Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 3646
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har vært avhengig av oxycontin i noen år. Litt av og på men mest på. Har lenge ønsket å slutte fordi jeg ikke ønsker å
Være avhengig av det dritet, det skapet mye stress og ødelegger økonomien min.

Jeg elsker og hater oxy. Han har snakket om at han skal slutte å selge snart og jeg ba han om å gi beskjed litt på
Forhånd slik at jeg kunne forberrede meg og trappe ned. Sist jeg var hos han sa han at dette ble siste gang fordi han skal slutte selv. Han hadde kun 2 oxy på 40
Mg å selge, og nå er det helt slutt. Jeg har ingen andre kontaktet og bor litt avsides til, jeg finner ingen andre som selger.

Jeg har vært avhengig av minst 30 og Max 120
Mg. Gjennomsnittlig 50
Mg daglig den siste tiden. Men noen dager uten og det har vært til å
Holde ut. Jeg har jo ønsket å slutte med dette men dette ble brått fot meg oh føltes nesten som
En slags sorg. Jeg har fått tak i 20 stk tramadol på 50
Mg og tenkte at jeg kunne trappe ned fra oxy til tramadol deretter seponere. Jeg har tilgang på flere tramadol om om underkant av 2 uker. Tramadol gir meg ingenting annet enn at det kanskje dempet oxy-abstinenser noe.

Jeg føler meg både lettet og redd over situasjonen. Nå må jeg slutte enten jeg vil eller ei. Jeg vil så gjerne men samtidig er avhengigheten sterk.

Jeg tok det siste i dag, 60
Mg ca. Tok litt mindre de to dagene før det, mrn dagene før det igjen lå jeg på 60-100 mg .

Jeg fikk god funk av de 60 mg jeg tok i dag.

Har dere andre freaksa her inne noen råd til meg? Vil dette bli et hælvete? Hva kan jeg forvente og hva burde jeg gjøre? Har som sagt 20 tramadol
Men veit
Ikke helt Hva beste metoden er for en skånsom seponering her.

Forøvrig er jeg alkoholiker og drikker øl/vin hver kveld. Planen er å slutte med det også men en ting av gangen
Anonym bruker
"God Mårhund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hadde gått til legen å vært ærlig hvis jeg hadde vært deg. Se om det er mulighet for nedtrapping, så får du bruke tramadol som trøst innen du får time. Så får du bare håpe på det beste.
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg har vært gjennom dette mange ganger før. Hvis jeg sier det til legen så mister jeg lappen (garantert, lang historie), og jobben er det som holder meg nogen lunde oppe. Så å si noe til legen nå er uaktuelt, da går jeg heller gjennom en kjip periode med abstinenser… for et par måneder siden klarte jeg meg uten oxy i 8 dager det var kjipt med det gikk. Nå har jeg ingen kontakter og ingen mulighet for å skaffe oxy. Men har disse 20 tramadolene som kanskje kan hjelpe bare lurer på hvordan disponere de for en en mest mulig myk landing på dette. Jeg var vært avhengig av alt mulig rart og av erfaring så brytes suget og avhengigheten etter kort periode. Og jeg vil mye heller slutte nå enn å inn i LAR. Så jeg har på en måte fått en mulighet nå til å bryte med opiater/oxy fordi jeg ikke har andre kontakter og bor langt fra store byer der det sikkert florerer. Så om noen har forslag til hvordan disponerer disse 20 tramadolen så er jeg evig takknemlig.

Bruker som sagt alkohol hver kveld, vil det hjelpe noe på? Jeg har også 15-20 stk xanor 1 mg. Tar ikke de så ofte men er bok greit å ha nå.
Du burde virkelig skaffe noe sterkere enn tramadol til nedtrappingen, kanskje noen subutex? Du risikerer fort litt fravær om du går cold turkey. Mulig tramadolen hjelper, men jeg tror det blir litt lite.

