Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2021
Jeg bruker Ccleaner og kjører både Windows, Programmer og Register. Det som blir slettet i Register tar jeg kopi av. Men jeg bruker kun standard innstillinger, og har ikke tuklet med det. Lurer på om jeg kan/at det lønner seg å huke av flere alternativ ?
Tror det er ganske blandede meninger om hvorvidt det er noe poeng å bruke dem.

Registry cleaners offer no perceptible increase in performance.
Registry cleaners can break things.
Even if registry cleaners don’t break anything, using one wastes your valuable time and (perhaps) money.

http://www.makeuseof.com/tag/registr...er-difference/
Veldig greit for å slette informasjon på nettlesere hvis du bruker forskjellige. Ccleaner f.eks hjelper veldig greit på å slette ting i cache,dumps,logs og informasjon i forskjellige applikasjoner. Du må nesten bare se igjennom lista og se hva du kan velge å slette. Er du usikker på noe kan du søke det opp eller spørre. Vi vet jo ikke hvilke applikasjoner du har på maskinen.

Ta også en runde for å se hva du har i startup på maskinen. Ofte kjører det mye unødvendig som du ikke har bruk for før du trenger det.

Hvorvidt ytelsen blir bedre kan den bli det avhengig av hva som slettes, Ofte kan det ligge noe i minnet som er greit å fjerne og du får jo mer lagringsplass som er greit hvis du har liten SSD.

Har renset veldig mange maskiner med Ccleaner og resultat på alt fra 200mb til 2-3GB med diverse ubrukelig stuff som gjorde at maskinen ble mer effektiv

EDIT: Rens av registeret har det aldri gitt noe forbedring etter hva jeg har opplevd. Men andre rense funksjoner fungerer veldig bra og har aldri møtt på komplikasjoner med det.
Sist endret av WhiteHat; 16. november 2015 kl. 10:56.
Hvor mye nytte du har av Ccleaner kommer vel an på hvor mye rask som har samlet seg opp. På min maskin hadde Win 7 blåst seg opp til rundt 150 Gb og antallet filer på C: var ukjent da maskinen låste seg hver gang jeg prøvde å søke opp på alle filer. På denne maskinen var det vel bare Ccleaner som holdt den i gang i det hele tatt.

Oppgraderte til Win 10 i går og har plutselig latterlig mye plass. Selv ikke de 69000 filene i mine dokumenter var nok til å fylle opp...
Posten min siktet kun til rensing av registeret btw.
Sitat av Picard Vis innlegg
Posten min siktet kun til rensing av registeret btw.
Vis hele sitatet...
Foreslår at du sparer deg for 'rensing'. I windows er registeret optimert for usannsynlig mange nøkler uten å påvirke hastigheten på forespørsler fra programmer. Eneste fordelen jeg kan forestille meg med en opprydning i registeret vil være om du skal søke gjennom hele registeret etter en spesifikk nøkkel. Merk at ingen utviklere med sinnet i behold bruker denne metoden for å indeksere registeret.

I tillegg så er ccleaner bare noe drit. Programmet sletter nøkler og filer ut i fra hvor lang tid siden nøkkelen sist var tatt i bruk, så programmer som har vært ubrukt en stund som ikke har implementert riktig bruk av filassosiasjoner i registeret, risikerer å få nøkkelen sin slettet av ccleaner. Resultatet kan være at programmet slutter og fungere eller oppfører seg merkelig.

Du vil ikke merke en forbedring i hastighet ved å rydde opp i registeret.
Aldri likt Ccleaner noe særlig - men ironisk nok installerer jeg som regel Your Uninstaller fra URSoft.
Føles greiere i og med at den bare fjerner register nøkler som har blitt opprettet i sammenheng med programmet du avinstallerer. Disk cleaner funksjonen er også helt grei.
Jeg bruker Firefox, og nedenfor er oppskriften på hvordan tilbakestille Firefox og mulig da rasker nettleser. Da både bokmerke og passord ikke endres, så ser jeg ikke noen betenkligheter med det, så jeg tror jeg prøver.

https://support.mozilla.org/no/kb/ti...-most-problems