Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  40 11848
har en kompis som fant 1kg hasj og solgte plater til folk rundt og da fant eierne til varene at han hadde tatt det og nå har gjeld på 100k som må nedbetales innen 2 uker, ellers får det fatale konsekvenser.. Hva kan han gjøre for å nedbetale denne gjelden? kan han ta opp et forbrukslån eller bruke sånn der kredittkort/mastercard eller lignendes?????
Enkleste er vel å bruke pengene fra salget av den illegale, illegalt tilvervede hasjen. Fatalt for en kg hasj var nå litt voldsomt, men blir nok vondt ja. Om kompis er over 18 kan han ta opp forbrukslån, om det er smart er en annen ting. Mastercard/kredittkort får du ikke med 100 000 i kreditt uten videre. Ta det han har igjen fra salget, pluss selge det han har liggende av verdi og håpe på å nå 100k?
ArbeidsledigProletar
100k for en kilo? Hesus!!!
Betal..
Finner du en kg hasj og selger unna alt må vell vedkommende sitte på et kapital han kan betale med..
Er hasjen så forbanna jevla 420 bra at den koster så mye som 100 k er jo meget spesielt at man finner denne hasjen helt uten videre for , deretter og distrubere den så at eierne av denne klossen finner ut av det... Mangel på hode kalles det..Man finner ikke bare en kg tjall åsså skjer sånt? eller?
Lukter muffins...
Ta opp lån, jobb... 100 skaffes fort i mine øyne da man finner 1 kg tjall...
Sitat av vato Vis innlegg
Betal..
Finner du en kg hasj og selger unna alt må vell vedkommende sitte på et kapital han kan betale med..
Er hasjen så forbanna jevla 420 bra at den koster så mye som 100 k er jo meget spesielt at man finner denne hasjen helt uten videre for , deretter og distrubere den så at eierne av denne klossen finner ut av det... Mangel på hode kalles det..Man finner ikke bare en kg tjall åsså skjer sånt? eller?
Lukter muffins...
Ta opp lån, jobb... 100 skaffes fort i mine øyne da man finner 1 kg tjall...
Vis hele sitatet...
"eierne" gikk inn i leiligheten hans og slo dem med batong og tok alt de hadde og må betale fra 0kr-100k, det som ble tatt tilbake blir ikke sett på som betaling, og har nå 2 uker på nedbetaling...
Urimelighet kjenner ingen grenser ser jeg, 100k er jo drøyt om han tilogmed ikke fikk solgt hele kiloen. Finnes dessverre ikke noe legal og sikker måte å reise 100k på 2 uker. Så dette blir kanskje en kjip førjulstid.
Sitat av Batabusa Vis innlegg
100k for en kilo? Hesus!!!
Vis hele sitatet...
egentlig 80k men de krever 100k
Gå til politiet. Kanskje virker det som en kjip løsning, men det er bedre enn å sitte med 100k i dyrt forbrukslån, evt. få voldsskader fordi det ikke er mulig å reise 100k på to uker.
Forståelig at de tar ekstra for "tort og svie." Vil anta at den banalt høye summen + at de tok alt han hadde liggende i leiligheta kun er for å sette et eksempel. Etter dette er det nok ikke noen som tør å plukke med seg det de måtte finne på sin vei... føler med kompisen din, jævla kjipt det som har skjedd.. men denne kunne jeg forutse da han solgte første plata.. sånt er det alltid noen som eier...
4 kredittkort, ta ut 25k på hvert. Hvis han har solgt unna burde han jo ha litt å betale med, men den kiloen kostet sikkert mindre enn 50k.