Tramadolen tar du maks 400mg i døgnet av. Jeg ville prøvd å sett om det hjalp med 100-200mg først. Finn den laveste mulig dosen som hjelper, å ta det derfra.
Sist endret av DrDeath; 7. september 2023 kl. 00:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Enten: Ta fri fra jobb (evt egenmelding), dra til Oslo og kjøp inn mye Oxy og deretter trapp ned, eller 2. Cold turkey og evt ring til legen og skyld på noe, sånn at du får sykemelding og slipper å jobbe i den verste abstinensperioden.
Anonym bruker
"Lysten Hippogriff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kjør på med kratom å bli streit
Høres kjipt ut. Er du sikker på at det ikke er farlig å seponere så brått?

Kjøp inn dopapir.
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg har vært av og på oxy veldig lenge nå. Vet ikke om jeg er heldig med tanke på abstinenser, men jeg har ikke opplevd det verste av abstinenser. Jeg var uten oxy i en uke tidlig i sommer, det var kjipt men overkommelig.

Jeg er veldig ambivalent når det gjelder å slutte. Som sagt er det et sterkt ønske samtidig som hjernen min er forelska i oxy. Men orker ikke mer så kanskje like greit at den eneste kontakten jeg har har slutta å selge. Jeg tar en hvit i dag og blir hjemme fra jobb i dag og i morgen og drøyer lengst mulig før jeg tar et par tramadol.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hadde gått til legen å vært ærlig hvis jeg hadde vært deg. Se om det er mulighet for nedtrapping, så får du bruke tramadol som trøst innen du får time. Så får du bare håpe på det beste.
Vis hele sitatet...
Særdeles dårlig råd du ga der.
Svært lite å hente i å gå til lege. Svært liten sjans at du får noe som helst av a eller b preparater.
Sier du til legen at du nå er opiatavhengig risikerer du å ødelegge for deg selv.
Du risikerer å bli fratatt førerkortet foreksempel.
Slutt selv. Du blir litt dårlig noen dager, men om en ukes tid er du i tilnermet normal gjenge igjen. Det er ei kneik du må over.
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Nei tør ikke å gå til legen. Sliter en del psykisk i perioder og da er det jobben som holder meg oppe. Og da må jeg ha lappen. Kan ikke risikere å miste den. Nå er det 14 timer siden siste skudd med oxy. Jeg har stort dett holdt meg unna sprøyta med kjøpte noe sprøyter og kanyler i går lagde unnskyldning for meg selv at det er siste gang den eneste jeg vet har oxy har ikke mer så for å få mest mulig ut av det så skøyt jeg det. Tok først 20 mg på morran som jeg snorta og 40
Mg som jeg skøyt tidlig på kvelden i går. Føler meg helt grei foreløpig
Hvis du klarte deg 8 dager cold turkey i sommer så bør du klare det med noen tramadol. Evt skaff noe subutex som noen nevnte over. Bare pass på å ikke stå for lenge på sub. Abstinensene varer en del lengre. Det værste bør uansett være over etter en ukes tid. Dette er min personelige erfaring, så det er mulig at andre ikke opplever det likt.

