Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1406
Jeg er på utkikk etter et program for å lage materiallister i forbindelse med elektrojobb og trenger tips da jeg ikke finner noe..

Krav:
Må enkelt kunne eksporteres til pdf,
Må kunne søke opp kunder i en database for å automatisk legge inn adresse, transport osv.
Må kunne søke opp elnummer på produkter jeg legger inn.
Gjerne slik at når jeg skriver inn produktnavn kommer den med dropdown for forslag til materiell som ligger i databasen.

Anyone=?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Du ser etter eit CRM-system mao.

Kor stor bedrift er det? Du har alt fra heimesnekra system i access, til enterpriseløsninger som Microsoft Dynamics eller SAP.
Jeg er nok eneste montør så stort er det ikke.
Best å lage noe selv?
Sitat av badacid Vis innlegg
Best å lage noe selv?
Vis hele sitatet...
Har du nok ledig tid og kompetanse til å bruke 3-4 uker++ på det?
Hvor mye tid kan du sette av til vedlikehold og videreutvikling?

Om du ikke har noe klart svar på begge punktene: Nei. Kjøp det fra noen.
Tja det var det.
Bruker idag en hjemmelaget løsning med macroer i excel og det fungerer.
Men det er et ark for kundedata og et for produktdata, og disse arka blir lagret i hver materialliste.
Om jeg legger disse dataene i egen access database, kan jeg da få excel til å slå opp i den realtime?
Si at jeg legger inn en kunde mens jeg har et excel ark åpent, så vil den dukke opp uten å måtte lukke og åpne excel igjen?