Sitat av kriss Vis innlegg
Gå til politiet. Kanskje virker det som en kjip løsning, men det er bedre enn å sitte med 100k i dyrt forbrukslån, evt. få voldsskader fordi det ikke er mulig å reise 100k på to uker.
Vis hele sitatet...
Slik at han får salg av 1 kilo hasj på rullebladet, fremdeles står i gjeld til fyren samt gjøre han forbanna ved å tyste han ut. Høres ut som en god ide...
Sist endret av pkk1990; 9. desember 2016 kl. 13:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av pkk1990 Vis innlegg
Slik at han får salg av 1 kilo hasj på rullebladet, fremdeles står i gjeld til fyren samt gjøre han forbanna ved å tyste han ut. Høres ut som en god ide...
Vis hele sitatet...
Spørs jo hvor hardt man er inne i kriminelle miljøer, men jeg hadde hatt null problem med å gå til politet for dette.
Man trenger jo for all del ikke nevne at det er en full kilo man har pushet; men at man frykter for eget liv etter å ha funnet noe hasj og solgt videre og at man har direkte blitt truet på livet, blitt utsatt for væpnet ran og pengeutpressing.
For fuck sake, tar lett 3mnd på ferie i buret(antagelig får du ikke en dritt på hverken rulleblad[som forøverig ikke gjør en dritt] eller noe fengselsstraff) om jeg vet at disse idiotene er farlige motherfuckers og jeg ikke har noe alternativ. Buhu, du kan risikere å gjøre dem sure? Guess what, det er dem fra før; kanskje 12 år i fengsel får dem på bedre tanker.
Sitat av checheneren95 Vis innlegg
"eierne" gikk inn i leiligheten hans og slo dem med batong og tok alt de hadde og må betale fra 0kr-100k, det som ble tatt tilbake blir ikke sett på som betaling, og har nå 2 uker på nedbetaling...
Vis hele sitatet...
Amatører. De har jo ikke muligheten å få tilbake pengene på så kort tid. Tipper også at de i alle fall fikk tilbake over 1/2 kiloen pluss kontanter. Eksempelet er statuert når en får en runde juling med batonger og skulle de sett resten av pengene skulle de gitt han en nedbetalingsplan. Da hadde han i alle fall hatt muligheten til å betale. Nå er det større sjanse for at det blir trøbbel for de i stedet. Men så om det... Uansett så er det ikke så lurt å ta det en "finner" for deretter selge dette i samme nabolag heller...
Kan ikke du få en eller annen respektert chechener til å snakke med batongmennene slik at dere kan komme til enighet om en betalingsplan for kompisen din?
Sitat av moret Vis innlegg
Spørs jo hvor hardt man er inne i kriminelle miljøer, men jeg hadde hatt null problem med å gå til politet for dette.
Man trenger jo for all del ikke nevne at det er en full kilo man har pushet; men at man frykter for eget liv etter å ha funnet noe hasj og solgt videre og at man har direkte blitt truet på livet, blitt utsatt for væpnet ran og pengeutpressing.
For fuck sake, tar lett 3mnd på ferie i buret(antagelig får du ikke en dritt på hverken rulleblad[som forøverig ikke gjør en dritt] eller noe fengselsstraff) om jeg vet at disse idiotene er farlige motherfuckers og jeg ikke har noe alternativ. Buhu, du kan risikere å gjøre dem sure? Guess what, det er dem fra før; kanskje 12 år i fengsel får dem på bedre tanker.
Vis hele sitatet...
Hvorfor frykter du for eget liv for å ha solgt litt hasj? Tror du politiet bare gir han full beskyttelse uten noen konsekvenser for de lovbrudd han har begått? Veldig naivt. Mest sannsynlig vil politiet ikke beskytte han overhode, men derimot prøve å straffe dem begge så hardt som mulig. De blir ikke automatisk din venn bare fordi du kommer med halen mellom bena fordi du ble redd.

Som du skriver, om du vet at det er "bad motherfuckers" betaler du pengene, fordi du har driti deg ut å stjålet hasjen hans. Du kan ikke ha hatt mye med kriminelle miljøer å gjøre hvis du tror at en anmeldelse vil medføre at personene backer av. Mest sannsynlig vil han bli enda mer forbanna, dvs,. verre pryl for offeret. Folk som dealer klosser har ofte mye kontanter løst, kan jo lett sende folk på døra til noen for noen skarve tusenlapper.