Lykke til.
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takker for råd

Jeg har ikke tilgang på subutex heller. Har kun disse 20 tramadolene. Aner ikke hvordan jeg skal få tak i noe annet kjenner ingen som har noe. Men det er kanskje like greit å bli kvitt denne avhengigheten til opiater en gang for alle. Er lei av det
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Etter en uke er abstinenser milde å etter 14dager er det null abs eller sug ihvertfall var det sånn for meg brukte kun hasj under abstinensene jeg trappa ned fra 70 så trappa ned 10mg i uka men har også sluttet cold turkey tidligere det går så lenge du ikke har tilgang for det blir sug i 4første dagene
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Siden du har xanor også kan du få sove lett viss du røyker når du tar de
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg har ikke tilgang på røyk heller. Har kun noen xanor og tramadol og aner ikke hvordan jeg skulle fått tak i noe annet. Bor på et lite sted og det virker som at alt og alle som kan ha noe enten er tomme eller ikke vil ta telefonen. Så jeg bare komme meg gjennom dette best mulig. Utifra tidligere erfaringer så slipper jeg relativt greit unna oxy-abstinenser. Kan få litt løs mage og føle meg litt deppa men jeg føler meg ikke sånn som mange beskriver oxy-abstinenser
Jeg har to venner som har hatt veldig god funk av kratom I nesten samme situasjon, det tok abstinensene helt. Send på en pm hvis du har bruker her inne.
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Etter en uke er abstinenser milde å etter 14dager er det null abs eller sug
Vis hele sitatet...
Null sug etter 14 dager? Og her går jeg.. flere år etterpå, med ett sug ut av helvete… Tror du har vært heldig som kan si det.
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Knurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har ikke lest alle svar; men brudd er ofte brå. Noen finner glede i å skrive et avskjedsbrev til opiatene, som en stor kjærlighet som plutselig forsvant. Ikke finn en substitutt; dette er en gave. Mvh, m29, student, jobb, heroinist.. sluttet og gått 2-4 uker 5-7 ganger siste året her, dritten suger meg inn igjen gang på gang. Ingen ville trodd det når de møtte meg, normalt liv og kjæreste, sosial omkrets. Kun familien vet hva jeg snorter i meg
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ingen ville trodd det når de møtte meg, normalt liv og kjæreste, sosial omkrets. Kun familien vet hva jeg snorter i meg
Vis hele sitatet...
Da tilhører du gruppen som representerer de fleste som ruser seg.
De som henger på plata er den «høylytte» minoriteten, fordi de er de eneste rusbrukerene som er synlige for folk flest, men det er jo ikke så mange av disse i forhold til vanlige folk som ruser seg.
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sug som ett helvete etter flere år!?er jo veldig spesielt
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Men flere år står jo at lengste du var nykter i 8dager?
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ja, var nykter på det lengtste i 8
Dager i sommer. Hadde ikke dealeren min sluttet nå så hadde jeg nok holdt på
I det uendelige. Samtidig som jeg ofte har et sterkt ønske om å
Slutte med dette. Så
At dealeren min slutta å selge ut av det blå kan være noe av det beste som har skjedd meg. Sitter her med dysfori, null søvn, kriblete og alt
Det typiske. Men er villig og klar for åj
Gjennom dette. Har uansett ikke noe valg.

Noen tips for den verste biten? Jehg har 400 mg tramadol igjen, ca 20
Mg xanax igjen og alkohol. Ikke tilgjengelighet på noe annet. Eller jo noen får
Afipran kvalmetabletter, imodium
Og catapresan
Prøv å tving deg til å spise litt. Det frister nok ikke med mat, men det hjelper faktisk. Elektrolytt-balansen og slike ting.
Varme / kalde bad er det noen som sier lindrer litt.
Ikke fall for fristelsen å spise mye immodium. Det er farlig i store mengder. Men du har tramadol så det er sikkert ikke noe problem.
Hold ut.
Tenk for en seier det vil føles som når du kommer ut av dette og begynner å føle deg som menneske igjen.
Hvis du får tak i subuxone, bare bruk det som en hjelper når du føler du blir dårlig.
Håper du klarer dette.
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takker for støtte og råd

Har begynt å oppsøke folk og steder som muligens kan ha oxy/morfin/sub, men orker ikke styre for mye med det heller . Er så sinnsykt dritt lei av dette livet. Vil helst ri av stormen og bli ferdig en gang for alle men er ikke lett.

Hva mener du med at imodium ikke er bra og ta for noe av? Hva ubehag kan man kjenne?
Imodium bruker du når du driter vann i abstinensfasen.

Hvis du ligger på 30-60 mg om dagen så klarer du fint å gå cold turkey. Det er jævlig i 3-4 dager med diaré, feberfølelse, leddene verker, murring i beina som kan gjøre deg sprø, generell angst og depresjonssymptomer, null matlyst så kjøp inn yoghurt, sjokomelk og ting som er lett å få i seg. Noe å sove på hjelper veldig, men kan fort bli en krykke det og. Det er no dritt, men absolutt gjennomførbart hvis du har bestemt deg. Etter 4 dager ca, dabber av, så har du «bare» depresjon, sug etter opiater, plutselige gråteanfall hvis du ser en valp og generelt psykisk gråvær i noen uker, kanskje måneder igjen.

