Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1045
Hei. Installerte Nvidia sin nye driver her om dagen(tror det var 19 november).
På slutten av installeringen kom det en error. Husker ikke helt hva det stod, men jeg merket ikke noe mer til det. Kunne spille osv som vanlig.

Da jeg skrudde på pc'en i dag var skjermen helt svart etter at den vanlige splashscreenen med windows osv hadde kjørt som vanlig. Skrev inn passordet og trykte enter, og da ble skjermen helt blå. Så tydelig at det er noe som sliter i oppstarten.

Formatterte så hele dritten og la inn alt av freshe nye drivere. Da jeg restartet skjedde det igjen. Gikk så inn i safemode og slettet nvidia driverne, da funket det. Testet med noen gamle drivere (fra august 15), samme problem.... Fikk en error da også, noe med .NET framework

Noen som vet hva det kan være/hva jeg kan prøve?
Når du installerer driverne fra nvidia valgte du clean eller fast install? Mitt forslag vil være å legge inn nvidia gforce experince. Også derfra laste ned drivere og velg så clean install. Siden du allerede har formatert pc-en så burde det ikke være noe annet enn driver problemer. Kan prøve å ta ut skjermkortet også prøve med å koble skjermen rett til hovedkortet for å se hva som skjer. Om det fungerer der og skjermkortet eventuelt skulle ha fungert fint i en annen maskin med nyeste drivere fra 19 november så kan du utelukke en del feil.
Ville sagt det stikk motsatte av hva Yankee sa...men da har du nå ihvertfall alternativer.
GeForce Experience er et skitprogram etter min mening.

Oppdater driverene manuelt, og installer bare det du faktisk trenger (i.e. drit i audio drivern hvis du ikke bruker skjermhøytalerene gjennom hdmi, drit i 3D vision hvis du ikke har det osv).
Dess mindre du slenger inn dess mindre kan klikke.

Ang. den .NET feilen så hadde det hjulpet om du sa hva slags Windows du kjører,
men du kan jo alltids prøve å reinstallere 4.6 og se om det hjelper.
Tviler på at du trenger å gå bakover siden NVidia 359.00 er såppass ny.
Jeg bruker Windows 7