Greit nok at den lokale stoneren som pusher grammer og baggere ikke gjør stort, men folk som driver litt større(klosser etc.,) er ofte ikke like balleløse.

Du snakker om 3 måneder i ferie i norsk fengsel, men for å si det slikt, det er vel et av de mest utrygge stedene du kan være hvis du har folk etter deg. Skjer det noe i fengsel tar det LANG tid før det kommer betjenter til stede, det vet alle som har sittet inne.
Sist endret av trikker95; 9. desember 2016 kl. 14:11.
Hva med å stikke av? Skrape sammen penger, reise til et billig sted.
Sitat av trikker95 Vis innlegg
Hvorfor frykter du for eget liv for å ha solgt litt hasj? Tror du politiet bare gir han full beskyttelse uten noen konsekvenser for de lovbrudd han har begått? Veldig naivt. Mest sannsynlig vil politiet ikke beskytte han overhode, men derimot prøve å straffe dem begge så hardt som mulig. De blir ikke automatisk din venn bare fordi du kommer med halen mellom bena fordi du ble redd.

Som du skriver, om du vet at det er "bad motherfuckers" betaler du pengene, fordi du har driti deg ut å stjålet hasjen hans. Du kan ikke ha hatt mye med kriminelle miljøer å gjøre hvis du tror at en anmeldelse vil medføre at personene backer av. Mest sannsynlig vil han bli enda mer forbanna, dvs,. verre pryl for offeret. Folk som dealer klosser har ofte mye kontanter løst, kan jo lett sende folk på døra til noen for noen skarve tusenlapper.

Greit nok at den lokale stoneren som pusher grammer og baggere ikke gjør stort, men folk som driver litt større(klosser etc.,) er ofte ikke like balleløse.
Vis hele sitatet...
Det går ikke an å betale hvis en ikke har noe å betale med, enkelt og greit. Å komme da så å si med draps trusler hjelper veldig lite. Det er ikke prat om ballestørrelsen her, men hvordan en løser ett problem hvor det er realistisk at en får inn pengene. Regner med det bare er prat om noen få usle tusenlapper her til de har dekket "tapet" sitt, når en regner med det de allerede har hentet.

Vet av folk som skylder nærmere en mill og det går det ganske så rolig for seg. Der kan en også bruke utrolig lang tid uten at det er noe stress. Bare en viser at en har tenkt til å gjøre opp for seg løser det meste seg. Det handler litt om å få muligheten til dette, så en da ikke tyr til andre "dumme" valg fordi en sitter der med dødsangst eller lignende pga trusler som har kommet, etterfulgt av en urealistisk betalingsfrist.

De ballene det er prat om her må være de kompisen til TS har, da han prater med de det gjelder og sier at han ha en betalingsplan på opplegget, og at det ikke finnes annen løsning på det.

Siden han ellers ikke har problemer med kjøp & salg kan han jo fortsette med dette for å betale ned gjelden?
Sist endret av Jens1; 9. desember 2016 kl. 15:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Jens1 Vis innlegg
Det går ikke an å betale hvis en ikke har noe å betale med, enkelt og greit. Å komme da så å si med draps trusler hjelper veldig lite. Det er ikke prat om ballestørrelsen her, men hvordan en løser ett problem hvor det er realistisk at en får inn pengene. Regner med det bare er prat om noen få usle tusenlapper her til de har dekket "tapet" sitt, når en regner med det de allerede har hentet.

Vet av folk som skylder nærmere en mill og det går det ganske så rolig for seg. Der kan en også bruke utrolig lang tid uten at det er noe stress. Bare en viser at en har tenkt til å gjøre opp for seg løser det meste seg. Det handler litt om å få muligheten til dette, så en da ikke tyr til andre "dumme" valg fordi en sitter der med dødsangst eller lignende pga trusler som har kommet, etterfulgt av en urealistisk betalingsfrist.

