker alt helt rett heller.

Spillet er fra 2000-2004, 3D, og plattformen er PC.

Utrolig kult om noen vet hva slags data spill dette dreier seg om, skulle likt å visst det. På forhånd takk.
Vis hele sitatet...
Se om det er battlezone eller battlezone 2. Det er mine barndomsspill ; ) www.bzscrap.com for patcher og updates. jeg heter ballestank ingame. HVIS det er et av de spillene der da.
Sitat av Sargasm Vis innlegg
Kan de ha vært motocross madness 1/2?
Vis hele sitatet...
Ser ut som det ja

Koz og KP til deg!
Sitat av lex123 Vis innlegg
Potrick, hva slags "type" spill var det? FPS? platformspill? tredjepersons skytespill eller hva?
Vis hele sitatet...
Mener du kunne velge kameravinkelen, som i Hitman. Du kan spille det som et FPS, men du kan også ha kameraet litt bak karakteren. Mener det var noen plattform elementer med, men man hadde jo diverese skytevåpen og sånn..

Det er ikke Battlezone, eller Batlezone 2.
Kvalifisert idiot
TheDarkOne's Avatar
Savner ett gammel spill som var på skole pcene i første klasse. Man var en man kledd i romdrakt og kunne skyte små skudd. Man kunne få ting som en sag for og få skuddene til og gå i sikk sakk.

* Hva går spillet ut på:
Spillet gikk ut på å samle forskjellige ting får og komme seg videre i spillet
* Hvilken plattform
Windows
* 2D/3D?
2D
* Når spillte du det sist?
Heh, 2 klasse xD

Beklager for lite info, men husker ikke mer

KP til den som finner det
Sist endret av TheDarkOne; 10. september 2010 kl. 20:14.
Earthworm Jim?
Kvalifisert idiot
TheDarkOne's Avatar
Nei, ikke det :P
Spill til PC, du er en vikinghøvding, driver stammen gjennom sesonger, barn blir født, gamle dør, du drar på marked og bytter ressurser.

Ressursene var alt fra husdyr til korn og malm.

Ble vel spillt på sent 90tall tenker jeg, vil veldig gjerne prøve igjen da min strategiske evne er utviklet "litt" gjennom de siste årene
Det husker jeg også å ha spilt, på de gamle skolepcene. Haha shiiet. Husker ikke navn da :/
TheDarkOne: commander keen?
Sitat av Little_Me Vis innlegg
Spill til PC, du er en vikinghøvding, driver stammen gjennom sesonger, barn blir født, gamle dør, du drar på marked og bytter ressurser.

Ressursene var alt fra husdyr til korn og malm.

Ble vel spillt på sent 90tall tenker jeg, vil veldig gjerne prøve igjen da min strategiske evne er utviklet "litt" gjennom de siste årene
Vis hele sitatet...
Tipper du tenker på Vikingbyen.

http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1051176
Kvalifisert idiot
TheDarkOne's Avatar
Sitat av kidz Vis innlegg
TheDarkOne: commander keen?
Vis hele sitatet...
Nei, men det lignet litt
Sist endret av TheDarkOne; 12. september 2010 kl. 13:20.
Leter etter et spill som var sånn:

Du skulle bygge en bil av deler du fant på dynga.
Når du hadde bygget en bil, skulle du ut å kjøre.
Hvis du gikk tom for bensin, så ble du sendt tilbake til dynga.
Jeg tror du var en gammel mann (?)

Spilte det i 3. klasse på XP maskinene.
Tror også det var en katt med ??
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Bygg Biler med Mulle Mekk

Edit: "Katten" er en hund som heter Boffen...
Sist endret av Fleff; 12. september 2010 kl. 14:17.
w00t, takk

Trodde aldri jeg skulle få spilt dette spillet igjen..
Sitat av impulze Vis innlegg
Kanskje Baldur's Gate Dark Alliance II ?

http://www.youtube.com/watch?v=pe-0D8jAcBk

Helt lik start hvertfall.. I starten skal man ned i klokken for å drepe rotter, men så er det masse tyver og orkelignende figurer der nede..

Hey, jeg pleide å spille ett fighting spill da jeg var yngre..
Husker ikke hvilken konsoll jeg spilte det på, men en av figurene man kunne være var en gammel kinesisk mann med jernklør på henda, han brukte de til parrering og han kunne skyte noe strømkule greier ut av de...
Han kunne også gå opp i handstand og gå bortover på klørna...

All infoen jeg har desverre..

Posten over vil ikke endres, det skulle være to forskjellige...

