Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  109 13057
Srry om jeg poster feil.

Men .. Her får ca. 1-2 uker siden fikk jeg et supert tilbud om web hotell. (25 gb, 2 Domene, ++ alt det andre får 400 kr) .. Han driver et "profft" selskap (-link-) .. Men nå har jeg betalt han og han har ikke gitt meg noe. Jeg fikk en side jeg ikke sa jeg skulle ha. Noe helt annet enn deg jeg skulle ha. Og nå har det gått 1 uke og jeg har spurt han om og om igjen. Og han sa flere gang at det skulle være ferdig innen i morgen. men.. Jeg spurte neste dag. Og nei.. Det var ikke ferdig. Nå har jeg begynt og gi trusler om at jeg skal ha pengene tilbake ellers går jeg til Politianmeldelse.

Vi ordnet tilbudene via msn og jeg har seff logget Alt av samtalen. (++ alt annet kødd vi har snakket om) ..

Så mitt spørsmål. Har jeg rett til og få pengene tilbake? Jeg betalte via PayEx.
og det står på siden at alle som handler der han 30 dagers retur rett. Men etter loven har jeg Rett til og få tilbake pengene om jeg angrer innen 14 dager. (Ikke at siden lyger med 30 dagers retur rett) ..

- kk.. Har jeg rett til og få pengene tilbake.
- Skal jeg bare drite i det, Hakke en kjangs til og få det tilbake..

(Srry om det er mye skrive feil, eller mye Skrevet på Dialekt)
At dette firmaet "hoster nøyaktig 1578 web hotell" er for meg en stor gåte. Jeg kunne aldri ha funnet på å frivillig gi penger til et firma med et så elendig nettsted med så mange skrivefeil.

Send en epost eller kontakt firmaet gjennom live chat, telefon eller skype, og si at du vil ha pengene tilbake.
... Han jeg har ordet avatelen med er vel kun 16 år trur jeg. Og han er sånn som jeg fårstår det Eier/medeier.
Han har selv sakt at han hoster får 200 stk.. Men om noen har tenkt og kjøpe Domene, Ikk kjøp hos Norskside!
+ AT det er han som har skrevet "Om oss" Siden. ...
Sist endret av steffsat; 22. februar 2010 kl. 17:54.
Garantier
Hos Norsk Side får du fornøyd garanti på alle web hotell og alt av design.
Det betyr at er du ikke fornøyd med produktet, kan du få igjen pengene innen 30 dager.
Vis hele sitatet...
Er jo null stress vel?

EDIT: Siden er jo dårlig, ser jo at det er amatører som har laget den, må vel ringe en bjelle ? :P Men skal ikke dømme, er lett å gå i fella. Du får ha lykke til!
Sist endret av hosjmeister; 22. februar 2010 kl. 18:08.
Jeg har ikke fått svar enda.. Har sakt det til han :P .. Skal skjekke Payex kotoen min ofte denne uken .. Men..

Lite seriøst side!
en ting jeg ikke helt forstod når det kom til org nr til firmaet så tilhører "CLAES NORDQUELLE USYNLIGE SKILT"

så virker veldig veldig suspekt ut
12.02.2010 22:48:44 Steffen K.E Mange som har kjøpt domene hos deg?
12.02.2010 22:49:03 K.E Steffen tja jeg hoster litt over 100 stk

(Steffen er meg, K.E er han som er Med eier eller Eier..)
Sist endret av steffsat; 22. februar 2010 kl. 18:11.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Suspekt.

Privacy Policy har de oversatt direkte fra hosting24.com:
http://norskside.no/tp.html
http://www.hosting24.com/privacy.php
Har du spurt om å få se referanser? Alle kan skrive et nummer, men har du faktisk sett 1 / 2 / mange av sidene han hoster?
Nei.. Har ikke spurt om det. Men han nevte at han hostet Domener får ca. 100 stk. Så trur ikke han har skaffet seg 1000 kunder på så kort tid
Altså, et norsk Hosting-selskap som IKKE oppgir organisasjonsnummer og kontaktinfo på "Om Oss" skal man automatisk stille seg tvilende til. Når det i tillegg er flust med skrivefeil på siden og logoen ser ut som den er mekka med copy/paste i paint sier det seg selv at man burde tenke seg om mer enn en gang.

