Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1205
Hei! Har en HP ProBook 450 G2 med Windows 8 som jeg kun bruker i sammenheng med skole.

Det er en relativt ny laptop og har ikke installert noe særlig med programmer på den. Problemet som forekommer hele tiden er at etter ca. 20-30 min så fryser hele pcen seg. Kan bruke musepekeren som vanlig, men kan ikke gjøre noen kommandoer. Kan verken trykke på noe eller gå inn i oppgavebehandling. Klokken stopper den også.

Etter ca. 10-15 min fungerer den som normalt igjen og den fryser seg etter 20-30 min igjen.

Har prøvd å scanne pcen med ulike antiviruser (avast, Trend Micro), men til ingen nytte.

Noen som har tanker om hva problemet kan være?

Hilsen frustrert student
Blir den spesielt varm når dette skjer? Hører du viften drar på før eller mens dette skjer? Kan du prøve å åpne task manager og se om den viser noen prosesser som tar opp mye ressurser mens pc-en fryser?
Pcen blir ikke varm i det hele tatt og viften er helt stille.

Får ikke opp task manager, men når den ikke er fryst så vises det ingen spesielle prosesser som tar opp mye ressurser...
Det du bør gjøre er å foreta en komplett re-installasjon, evnt. rengjør PC'en og se at de ikke mye støv i den slik at den ikke får kjøling.

Hvis det ikke fungerer bør du reklamere på den, men problemet er vel at det på noen data prudukter ikke er så lang reklamasjonsrett.

Eksempelvis sier Elkjøp at det bare er 1 år på visse produkter.

Forsåvidt er det greit, så lenge du er klar over reklamsjonsretten på det du kjøper.

Så du bør sjekke opp hva som gjelder for din PC og levere den inn så fort som mulig.

Hadde en toshiba PC som var 4,5 år de fiksa den for meg helt gratis
Sist endret av Tekniker2; 19. oktober 2015 kl. 23:02.
Sitat av Tekniker2 Vis innlegg
Eksempelvis sier Elkjøp at det bare er 1 år på visse produkter.
Vis hele sitatet...
Det er ikke opp til Elkjøp å bestemme hvor lang garanti det er på produkter da det reguleres av forbrukerkjøpsloven. Ingen kan gi dårligere avtaler.

Elkjøp tjener grovt på at kunder er uvitende...

Jeg ville tatt en sjekk med et annet antivirusprogram en det du bruker fra før. Så ville jeg tatt en runde med Ccleaner.

Hvis dette ikke hjelper er det muligheter for at batteriet er kaputt. Har selv en laptop som fryser etter kort tid med batteri men som fungerer helt greit uten.