Damnit..

Det skulle være to forskjellige poster, men nå er det bugga.
Alt jeg skriver i hurtigsvar blir posta som en edit :S
Vis hele sitatet...
Fins på ps2 og xbox, og gba.
Elsket de spillene Jeg har sett begge to på gamestop til under 200kr pre-played.
Leter etter et gammelt 3d skyte-spill der man er julenissen.

Spillet går ut på å løpe rundt å skyte kaniner,reinsdyr,isbjørn og små alver.
Noen som vet hva det heter?
Hei! Jeg har prøvd å finne et 2D spill i år og dag. Mener å huske at det foregår på en annen planet og er et slags bygg-en-by-spill hvor man produserer krigere og skal utslette motstanderen. Et Warcraft 1-3 type spill, og det er ganske gammelt, 90-tallet antageligvis.
Sitat av derryck Vis innlegg
Hei! Jeg har prøvd å finne et 2D spill i år og dag. Mener å huske at det foregår på en annen planet og er et slags bygg-en-by-spill hvor man produserer krigere og skal utslette motstanderen. Et Warcraft 1-3 type spill, og det er ganske gammelt, 90-tallet antageligvis.
Vis hele sitatet...
Starcraft? (Nummer 1 i serien)

http://farm3.static.flickr.com/2360/2068289510_f4d80bfe63.jpg
Sitat av onClipEvent Vis innlegg
Starcraft? (Nummer 1 i serien)
Vis hele sitatet...
Nei ikke akkurat det spillet. Om jeg husker rett så er det ingen maskiner involvert, bare rare vesener.. Beklager, husker ikke så mye. Er sikkert 10 år siden jeg spilte det sist.
Sist endret av derryck; 21. september 2010 kl. 21:37.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Det var et spill til vanlig Xbox. Husker at jeg prøvde det på en demo. Det var i fremtiden tror jeg og det var kun roboter som levde da. Husker du kjørte hovercar og på slutten av demoen var det en robot som ble smeltet i olje eller noe slikt for å dekke for et drap eller noe slikt.

Veldig lite info men håper det holder.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Btw, jeg synes denne tråden fortjener en sticky.
Leter etter et spill jeg spilte i barnehagen/starten av barneskolen, er nok ifra 1990-1995
Spillet er som tekken bare med dinosaurer, husker ikke mer dessverre
2d
Spilte det på en Sega Megadrive men finnes kanskje på Genesis også som Sonic.

Et spill til som jeg heller ikke husker var et 2D platform-spill til PC hvor man styrte en kanin med en gulrot eller no, spilte det vel for 10 år siden.
Sitat av dragdritt Vis innlegg
Leter etter et spill jeg spilte i barnehagen/starten av barneskolen, er nok ifra 1990-1995
Spillet er som tekken bare med dinosaurer, husker ikke mer dessverre
2d
Spilte det på en Sega Megadrive men finnes kanskje på Genesis også som Sonic.

Et spill til som jeg heller ikke husker var et 2D platform-spill til PC hvor man styrte en kanin med en gulrot eller no, spilte det vel for 10 år siden.
Vis hele sitatet...
Jazz Rabbit?
Sitat av toxicity Vis innlegg
Jazz Rabbit?
Vis hele sitatet...
ja! tror det, var tydeligvis ikke en gulrot men er nok riktig spill ja! Dette skal games på skolen
▼ ... noen uker senere ... ▼
Et annet spill jeg kom til å tenke på var et spill hvor man kunne kjøre rundt på et brett. Man kunne kjøre på en platform som senket seg, så kunne man velge om man ville være jeep, tanks eller helikopter! Her mener jeg å huske at man skulle ta forskjellie capture points eller noe lignende. Mener detta var på PC, 2d sett skrått ovenfra syns jeg å huske. Tror man spilte dette mot venner? Kunne spille dette på samme data?
leter etter et spill jeg spilt når jeg var myyyyeee mindre. Er et 2D spill til PC. Og om jeg husker rett er det et Blues Brothers spill. Det er platform og man må drive å hoppe rundt. Husker at på et nivå må man hoppe over en handlekurv eller noe.

Er ikke mye å gå på, men husker jeg hadde stor glede av spillet når jeg var liten!