Mest sannsynlig vil du nok ikke se noe til tjenesten du har betalt for hvis du ikke har mottatt den ennå. Pengene har du dog fremdeles en mulighet for å få tilbake ved å klage til Payex. Ikke klag til norskside, men klag til payex, oppgi at du ikke har fått produktet du betalte for og at du vil ha en full refusjon.

Finn så en skikkelig leverandør av webhotell.
[ironi]Norskside.no er seriøse. Ingen tvil om det. Ingen ville vel oppgitt at de hoster 2038 uten å faktisk gjøre det?[/ironi]
Men, de har vært på jakt etter technical man lenge nå, om noen trenger en jobb: http://www.diskusjon.no/index.php?sh...st=20&start=20
Sitat av nomore Vis innlegg
[ironi]Norskside.no er seriøse. Ingen tvil om det. Ingen ville vel oppgitt at de hoster 2038 uten å faktisk gjøre det?[/ironi]
Men, de har vært på jakt etter technical man lenge nå, om noen trenger en jobb: http://www.diskusjon.no/index.php?sh...st=20&start=20
Vis hele sitatet...
Haha! Du kan ikke si at ditt eget firma er et profft firma. Det må kundene si Kai-Erik.

Edit: Det er jo samme bruker som har laget den tråden om at du søker Technical ;D
Sist endret av steffsat; 22. februar 2010 kl. 19:38.
Eg tror du har mistolket det meste av mitt innlegg, og ikke minst hvem eg er.

Eg har ingen tilknytning til Norskside. Takk gud for det. Eg har det øverste innlegget på side to i den tråden eg linket til ja, men det er ikke eg som startet tråden og var på jakt etter technical man. Hva nå det enn er.
Sist endret av nomore; 22. februar 2010 kl. 19:42.
Sitat av nomore Vis innlegg
Eg tror du har mistolket det meste av mitt innlegg, og ikke minst hvem eg er.

Eg har ingen tilknytning til Norskside. Takk gud for det. Eg har det øverste innlegget på side to i den tråden eg linket til ja, men det er ikke eg som startet tråden og var på jakt etter technical man. Hva nå det enn er.
Vis hele sitatet...
Ops.. Hakke mye peiling på Diskusjon.no så trudde du laga tråden :P ..
Du kan få lov til å beskylde meg for mye, men vær så snill ikke akkurat det
Srry.. Men trudde du laga tråden .. Har ikk peiling på Diskusjon. Viste ik at Den første tråden kom i et eget vindu så måtte du dra på en annen side får og komme til kommentar feltene..
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
hmm, så akkurat nå at de ikke selger .no-domener
Jeg kunne se på headeren dems at de er userriøse.
Men jeg fikk et ganske bra tilbud så jeg tenkte at jeg kunne prøve. .. Og har snakket ganske lenge med han (Lenge før han startet NorskSide.no) .. Så tenkte at det var verd et forsøk. Norskside bruker jo et bedre system enn One.com. Men fant ut at jeg bruker de Web-hotellene som har litt mere kunder enn 100 stk :/

Høø.. Dette forsto jeg ikke:

Hvorfor velge akkurat oss?

