Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 4997
Hola!

Noen her inne som har opplevd abstinenser på apodorm og evt hvor lenge disse har vart og hvilke symptomer dere har opplevd?
Ikke på apodorm alene, men fra benzo generellt. Nitrazepam har halveringstid fra 20-30 timer så den har medium lang halveingstid noe som vil si at det kan henge igjen en liten stund, da først og fremt i at søvnen kommer til å bli litt dårligere fremover.

Hvor lenge har du brukt det sammenhengene og i hvilke doser?
Jeg har pleid å bruke 10mg over en maks periode på 10 dager omtrent, for så å pause i ca 2 uker. Prøver å holde meg til det intervallet, slik at jeg ikke venner meg til stoffet. Men her for noen uker siden tror jeg at jeg har opplevd forholdsvis milde abstinenser, men det varte heldigvis bare i 4 dager, så var det over. Da gikk det i Imovane, Sobril og Apodorm.
10mg i 10 døgn for å så ta 2 ukers pause burde ikke by på abstinens plager, jeg tror du heller opplever "rebound" effekter, altså mildere enn faktiske abstinenser med litt forhøyet uro/stress og dårligere søvnkvalitet.

Imovane og sobril deler reseptor område som apodorm så du vil få en liten kryss-toleranse her. Du sier heller ikke hvor lenge du har holdt på med forbruket ditt, men om du får en rebound effekt hva med å prøve kutte ned litt? Du bruker vel apodorm 11-12 ganger per måned, prøv med 8-9 dager og se om det hjelper noe på problemet.
Symptomene mine på benzo-abstinenser var at jeg enten vart lykkelig eller at jeg hadde det helt jævlig og ikke visste hvorfor, jeg begynte å grine uten grunn, jeg fikk tics, ble veldig anspent (særlig omkring nakken), og forble søvnløs i noen døgn.
Takk for gode tips! Det skal jeg gjøre !
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg driver og avvenner meg nå, har hatt to netter uten. Nå mener jeg jeg kjenner lette abstinenser i form av stiv nakke, lett sykdomsfølelse, litt uro og skvetten, og litt hodepine. Har gjort det før, og synes det er lettere denne gangen fordi jeg har fått sove. Sist tok det ti døgn før jeg fikk sove normalt til natta.
Jeg har et godt tips til deg, begynner du å føle deg avhengig av disse stoffene, slutt med engang om dem ikke er høyst nødvendig. Apodorm,sobril og imovane får du omtrent samme toleranse for. Det spiller altså neppe noen rolle om du ene uken bruker imovane for neste apodorm.
Det er veldig smart av deg å bruke disse bare ved behov og ikke sammenhengende. Langtidsbruk daglig med disse benzolignende stoffene vil garantert skaffe deg masse ubehag. Du kan eventuelt lese litt her og se om du kjenner deg igjen og også se farene ved bruk.
Mine egne erfaring med abstinens på disse medisinene er smertefulle muskler, spesielt nakke og kjeve, søvnproblemer, lette kramper, vansker med å holde meg i jobb, har nok også påvirket min hjerne på uheldig måte, ukritisk bruk av andre rusmidler. Nå skal det sies at mitt missbruk nok var mye større en ditt og over noen år om dette er noe du bruker med respekt og i samråd med lege er farene mye minde.
https://en.wikipedia.org/wiki/Benzod...rawal_syndrome