Er heller ikke sikker på at det er BlueBrothers, men ganske sikker. Er ihvertfall 2 personer man kan være, 1 smålubber og 1 som er høy og slank. Begge i dress og hatt. Det var også 2player på spillet hvor man spilte 1 og 1.
Sitat av Haagiboy Vis innlegg
Et annet spill jeg kom til å tenke på var et spill hvor man kunne kjøre rundt på et brett. Man kunne kjøre på en platform som senket seg, så kunne man velge om man ville være jeep, tanks eller helikopter! Her mener jeg å huske at man skulle ta forskjellie capture points eller noe lignende. Mener detta var på PC, 2d sett skrått ovenfra syns jeg å huske. Tror man spilte dette mot venner? Kunne spille dette på samme data?
Vis hele sitatet...
Return Fire kongespill....!!

Sitat av Pablo_P Vis innlegg
Leter etter et gammelt 3d skyte-spill der man er julenissen.

Spillet går ut på å løpe rundt å skyte kaniner,reinsdyr,isbjørn og små alver.
Noen som vet hva det heter?
Vis hele sitatet...
Santa slayer!
Helt riktig t33zr!

Skal laste det ned med en gang, takk så meget!
Sitat av fcknfreak Vis innlegg
leter etter et spill jeg spilt når jeg var myyyyeee mindre. Er et 2D spill til PC. Og om jeg husker rett er det et Blues Brothers spill. Det er platform og man må drive å hoppe rundt. Husker at på et nivå må man hoppe over en handlekurv eller noe.

Er ikke mye å gå på, men husker jeg hadde stor glede av spillet når jeg var liten!

Er heller ikke sikker på at det er BlueBrothers, men ganske sikker. Er ihvertfall 2 personer man kan være, 1 smålubber og 1 som er høy og slank. Begge i dress og hatt. Det var også 2player på spillet hvor man spilte 1 og 1.
Vis hele sitatet...
Het bare The blues brothers tror jeg, stemmer hvertfall veldig med dette:
Hei! Har lenge letet etter 2 spill til NES eller SNES. Mest sannsylig NES. Det ene spillet ser du skrått ovenifra, du kan velge mellom 3 figurer. Alle står på rulleskøyter/rollerblades og går rundt og slår folk. Husker ikke stort mer av dette spillet.

Det andre er ett ganske kjent 2d spill til NES. Du styrer en kar som drar fra øy til øy og spiller gjennom flere brett på hver øy. Han får også hjelp av dinosaurer.

Håper noen kan hjelpe
Sitat av dragdritt Vis innlegg
Leter etter et spill jeg spilte i barnehagen/starten av barneskolen, er nok ifra 1990-1995
Spillet er som tekken bare med dinosaurer, husker ikke mer dessverre
2d
Spilte det på en Sega Megadrive men finnes kanskje på Genesis også som Sonic.
Vis hele sitatet...
Primal Rage?

http://www.youtube.com/watch?v=aXuQQXgnYPU

Finnes på en hel haug forskjellige konsoller.

Sitat av nobels Vis innlegg
Hei! Har lenge letet etter 2 spill til NES eller SNES. Mest sannsylig NES. Det ene spillet ser du skrått ovenifra, du kan velge mellom 3 figurer. Alle står på rulleskøyter/rollerblades og går rundt og slår folk. Husker ikke stort mer av dette spillet.

Det andre er ett ganske kjent 2d spill til NES. Du styrer en kar som drar fra øy til øy og spiller gjennom flere brett på hver øy. Han får også hjelp av dinosaurer.

Håper noen kan hjelpe
Vis hele sitatet...
Det første kan kanskje være Rollergames? :
http://www.youtube.com/watch?v=Y_AojVMEnt4

Det andre ett av spillene i Adventure Island serien? :
http://www.sydlexia.com/nes100/nes67.htm

Er kanskje litt søkt den nr. 2 der, men kan jo være.
Og i Rollergames velger man vel lag, og ikke karakter, men kan jo være at du husker "feil" ?
Du traff blink på begge to! Tusen takk
Sitat av nobels Vis innlegg
Du traff blink på begge to! Tusen takk
Vis hele sitatet...
Good good
▼ ... over en uke senere ... ▼
Leter etter to spill til Playstation 2.
- Det ene er et flyspill, du blir sendt inn på ett kart som er stort og firkantet. Her er det både bakkestyrker og fly som skyter på deg. Når du skyter ned noe så dropper den som regel fuel eller våpen og man må alltid passe på at man har nok fuel. Husker ikke så mye mer av dette spillet.