Men det blir bedre og bedre og bedre. Og når du føler deg bedre så må du ha guarden oppe mer enn noen gang, etter min egen erfaring. Du kan plutselig høre tankene dine si at dette var ikke så vanskelig, jeg kan kontrollere det og ta det av og til for kos. Nei det kan du ikke, eller mest sannsynlig ikke.

Jeg klarte å slutte med heroin, men har gått på mer enn en smell ved å tro at jeg er «over kneika».

Du vet at slik som dette kan det ikke fortsette. Stålsett deg og gjør deg selv en kjempetjeneste og slutt før du står der og kjøper din første kule heroin.

You can do it!
Sist endret av NodSquad; 9. september 2023 kl. 10:23.
Anonym bruker
"Såret Blåhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Som sagt imodium er gull for et opphold på 45 - 90 min uten og spraylakkere dassen.
De xanaxene du har kan du fordele litt utover mot det verste ubehaget.

Jeg klarte og bråslutte på 280mg. Det var ikke gøy, men tror 30-60 skal være "overkommelig" selv om det føles som mannen med ljåen banker på døra.

Dette klarer du !
Har gått av heroin, oxy og tramadol flere ganger og det er aldri noen fest eller morsomt.
Men det hører med til leken man leker når man velger den stien.

Når 300mg ikke gir rus men bare holder deg frisk så er det ikke verdt det lengre og det er på tide og gjøre noe med det.
Nå har du sjansen først som sist før det blir enda verre og skal gå av den dagen du må innta 200mg kun for og komme deg på bena og få dusja og gjennomført dagen.

Var selv i aktiv jobb da jeg var oppe i 280-300mg og bestemte meg for og kutte, sykemeldte meg i 2 uker for så en sykemelding på 2 uker til for og ri av det verste.
Anbefaler deg og ta kontakt med lege å få sykmelding. Om ikke annet si du har fått en skikkelig psykisk smell du trenger tid til og hente deg inn fra.
Handle imodium med det det går å lås deg inne med en serie og en haug med dasspapir.

Lykke til! Dette klarer du! Livet blir mye morsommere når man til slutt kommer ut av den oxy / opiat tåka og får stabilisert hode og kropp
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Tusen takk for støtte og råd! Skal klare dette
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva mener du med at imodium ikke er bra og ta for noe av? Hva ubehag kan man kjenne?
Vis hele sitatet...
Ikke bra å ta veldig mye Imodium.
Ok. Så, Imodium er et opioid...
(Hva er et opioid? Wikipedia:"Opioider tilhører gruppen analgetika og er en fellesbetegnelse på stoffer som kan binde seg til opioidreseptorer, blant annet i sentralnervesystemet hvor de gir ønskede smertestillende effekter.")
Anti-diarè effekten av Imodium kommer av at den virker på reseptorer i mage/tarm-systemet.
Men Imodium krysser barrieren mellom blodomløpet og hjernen kun i svært små mengder, og gir derfor ikke rus-effekt eller effekter som opioider som morfin og heroin osv foreksempel gir.
Noen tar derfor Imodium i svært store mengder, og dette skal etter sigende gi et effekt som andre opioider. (Rus, man blir frisk hvis man er abstinent osv.)
Jeg har aldri spist Imodium i slike store mengder, så jeg kan ikke si dette sikkert. Men dette er noe jeg har lest om fra kilder jeg vil si er troverdige.
Det er farlig for hjertet og andre muskler å spise slike store mengder Imodium. (Det er snakk om doser mellom hundre og to hundre tabeletter Imodium. 16 mg pr tabelett.)
Men siden du har tramadol er det uansett bedre å ta et par av de.

'Poor man's methadone': Imodium is a potentially fatal high:
https://www.cbc.ca/news/health/imodi...alth-1.4108445
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har vært avhengig av oxycontin i noen år. Litt av og på men mest på. Har lenge ønsket å slutte fordi jeg ikke ønsker å
Være avhengig av det dritet, det skapet mye stress og ødelegger økonomien min.