* 24/7 Support
* Produkt garanti.
* Pris garanti.
* Gratis installasjon.
* Rask installasjon.
Vis hele sitatet...
Rask? jeg har jo ventet i nesten 2 uker jeg :S
Kontakte dem jeg, og lurte på om de trenger korrekturlesing av siden. Lykke til med å få pengene dine tilbake, så skal jeg prøve å suge litt penger ut av dem i mellomtiden.
Lol? :P .. har gitt advarsler. Om jeg ikke får tilbake pengene mine innen en uke så går jeg til sak :P
De oppgir jo faktisk at de har 14 ansatte i noe som ser ut til å være et enkeltmannsforetak, der man kan ha maks 5 ansatte. Win. Håper virkelig du får pengene dine tilbake, og håper du finner deg noen seriøse. Bra du sa i fra om denne siden, sikkert ingen her som går i denne fella igjen. Ikke det at jeg noen gang ville kjøpt noe fra dem, men..
Oj, brått? (Copypaste fra norskside.no):

" Norsk Side er ikke lengre leverandør av web hotell og domene.

Alle som har web hotell og domene vil bli overført til våre nye sider.

Norsk Side har forsatt samme eiere. Men endrer navnet.

Det nye navnet vil bli publisert innen 1.mars.2010

"
Litt eid? Må si at det første jeg tenkte på når jeg leste tittelen på tråden var Alusoft..

Har de nevnt noen andre sider eller navn?
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av hosjmeister Vis innlegg
Er jo null stress vel?

EDIT: Siden er jo dårlig, ser jo at det er amatører som har laget den, må vel ringe en bjelle ? :P Men skal ikke dømme, er lett å gå i fella. Du får ha lykke til!
Vis hele sitatet...
Men garantiene deres er jo så fornøyde!!
Hvilke garantier?
Har truet med anmeldelse og nå begynner han plutselig og god snakke med meg :S .. men han sier at jeg skal få pengen tilbake.. Få bare vente og se når jeg kommer hjem igjen fra oslo :P
Hvor mye betalte du?
Sitat av Jurgen1337 Vis innlegg
Oj, brått? (Copypaste fra norskside.no):

" Norsk Side er ikke lengre leverandør av web hotell og domene.

Alle som har web hotell og domene vil bli overført til våre nye sider.

Norsk Side har forsatt samme eiere. Men endrer navnet.

Det nye navnet vil bli publisert innen 1.mars.2010

"
Vis hele sitatet...
Lol? Var det det han mente med at jeg skulle lese på siden xD .. Hehe.. Han brånekta og gi meg pengenetilbake fordi han hadde lagt ned sia xD ... Så kom jeg inn med anmeldelse omhan ikk ga meg pengene innen mandag.. Lol.. idag skulle han være SÅÅÅ hygelig xD
Well .. Som jeg spurte om, hvor mye betalte du?
Du får sannsynligvis de tilbake hvis du bare anmelder'n.
Betalte bare 400 kr.. Ekke optatt av pengene, Er mest av at han ikke skal kunne tru at han kan gå rundt og lure folk..

Sitat av Colafreak Vis innlegg
Well .. Som jeg spurte om, hvor mye betalte du?
Du får sannsynligvis de tilbake hvis du bare anmelder'n.
Vis hele sitatet...
Har gitt han en tidsfrist til og gi tilbake pengene innen Mandag. Og om jeg ikke har fått pengene går jeg rett til Politiet med dette .. Så får de ordne opp..
Ser ut som NorskSide går nye veier. Lurer på hva som skjedde med de påståtte 14 ansatte og 1500 kundene?

Sitat av NorskSide.no
Velkommen til Norsk Side.
Våre sider er under bygging.
Hva foregår?
Norsk Side prøver seg på forum og nyhets fronten..
Innen slutten av februar vil vi åpne.
ses da.
Vis hele sitatet...
Sist endret av danielsk; 25. februar 2010 kl. 12:14.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Kanskje de forsvant i et blaff av sannhet.
Jeg finner det uansett litt morsomt at noen i det hele tatt gidder å kjøpe noe fra et firma hvis side ser ut som om den har blitt skrevet av Yoda på ritalin...
Kjære trådstarter.
Jeg har tenkt litt, og vil oppfordre deg til å ta kontakt med politiet allerede nå, der du forteller om at du har kjøpt og betalt en tjeneste du ikke har fått. Altså webhotell, som skulle ha vært oppe nå. Fortell at du ikke har sett snurten av webhotellet, og har prøvd å kreve tilbake pengene, uten hell. Si at du har sagt til ham at han får en first til mandag med å gi deg tilbake pengene, og at du foreløpig (Og sannsynligvis ikke heller) ikke har sett snurten av pengene.