De ballene det er prat om her må være de kompisen til TS har, da han prater med de det gjelder og sier at han ha en betalingsplan på opplegget, og at det ikke finnes annen løsning på det.

Siden han ellers ikke har problemer med kjøp & salg kan han jo fortsette med dette for å betale ned gjelden?
Vis hele sitatet...
TS spør om hvordan han kan få tak i pengene, det er dere som begynner å oppfordre han til å melde seg.
Som nevnt ovenfor, 100k er ikke vanskelig å få tak i, 4 kredittkort på 25k hver. Regner også med at han har litt igjen etter kiloen han solgte.

Det er ikke snakk om å ha "baller", men å være realistisk.
Om folk lever et så beskyttet liv at de tror det bare er å ringe politiet, så backer han av med en gang, da trenger man en liten reality check. Alle folk er ikke like, og selv om din venn får god tid til å betale pengene han skylder, så betyr det ikke at det gjelder for alle. Regner med han ikke har stjålet denne milionen heller?

Hvis dere ikke tror han skal gjøre noe etter politiet blir involvert, hvorfor i det hele tatt bry seg med å betale tilbake fyren? Mener jeg leste at de hadde stormet leiligheten hans med batong også...

Han skal være en ganske håpløs kriminell hvis han lar en som åpenbart er redd han, slippe unna med 1 kilo av hans varer.

For å dra en parallell, hvis du har stjålet fra lageret til f.eks. en av de større ungdomsgjengene i Oslo, type Young Bloods så er sjansen stor for å bli kidnappet/torturert/grovt banket opp. Gjelder ikke nødvendigvis denne mannen, men det gjelder å ta sine forholdsregler.
Sist endret av trikker95; 9. desember 2016 kl. 15:55.
Er så lei av folk som ikke klarer å ta ansvar for sine egne handlinger.

Stjeler du en kg hasj av banditter så må du nesten regne med å få litt problemer etterpå.

Kan jo tenkes at disse folkene skylder en god del penger de også. Kanskje med folk som går hardere til verks en noen fyrer med batonger.
Sitat av checheneren95 Vis innlegg
har en kompis som fant 1kg hasj og solgte plater til folk rundt.....
Vis hele sitatet...

Han fant ikke hasjen, han stjal hasjen. Uansett hvor hasjen lå, om kompisen din kom over den helt random utendørs eller sparket inn en dør eller knuste ei rute for å få tilgangen til hasjen så viste han at hasjen tilhørte "noen". Nå er det bare til å ta straffen, betale "boten".

Sitat av moret
Spørs jo hvor hardt man er inne i kriminelle miljøer, men jeg hadde hatt null problem med å gå til politet for dette.
Vis hele sitatet...
Du stjeler ikke en kilo hasj for så å løpe til snuten når eieren med makt tar hasjen tilbake.

Og det handler ikke om "gatas lov" om tysting typ snitches get stitches. Det handler om at her må "offeret" først innrømme egne kriminelle handlinger til snuten. Som det vil komme en reaksjon på. Så må han navngi eieren av hasjen. Det er lang tid mellom avhør og domfellelse og hvor lenge tror du hasjeieren sitter i varetekt? Og hva tror du han gjør når han kommer ut av varetekt?

Det beste for tjuven er nok å forsøke å forhandle en deal rett og slett. Han er jo ikke uskyldshvit og blåøyd.
Sist endret av frtoretang; 9. desember 2016 kl. 20:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Helt utrolig at folk råder TS til å gå til politiet etter først ha stjålet 1 kg hasj og deretter solgt det videre i hekto. Finner man sånt er det alltid noen som eier det. Hva med å ta ansvar over egne handlinger? Du har dummet deg ut og det var naivt av deg å tro at eieren ikke ville finne ut hvem som solgte hans varer i en åpenbart liten by.

