Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 737
Hei!

Klarte å rive av ene slangen på radioatoren når jeg ommøblerte.
Har tideligere kun brukt batterivann, men har ikke noe tilgjengelig.
Er det krise å bruke vanlig vann?

Eventuelt noen som har en dunk batterivann stående i Torshov jeg kan kjøpe ?
Spørs jo hvor rent vannet er da. Har du gamle rør kan det være mye partikler i vannet som kan sette seg fast i systemet. (Går ut fra at det er en PC og ikke oppvarmingen din?) Har du en bilrekvisitabutikk eller bensinstasjon i nærheten kan du spørre om dem har destillert vann. Eller du kan filtrere vannet gjennom et kaffefilter e.l.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Vann fra krana inneholder en del mineraler og stoffer du ikke vil ha i vannkjølingen. Derfor trenger du destillert vann.
Som nevnt har de det på bilrekvisita eller bensinstasjoner.

Å filtrere med kaffefilter vil ikke være tilstrekkelig, vannet må fordampes og kondenseres.
Sist endret av datagutten; 27. oktober 2016 kl. 20:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Er klar over at det er endel mineraler og salter i tappekrana. Var bare usikker på om hvor kritisk dette ville være for kjølesystemet mitt.
Ser at det er et års bytteintervall på kjølevæska.. Jeg har jo bytta oftere enn det. Da er det kanskje litt viktigere å bruke skikkelig vann.
Fikk med 10l batterivann når jeg kjøpte pc'en, som er brukt opp.
Slangene er nå flyttet rundt på og koblet slik at de ikke ser ut som Medusa. Nå er alt innenfor kabinettet bortsett fra to slangebiter som går til kjøleren. Har ikke sjangs å rive med meg en slange igjen :P

117kr fattigere, 3l batterivann kjøpt.
Takker for tips om bensinstasjon.