Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2380
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Har en liten ide til et prosjekt, men trenger hjelp av noen som har endel peil på data og el.nikk.

Trenger hjelp til å finne rette komponenter osv. til denne skissen:
prinsipp skisse
Better than thou.
Ta med deg tegningen til en el.nik butikk. De vil finne frem alt du trenger.
Originally posted by z0py3r
Har en liten ide til et prosjekt, men trenger hjelp av noen som har endel peil på data og el.nikk.

Trenger hjelp til å finne rette komponenter osv. til denne skissen:
prinsipp skisse
Vis hele sitatet...
Genial idè, si ifra viss du får til dette
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
hm.. jeg ser ikke utav tegningen hvordan du planlegger å hooke den opp..
dvs. skal det være en slags radio-sender eller en ledning? må jo evt være en radiosender.. blir jo bare teit å ha en ledning liggende lissom.. ikke mest avanserte skjulte mekanismen det
Better than thou.
Se på tegningen da man. Det er en ps2-input & ps2 output der da.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
hm ja..
skulle sett litt mer på den gitt, var sent om natten
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Trådstarter
Den hadde kanskje blitt bedre hvis jeg fant en måte å lagre keystrokene på, men det tror jeg blir mere innvikla. Kan sjekke den hele tiden likevel. Så noen på nettet til salgs der keystrokene ble lagra til en flash brikke. Den kunne lagre 200000 keystrokes, men var bra dyr.
Better than thou.
Hva om du kan finne noe som kan lagre det på en vanlig IC, og legge til en device som frakter info'en fra IC'en til pc'en når du 'ber' om det? Eller kanskje jeg bare looker vilt nu..
Det Carlo sa om å lagre på IC høres bra ut, men det må jo være en form for RAM og sånne brikker er svindyre så vidt jeg husker. Et sånt prsjekt ville ta jævla lang tid å få lagd og vil koste mye penger...
Men ellers er det jo en god idé, forutsatt at det skal brukes til noe fornuftig, og ikke bare til å lese storesøsters intime mail :P
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Trådstarter
Tenkte på å brukke flash minne. Det er ikke så dyrt, men det blir mye mere avansert. Må programmere brikken å slikt. Tenkte det kunne vært kjekt å ha på skolen, for å skaffe admin passordene til lærerne og internett passord osv.