Sitat av pkk1990 Vis innlegg
4 kredittkort, ta ut 25k på hvert. Hvis han har solgt unna burde han jo ha litt å betale med, men den kiloen kostet sikkert mindre enn 50k.
Vis hele sitatet...
Du ha åpenbart ikke peiling på priser. GOD hasj kan fort strekke seg opp mot 100k\kg i små kvantum. 100k er drøyt, spesielt etter å ha blitt fratatt det du allerede hadde tjent på salget. Men problemet er nettopp at du ble fratatt det - etter et dårlig 007-forsøk hvor du til slutt ble tatt.

OT: Det viktigste er at du er samarbeidsvillig. 100k på 2 uker forstår også eieren er et urealistisk krav. Hadde jeg vært deg ville jeg selv tatt kontakt med eieren og lagt meg helt flat og sammen utarbeidet en nedbetalingsplan. Vis respekt og legg deg flat samtidig som du viser at du skal bli behandlet rettferdig. Da ordner det seg til slutt.
Sist endret av mr_rager; 9. desember 2016 kl. 20:37.
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Han fant ikke hasjen, han stjal hasjen. Uansett hvor hasjen lå, om kompisen din kom over den helt random utendørs eller sparket inn en dør eller knuste ei rute for å få tilgangen til hasjen så viste han at hasjen tilhørte "noen".
Vis hele sitatet...
Hadde jeg funnet slikt ute hadde jeg levert det til hittegodskontoret så kunne eieren hentet det der Da hadde jeg hatt mitt på det rene og gjort en god gjerning slik at den rettmessige eieren faktisk kan få tilbake verdiene sine selv om en ikke vet hvem personen er.

Sitat av Odd Vis innlegg
Kan jo tenkes at disse folkene skylder en god del penger de også. Kanskje med folk som går hardere til verks en noen fyrer med batonger.
Vis hele sitatet...
Ikke sant. Vil jo ikke kalle de heller for smarteste kniven i skuffen da. Legger de hele kiloet på ett sted og viser folk hvor det ligger hen, eller hvordan fungerer det der egentlig? Når en legger det utendørs må en faktisk regne med at det kan bli funnet. Forsvarer ikke at det er en som kommer og tar det og selger det videre her, men de kunne vel kanskje ha unngått at det ble borte?
Sist endret av Jens1; 9. desember 2016 kl. 21:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ikke umulig at en kilo med heftig kvalitet koster 100k. Uansett om det kostet 80, så er vel ikke 100 så urimelig om du stjeler et kilo hasj.
Folka har risikert fengselsstraff for og hente det her, oppbevare det, lagd planer for å selge det. Langt ifra umulig at de skylder enda verre folk penger fordi de har kritet denne hasjen selv.

