Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 5956
Har av diverse årsaker nå minstesatsen en har krav på i Norge til livsopphold. (5800) tror jeg det er. Og jeg kommer til å bli på den satsen iallefall 1 år. veldig uvant. Jeg føler jeg bare MÅ finne en måte, slik at de pengene får noe å gå på. Er altså ute etter tips, om hva jeg kan bruke pengene til for å tjene penger. lovlig eller ikke lovlig. Om jeg hadde klart doblet dem hver måned, så er jeg fornøyd med det.. Litt viktig at jeg første gangen velger noe som er litt safe. så jeg ikke er fucked med en gang:P
Må bare si at det er vanskelig å komme med forslag til noe ikke-lovlig, da det ifølge forumets regelverk ikke er lov.
Da jeg satt i samme situasjon, solgte jeg dop. Jeg ble tatt.
Trådstarter
9 0
Sitat av Rusmisbrukeren Vis innlegg
Må bare si at det er vanskelig å komme med forslag til noe ikke-lovlig, da det ifølge forumets regelverk ikke er lov.
Da jeg satt i samme situasjon, solgte jeg dop. Jeg ble tatt.
Vis hele sitatet...
Nettopp. ikke enkelt få forslag her da. Annet enn lovlige. Om jeg har som mål å doble pengene hver måned, er det helt klart flest ulovlige metoder. og minst mulig jobb. men stor risiko. er villig til å risikere litt innenfor rimelighetens grenser. .Har solgt mye dop noen år tilbake i tid selv. Ble også tatt på et tidspunkt. Men kun pga naivitet, og slurv.
6000kr er nok til et selgerdepositum på valhalla
Trådstarter
9 0
Sitat av delysid Vis innlegg
6000kr er nok til et selgerdepositum på valhalla
Vis hele sitatet...
Hehe. . Har tidligere lekt med tanken, men trengs en god del mer enn et depositum, for å komme igang der
Sitat av Vaper86 Vis innlegg
Hehe. . Har tidligere lekt med tanken, men trengs en god del mer enn et depositum, for å komme igang der
Vis hele sitatet...
Hehe helt klart menmen.. en annen ting som selger seg selv er jo sprit da Morro, akseptabel straff og veldig enkelt

Da er 1000kr mer enn nok til å komme i gang, så har du penger til mat den første måneden og hehe
Sist endret av delysid; 17. oktober 2016 kl. 09:22.
Trådstarter
9 0
Sitat av delysid Vis innlegg
Hehe helt klart menmen.. en annen ting som selger seg selv er jo sprit da Morro, akseptabel straff og veldig enkelt

Da er 1000kr mer enn nok til å komme i gang, så har du penger til mat den første måneden og hehe
Vis hele sitatet...
Et alternativ jeg kan vurdere hvertfall. Ikke drikker jeg sprit selv heller, så ikke noe svinn:P Faren min har faktisk et nytt uåpnet brenneapparat på loftet. For å doble inntekten min, må selge opp mot 50 liter i mnd riktignok. Det kan fort bli litt mye stress. Regnet frem prisene jeg vet de som selger i området mitt operer med..
Vel, teoretisk sett, å kvitte seg med 50 liter sprit, er ca 5 handler, så hvor mye pes det er får være opp til deg å ta en avgjørelse på.
Spill på hest. Spill safe og hold deg til gode odds. Det samme går på Betson. Man tjener ikke så bra, men kan fint tjene 400-500kr om dagen, uten å bruke så alt for mye tid.