- Nummer to er en citybuilder spill. Du må bruke klosser til å bygge hus/byggninger med, så kan du tjene penger på aksjer og selge hus og andre bygg.

takk for any hjelp

EDIT: Det er til PS1 ikke 2. My bad
Leter etter et spill som du fikk på macdonalds(Tror jeg) der du skulle sende ut romskip til alle planete for å lete etter deler til en-eller-annen ting. Er ganske gammelt
Sist endret av Sinken; 21. november 2010 kl. 10:53.
Leter etter et spill som er på internett. Fant det på 1001spill for en stund siden.
Jeg tror ikke det var Flash.

Dette var et spill hvor du skulle tenke på en person, og så spurte spillet deg mange spørsmål og til slutt gjettet personen du tenkte på.
Det som er litt creepy er at den ofte har rett.

Jeg tror det var en eller annen "ånd" og siden var lilla eller blå tror jeg..

Edit: Lol, fant det rett etter jeg lagde posten
TO timer med leting også fant jeg det nå.. Akinator
Sitat av killkalle1 Vis innlegg
Leter etter et spill som du fikk på macdonalds(Tror jeg) der du skulle sende ut romskip til alle planete for å lete etter deler til en-eller-annen ting. Er ganske gammelt
Vis hele sitatet...
Er ganske sikker på at du mener "Romjakten".
Veldig bra spill.
tusen takk, det var det
shit was so cash
Anda22's Avatar
Er på jakt etter et spill til ps2. Anntar at det kom ut i 2003-2004. Man kjørte buggy's. Alt jeg kan huske. Miner litt om Motorstorm
Smugglers Run 2?
Leter etter et spill som jeg tror finnes på 1001 spiller eller 123. Men kommer ikke på navnet, og her sitter helt fast på hvordan å finne det.

Spillet går ut på:
Du er en liten, robot, mulvart eller hva du vil kalle det. Så skal du grave deg nedover, før du går tom for bensisn må du fly oppigjen å fylle på. Du kan kjøpe oppgraderinger så gjør at du tåler bedre vareme, kraftigere motor, bedre drill, lengre tid mellom hver fylling osv.

Noen som kan kjenne det igjen?

Edit: Fant faktisk spillet selv, det jeg letet etter var Motherload
Sist endret av Shudo; 26. november 2010 kl. 11:08.
Skihoppespill i 2D. Sett fra siden, strekmann. Styrer med piltastene. Ganske gammelt, IKKE DSJ! Du hopper i verdenscupen rundt omkring i verden.
Det hele finner sted på en øy. Du skal komme deg videre, såvidt jeg kan huske. Utrolig lenge siden jeg har spilt dette spillet. Det er i 2D og du må klatre i palmer etter kokosnøtter. Selv syntes jeg dette var litt gøy før, og jeg tror det var et spill hvor du måtte tenke for å komme deg videre til neste sted.
Dårlig forklaring, men det er alt jeg husker, da det er såpass lenge siden.
Any ideas?
Er ikke Robinson spillet da?
Sitat av Shudo Vis innlegg
Leter etter et spill som jeg tror finnes på 1001 spiller eller 123. Men kommer ikke på navnet, og her sitter helt fast på hvordan å finne det.

Spillet går ut på:
Du er en liten, robot, mulvart eller hva du vil kalle det. Så skal du grave deg nedover, før du går tom for bensisn må du fly oppigjen å fylle på. Du kan kjøpe oppgraderinger så gjør at du tåler bedre vareme, kraftigere motor, bedre drill, lengre tid mellom hver fylling osv.

Noen som kan kjenne det igjen?

Edit: Fant faktisk spillet selv, det jeg letet etter var Motherload
Vis hele sitatet...
Det heter Motherload http://www.xgenstudios.com/game.php?keyword=motherload
Edit: oops, så ikke at du hadde funnet det =)
Sist endret av WhiteNoise; 27. november 2010 kl. 00:05.
Sitat av kimmag Vis innlegg
Er ikke Robinson spillet da?
Vis hele sitatet...
Godt mulig. Har du en evt link til spillet? Umulig å finne et gammelt spill som heter Robinson på google, da det er latterlig mye med det samme navnet.
Var et lite spill til pc, husker at du var en bakterie eller noe i et mikroskop, og skulle spise større "bakterier" for å bli større, mens du ungikk å bli spist selv
Aah, det er et spill ejg savner:
Det er i 2D, men i et skråperspektiv, og såvidt jeg vet er det bare til PC.
Handlingen foregår i 2045 eller no' sånt, verden begynner å gå tom for ressurser, og mennesker leter etter nye planeter. (Verden har 5doblet befolkningen) Roboter skal teste den beste av alternativene, som er månen titan. Men noe går galt, og det blir en robot VS Human-ting/opplegg.