Her har man satt seg i en jævla dum situasjon selv. Banklån. Lån av familie. Er det en ting en kriminell vil ha, så er det kontanter. Mann seg opp og prat med de med en reell løsning på problemet så ordner det seg som regel alltid.
Sitat av brennesle Vis innlegg
Kan ikke du få en eller annen respektert chechener til å snakke med batongmennene slik at dere kan komme til enighet om en betalingsplan for kompisen din?
Vis hele sitatet...
haha chechenere er en del av dette, er ikke noe jeg kan gjøre for å hjelpe min norske venn..
Skjønner ikke, har kompisen din mista en kilo? Har han brukt alle pengene? I såfall er han dum.
Om ikke, jobb inn lønna. Finnes ikke stikke, man finner hvem som helst nå om dagen.
Ta opp forbrukslån. Sånn går det når man stjeler andres greier. Nå blir det en dyr lærepenge, men den er vel fortjent utifra hva du skriver.
De er jo interessert i å få tilbake pengene sine. Det er ingen som kommer til å bli henrettet om han ikke nedbetaler innen 2 uker. Det er vanskelig å kreve penger av en død person.
Han kan jo for eksempel høre om det er muligheter for å få ett nytt kilo, for så og selge det ut å nedbetale gjelden? 100k går fort om du går inn for det.
Sitat av QuestionSign Vis innlegg
Skjønner ikke, har kompisen din mista en kilo? Har han brukt alle pengene? I såfall er han dum.
Om ikke, jobb inn lønna. Finnes ikke stikke, man finner hvem som helst nå om dagen.
Vis hele sitatet...
kompisen min fant 1kg i skogen og tok det for å tjene litt penger her og der, men da "eierne" av kiloet fant ut at en ny fyr holdt på å distribuere hasj så meldte de seg inn for å ta inn 1 plate krit av kompisen min for å se om det var den samme hasjen som ble stjålet, og riktig nok var det den samme.
han har brukt ganske lite av pengene men da de kom inn i leiligheten for å kreve inn så tok de alle pengene han hadde tjent på det og hasjen og fikk en heftig "bot"
Sitat av checheneren95 Vis innlegg
kompisen min fant 1kg i skogen og tok det for å tjene litt penger her og der, men da "eierne" av kiloet fant ut at en ny fyr holdt på å distribuere hasj så meldte de seg inn for å ta inn 1 plate krit av kompisen min for å se om det var den samme hasjen som ble stjålet, og riktig nok var det den samme.
han har brukt ganske lite av pengene men da de kom inn i leiligheten for å kreve inn så tok de alle pengene han hadde tjent på det og hasjen og fikk en heftig "bot"
Vis hele sitatet...
Helt ærlig så har jeg lite trua på det der. Nå er det ikke slik at en legger ett kilo hasj oppå torva i skogen, slik at hvem som helst som går der kan se det. Det er heller ikke vanlig å ha med seg spade hvis en går tur i skogen? eller en "hasjfinner"?