Politiet vil da sannsynligvis ta kontakt med ham og få fart på ham. De kommer ikke til å sende et SWAT-team til huset hans, så ikke nøl med å ta kontakt. Ikke legg frem en anmeldelse om du ikke vil gjøre det. Bare få politiet til å oppfordre ham til å gi deg tilbake pengene. Folk reagerer ofte med å bli redd / skremt og lignede reaksjoner når politiet tar kontakt med de, og oppfordrer de til ting. Du får sannsynligvis ikke pengene tilbake uten å måtte kontakte politiet.

Gir han deg fortsatt ikke pengene, anmelder du'n. Ikke vis medfølelse ...
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Colafreak: politiet - henvende seg til vedkommande? I ei slik sak? Dream on. I utgangspunktet er det ein sivilrettsleg tvist, der vedkommande har betalt for ei teneste som ikkje er levert. Det er ikkje ei politisak med mindre det er snakk om svindel, og sjølv då vil politiet ignorere saka glatt så lenge det er en fillesum det er snakk om.

Den mest realistiske måten er å sende et inkassokrav, der du ber om pengane tilbakebetalt. Blir ikkje det betalt, så tar du saka til inkasso - dvs. går til forliksrådet med den, og deretter eventuelt tvangsinndriving via namsmannen. Det er en del arbeid, og muligens ikkje verdt det for slike småsummer, med mindre du vil lære vedkommande noko.

Men å gå til politiet? Det er i mine auge tvilsomt om det i heile teke har skjedd noko straffbart, og det er heilt 199% sikkert at politiet knapt vil gidde å ta imot henvendelsen. Dei vil IALLEFALL ikkje ta seg bryet med å gå viare med saka...

Å ikkje betale et krav, eller ikkje levere ei teneste er som sagt ikkje straffbart, med mindre det er gjort med overlegg. Kontraktsbrot er sivilrettslig sak.
Sist endret av vidarlo; 25. februar 2010 kl. 17:02.
Kan du ikke bare ringe opp firmaet Usynligeskilt å høre hvem som har registrert domenet med deres organisasjons nummer da? Så kan du ringe gutten personlig å si at du vil ha tilbake pengene, fungerer ofte litt bedre enn msn.
Index of /

cgi-bin/
images/
postinfo.html
Apache/2.2.14 (Unix) mod_ssl/2.2.14 OpenSSL/0.9.8e-fips-rhel5 mod_bwlimited/1.4 PHP/5.2.10 Server at norskside.no Port 80
Vis hele sitatet...
Ser ut som "norskside" forsvinner mer og mer :P
- Det lukter svindel spør du meg ^^,
Sendte mail til og da fikk ejg beskjed om at det var nye eiere, og at de hadde gått konkurs. Hvem skal jeg kontakte da? ..Forje eier eller? .. Nye eiere? Hvor kan jeg sende et inkassokrav? ... Og hvek skal jeg sende til?

Hrmf.. Ganske irri dette.... Men takk får all hjelpen
Sist endret av steffsat; 28. februar 2010 kl. 22:28.
Du må melde deg som kreditor, eller kontakt forliksrådet.

Det er mye strev for 400 kroner, spør du meg.
Nå husker eg ikke om de oppga noe organisasjonsnummer på siden sin(som de er/var pliktet til), men domenet norskside.no eies av et selskap som heter CLAES NORDQUELLE USYNLIGE SKILT med organisasjonsnummer 985480885.