Lært mye av de gamle tippekara som sitter på butikker, bensinstasjoner, kiosker o.l
Gå for godsprit. Drakk så mye elendig hjemmebrent da jeg var liten.
Anbefaler ikke å spille med pengene. Ja man kan vinne, men når man i utganspunktet har så lite er det ikke verdt å risikere det lille man har.
Støtter heller forslagene med sprit eller salg av diverse.
Du kan jo ta småjobber på finn
Hver gang jeg leser tråder som dette blir jeg genuint nysjerrig om hva som gjør at TS kan legge en del innsats inn i lyssky/semi-lyssky aktiviteter for lusne 6k i mnd, men ikke fikse seg en drittjobb som gjør omtrent akkurat det samme? f.eks en nattevaktstilling i en OK jobb gir deg omtrent 2k netto per skift. Kanskje litt mindre. 6k tilsvarer altså 3-4 vakter, 12k 6-7 vakter. Det er ganske rimelig, er det ikke? Det er heller ikke spesielt mye mere arbeid enn du må belage deg på hvis du skal mekke og selge 50L sprit hver måned.
Er det økonomisk sett mulig å tjene noe på f.eks øl-brygging? Det har jo fordelen av å være helt lovlig. Tar jo selvsagt litt tid og plass. Siden du spør slik du gjør, s antar jeg at vanlig jobb ikke er aktuelt. Dersom det stemmer, havner man vel på siden av loven uansett. Jeg regner med du er ute etter en skjult inntekt?
Sitat av murloc Vis innlegg
Er det økonomisk sett mulig å tjene noe på f.eks øl-brygging? Det har jo fordelen av å være helt lovlig. Tar jo selvsagt litt tid og plass. Siden du spør slik du gjør, s antar jeg at vanlig jobb ikke er aktuelt. Dersom det stemmer, havner man vel på siden av loven uansett. Jeg regner med du er ute etter en skjult inntekt?
Vis hele sitatet...
Tror ikke man har lov og selge til andre.
Sitat av Sterol91 Vis innlegg
Tror ikke man har lov og selge til andre.
Vis hele sitatet...
Joda, men det fordrer at man møter en del krav. Man må sikkert innom noen søknader også. Er jo omtrent ett mikrobryggeri per 100. innbygger nå om dagen, så lovlig er det. Vet blant annet at det stilles krav til vanntilførsel.

Jeg tviler på at å selge øl uten godkjenning for 6000 ,- i mnd er veldig straffbart. Kan vel regne med noen bøter. Jeg er derimot mer usikker på hvor lønnsomt det er. For å selge dette bør det jo være av en viss kvalitet. Av de jeg kjenner som bruker litt tid på ølbrygging er det såvidt billigere enn å dra på butikken. Regner man timebetaling i tillegg blir det ett labert skue. Disse gjør det for hobbyens skyld da.
Trådstarter
9 0
Sitat av Nether Vis innlegg
Hver gang jeg leser tråder som dette blir jeg genuint nysjerrig om hva som gjør at TS kan legge en del innsats inn i lyssky/semi-lyssky aktiviteter for lusne 6k i mnd, men ikke fikse seg en drittjobb som gjør omtrent akkurat det samme? f.eks en nattevaktstilling i en OK jobb gir deg omtrent 2k netto per skift. Kanskje litt mindre. 6k tilsvarer altså 3-4 vakter, 12k 6-7 vakter. Det er ganske rimelig, er det ikke? Det er heller ikke spesielt mye mere arbeid enn du må belage deg på hvis du skal mekke og selge 50L sprit hver måned.
Vis hele sitatet...
I min situasjon, om jeg tar på meg en vanlig jobb. Så vil jeg fortsatt ikke ha noe mer å rutte med pr mnd. Dem vil ta heller bare trekke mer fra gjelda mi. Så det må være en skjult inntekt av et slag.
Sitat av Vaper86 Vis innlegg
I min situasjon, om jeg tar på meg en vanlig jobb. Så vil jeg fortsatt ikke ha noe mer å rutte med pr mnd. Dem vil ta heller bare trekke mer fra gjelda mi. Så det må være en skjult inntekt av et slag.
Vis hele sitatet...
Da vil finn sitt småjobber være et alternativ.. At du betaler ned gjelden din er dog viktig for din fremtid, så å skaffe deg en jobb bør du. Om du har mulighet til å jobbe, selv om mesteparten av inntekten går til å betale gjeld, gjør det.

Virker som om du ønsker å snylte fordi du har tapt penger på noe.
Småjobber på finn.no er en fin måte å starte å tjene penger på.
Cannabisentusiast
Svartedauden's Avatar
Du er altså på sosialhjelp, og er ute etter lovlige måter å "døble" stønaden på?

Dette er desverre helt, totalt og fullstendig umulig. Enhver lovlig form for dobling av denne stønaden, vil uten unntak medføre trekk i neste omgang. Omgår du dette ved å jukse med dokumentasjonen er det NAV-svindel. Dette fordi sosialsatsen er behovsprøvet, og dersom du "har igjen" penger fra forrige måned, så vil dette trekkes ifra.

Såfremt du er på sosialhjelp, så har du ingen annen mulighet enn å jobbe. Eventuell gjeld kan du få hjelp til å håndtere, så det ikke blir overveldende.