Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1094
Hallo
Er det nokon som har erfaring med det ? lurer på å ta Ubuntu på min bærbare pc for å teste da, men pcen blir brukt til LOL av en kompis når han er på besøk.. Eg veit det funker å ha det på Ubuntu, men er det avansert og installere og kordan er det med oppgraderinger og ting innenfor LOL..
Har ikke testet på Ubuntu selv, men har fått det til å kjøre på andre distroer uten spesielt mye jobb.
"Avansert" er veldig subjektivt, men kort fortalt må du:
1. Laste ned kildekoden til Wine
2. Inkludere noen uoffisielle patcher
3. Kompilere
4. Installere LoL.

Dette er nærmere beskrevet her: http://appdb.winehq.org/objectManage...sion&iId=19141

LoL har som regel ikke noe problemer med å oppdatere seg, men ved major changes har det hendt at folk må utvikle nye patcher til Wine for å få ting på stell. Dette skjedde f.eks når den store S3 patchen til LoL kom. Dog, det tok ikke mange dager før patcher var på plass.
Her. Det var vel ikke så vanskelig det?
Nåvel, han spurt jo faktisk om noen her inne hadde erfaring med dette.
Sitat av Magnisx Vis innlegg
Her. Det var vel ikke så vanskelig det?
Vis hele sitatet...
Du har helt rett, må bare beklage, leste ikke tråden godt nok ser jeg.