Uansett så har ikke de folka tapt noen penger etter det jeg ser. Og de har fått tilbake ca 100 000. De skal ha 200 000 kr totalt. Da får de vente på pengene sine.
Enda en grunn at Norge trenger legalisering. Hvis personen skal tjene mange penger på få dager, da er det ikke hasj man skal selge uansett. Personen kan kanskje prate med noen som trenger sjåfør til danmark osv men hvor lurt det er kommer an på valgene man har. Hadde nok anbefalt å forhandle og eventuelt gjøre opp ved å anvende leiligheten som et sted der det kommer mer Cannabis ut enn inn, fordelen er at man har faste folk og man slipper å stresse med ting som folk som er sure på deg da dere plutselig får felles interesse. Ulempen er at man ikke kan reise vekk altfor lenge og snuten som kan besøke eller noen som tyster ut slik at snuten kommer på besøk. I mine øyne så kan man ha fast jobb i tillegg. Er man dedikert så kan man høste 3-5 ganger i året og få kilo tørka grønt per høsting hvis man bruker 2 600W lamper. Enda en mulighet er å ha et eget rom for mødre og stiklinger slik at man har 1.2kW innstilt på 12/12 året rundt. Grei måte å oversvømme markedet med hurtigblomstrende indica. Ta stilling til situasjonen og pass på deg godt.
Sitat av Kloroplast Vis innlegg
I mine øyne så kan man ha fast jobb i tillegg. Er man dedikert så kan man høste 3-5 ganger i året og få kilo tørka grønt per høsting hvis man bruker 2 600W lamper. Enda en mulighet er å ha et eget rom for mødre og stiklinger slik at man har 1.2kW innstilt på 12/12 året rundt. Grei måte å oversvømme markedet med hurtigblomstrende indica. Ta stilling til situasjonen og pass på deg godt.
Vis hele sitatet...
I mine øyne kan alle få til et slikt opplegg som du beskriver, men man må jo investere en god sum penger i forkant. For å få det mest mulig lønnsomt. 2stk 600watt lamper? 3-5høstinger pr år? = kilo hver innhøsting? hvis du klarer dette tror jeg du skal ha god kunnskap og meget godt utstyr tilgjengelig, tid, kunnskap og utstyr er ikke alltids gratis
Sist endret av plater; 10. desember 2016 kl. 19:08.
Vet ikke nok om situasjonen til vedkommende men ville bare si at istedenfor å betale penger kunne han tatt en prat og forhandla situasjonen til å jobbe for dem istedenfor, eventuelt ved å produsere en mengde de kan bli innbyrdes enige om og eventuelt få en operasjon ut av det.
Mengde man høster kommer an på oppsettet, planten og faktorer som hvor lenge plantene står i veg . Med hydro styrer og måler man næringa direkte. Antall høstinger kommer an på hva han selv orker. En fast job er noe enhver trenger for å legitimere inntekten sin.
ser ut som kompisen min har ordnet pengene, takk for alle svar folkens, freak forum leverer)))
Sitat av checheneren95 Vis innlegg
ser ut som kompisen min har ordnet pengene, takk for alle svar folkens, freak forum leverer)))
Vis hele sitatet...
kan jeg spøre hvordan han ordnet penger?
ikke ran av eldre damer?
Sitat av checheneren95 Vis innlegg
"eierne" gikk inn i leiligheten hans og slo dem med batong og tok alt de hadde og må betale fra 0kr-100k, det som ble tatt tilbake blir ikke sett på som betaling, og har nå 2 uker på nedbetaling...
Vis hele sitatet...
Skjer desverre sånne stygge ting i det spillet der..
Man kan si mangt, beste er og betale. Og 100k på 14 dager er jo faktisk overkommelig..
Skal man spille så må man tale en trøkk av og til
Sitat av checheneren95 Vis innlegg
"eierne" gikk inn i leiligheten hans og slo dem med batong og tok alt de hadde og må betale fra 0kr-100k, det som ble tatt tilbake blir ikke sett på som betaling, og har nå 2 uker på nedbetaling...
Vis hele sitatet...
ja, sånt skjer desverre.. Jevla unødvendig men er værre ting.
beste er og trekke i alle tråder.. 100 er ikke veldig mye
▼ ... noen uker senere ... ▼
Det har godt en stund nå, men jeg ville sent inn et anonymt tips til politiet om at noe foregikk i leiligheten til de folkene når du vet de har mye liggende og så har du noen år på å tjene opp penger i tilfelle de er sinte når de slippes fri. GI OSS EN oppdatering på kossen det går
Dere som sier at 100k ikke er mye, hvordan skaffer dere sA mye penger pA sA kort tid ?
Sitat av lonleyfighter Vis innlegg
Det har godt en stund nå, men jeg ville sent inn et anonymt tips til politiet om at noe foregikk i leiligheten til de folkene når du vet de har mye liggende og så har du noen år på å tjene opp penger i tilfelle de er sinte når de slippes fri. GI OSS EN oppdatering på kossen det går
Vis hele sitatet...
Det må jo være det dummeste rådet jeg har hørt på lenge, det eneste man risikerer er at disse folkene plutselig får pengetrøbbel selv og må kreve inn utestående beløp kjappere.

Men saken løste seg heldigvis for TS sin kompis.
Synes det er litt rart at han stjeler en kilo for å tjene penger men greier å skaffe 100k såpass raskt. 100k er ikke lite penger.
Sitat av desiigner Vis innlegg
Synes det er litt rart at han stjeler en kilo for å tjene penger men greier å skaffe 100k såpass raskt. 100k er ikke lite penger.
Vis hele sitatet...
Uten å spekulere for mye så vil jeg kanskje tro at disse pengene er lånt eller skaffet til veie med noe høyere risiko enn salg av en kilo hasj.
Sitat av Iluwu Vis innlegg
Dere som sier at 100k ikke er mye, hvordan skaffer dere sA mye penger pA sA kort tid ?
Vis hele sitatet...
Hvis man holder på med slikt, så burde man alltid ha backup-penger tilgjengelig hvis alt går til hælvette, samt hvis man driver stort så er ikke 100k spesielt mye penger, problemet er å finne måter du kan gjøre det om til hvite penger.

Vil jeg tro, da.

Jeg antar vedkommende allerede holdt på i fra før av, da de krevde såpass stor gjeld på så kort tid.
Sist endret av Hoarse; 7. januar 2017 kl. 07:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.