Jeg elsker og hater oxy. Han har snakket om at han skal slutte å selge snart og jeg ba han om å gi beskjed litt på
Forhånd slik at jeg kunne forberrede meg og trappe ned. Sist jeg var hos han sa han at dette ble siste gang fordi han skal slutte selv. Han hadde kun 2 oxy på 40
Mg å selge, og nå er det helt slutt. Jeg har ingen andre kontaktet og bor litt avsides til, jeg finner ingen andre som selger.

Jeg har vært avhengig av minst 30 og Max 120
Mg. Gjennomsnittlig 50
Mg daglig den siste tiden. Men noen dager uten og det har vært til å
Holde ut. Jeg har jo ønsket å slutte med dette men dette ble brått fot meg oh føltes nesten som
En slags sorg. Jeg har fått tak i 20 stk tramadol på 50
Mg og tenkte at jeg kunne trappe ned fra oxy til tramadol deretter seponere. Jeg har tilgang på flere tramadol om om underkant av 2 uker. Tramadol gir meg ingenting annet enn at det kanskje dempet oxy-abstinenser noe.

Jeg føler meg både lettet og redd over situasjonen. Nå må jeg slutte enten jeg vil eller ei. Jeg vil så gjerne men samtidig er avhengigheten sterk.

Jeg tok det siste i dag, 60
Mg ca. Tok litt mindre de to dagene før det, mrn dagene før det igjen lå jeg på 60-100 mg .

Jeg fikk god funk av de 60 mg jeg tok i dag.

Har dere andre freaksa her inne noen råd til meg? Vil dette bli et hælvete? Hva kan jeg forvente og hva burde jeg gjøre? Har som sagt 20 tramadol
Men veit
Ikke helt Hva beste metoden er for en skånsom seponering her.

Forøvrig er jeg alkoholiker og drikker øl/vin hver kveld. Planen er å slutte med det også men en ting av gangen
Vis hele sitatet...
Sitat av Arex_x Vis innlegg
Ikke bra å ta veldig mye Imodium.
Ok. Så, Imodium er et opioid...
(Hva er et opioid? Wikipedia:"Opioider tilhører gruppen analgetika og er en fellesbetegnelse på stoffer som kan binde seg til opioidreseptorer, blant annet i sentralnervesystemet hvor de gir ønskede smertestillende effekter.")
Anti-diarè effekten av Imodium kommer av at den virker på reseptorer i mage/tarm-systemet.
Men Imodium krysser barrieren mellom blodomløpet og hjernen kun i svært små mengder, og gir derfor ikke rus-effekt eller effekter som opioider som morfin og heroin osv foreksempel gir.
Noen tar derfor Imodium i svært store mengder, og dette skal etter sigende gi et effekt som andre opioider. (Rus, man blir frisk hvis man er abstinent osv.)
Jeg har aldri spist Imodium i slike store mengder, så jeg kan ikke si dette sikkert. Men dette er noe jeg har lest om fra kilder jeg vil si er troverdige.
Det er farlig for hjertet og andre muskler å spise slike store mengder Imodium. (Det er snakk om doser mellom hundre og to hundre tabeletter Imodium. 16 mg pr tabelett.)
Men siden du har tramadol er det uansett bedre å ta et par av de.

'Poor man's methadone': Imodium is a potentially fatal high:
https://www.cbc.ca/news/health/imodi...alth-1.4108445
Vis hele sitatet...

Imodium er såpass potent at det hadde vært superspennende hvis noen fant ett derivat man kunne lagd «på kjøkkenet» bare med ett par ingredienser og en pakke piller.
Eventuelt en slags hack som gjorde det bedre i stand til å penetrerte blod-hjerne-barrieren, uten å ty til enorme doser. Vet ikke om risikoen kommer fra selve mengden man må ta, eller effekten som oppstår though.

Tviler på det er mange her til lands som har prøvd elefant doser med dette, det koster jo skjorta!
Jeg holder meg iallfall borte, med mindre jeg trenger en buttplug.
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du må ikke spise mange imodium spiste 8å blei dårlig som faan når de slutta funke så meir sjangse for forstoppelse enn rus