Siden det ikke finnes en bedrift som heter Norsk Side eller tilsvarende så er det over det eneste man har å gå på. Og dette selskapet er ikke konkurs. Dessuten hefter Clas Nordquelle personlig for forholdene til bedriften, så med mindre Clas går personlig konkurs så er han fortsatt ansvarlig for gjeld bedriften pådrar seg.

Nå har eg mistanke om at Clas ikke står bak Norsk Side, men om du sender kravet til han tipper eg du fort får opplyst om hvem som er rette mottaker.

Men det er litt rart at en bedrift med 14 ansatte og 1500 kunder ikke får medieoppmerksomhet...
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
Ser ut til at de prøver seg på nytt med Web-hotell
Ser sånn ut ja, men jeg ville ikke prøvd meg på nytt:P Det TS kan gjøre nå er hvertfall å prøve å kreve tilbake pengene igjen

Da var jeg begynt igjen. Føler jeg har fått litt erfaring i å snoke etter en liten episode jeg hadde tidligere:P

Noen som ser likheten her?
www.norskside.no
og dette:
http://logicmatters.org/images/stories/lm_ht.JPG

Dette styrker heller ikke mitt inntrykk av at det er en seriøs side:
http://www.istockphoto.com/stock-pho...network-18.php

Norsk side gir ingen treff i brønnøysundregistrene:
http://w2.brreg.no/enhet/sok/treffli...ke=0&kommune=0

Og CLAES NORDQUELLE USYNLIGE SKILT kan, ut i fra det jeg tror, være samme folkene. Og ikke en "webside-eier-skjuler"-ting :P

Siden har veldig dårlig språk, og alle burde egentlig skjønne at de ikke er så veldig seriøse.

Norsk Side ble lansert i høsten 2009 til nå har vi over 1000 kunder Vi er ikke så store men gir kundene spesial behandlig.
i samarbeid med Netton AS skal vi gjøre det billig og enkelt for norske kunder og ha sin egen nettside.
Vis hele sitatet...
Netton AS? HVa er det for noe? Google ga meg ikke noe fornuftig.
Men et søk på netton.no ga meg denne siden:
http://netton.no/

Google indekserte siden slik:
Norsk Side
Netton.no. Web Hotell og Domene leverandør. Åpner snart.
netton.no/ - Bufret
Vis hele sitatet...
Så det vil nok si at de prøver å gi oss et inntrykk av at de har samarbeidspartnere, men at de ikke har klart å gjøre "jobben" godt nok.

Domenet www.netton.no er også registrert på CLAES NORDQUELLE USYNLIGE SKILT.

Hva er egentlig CLAES NORDQUELLE USYNLIGE SKILT?
Jeg har funnet ut at det er et enkeltmannsforetak som er registrert på Nordquelle Claes Håkon
Link til BRREG

Det er et designbyrå som ut i fra nettsiden hans, selger reklameskilt. (link)
Der også er det veldig dårlig og lite tekst og det står ingen steder om selve bedriften. I likhet med norskside...

Jeg sendte en mail til der jeg skrev følgende:
Hei!
Jeg har noen spørsmål til dere, og håper dere kan ta dere tid til å svare på de.

Hvor mange kunder har dere pr. i dag?
Hva er det som gjør at dere kan ha så lave priser?
Har dere et organisasjonsnummer?

Hva følger med i kontrollpanelet deres? Hvis jeg skal være interessert så trenger jeg tilgang til MySQL og PHP. Har dere dette?

Mvh
Mulig interessert kunde
Vis hele sitatet...
Det var egentlig bare for å får ut litt informasjon om de, men mest for å se om de har et org.nummer.
Dette var det jeg gadd å gjøre for denne gang, så får jeg heller komme tilbake med mer når/hvis jeg får svar fra norskside.
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Hehe, disse gutta kan ikke ha hatt mye fartstid i bransjen. Det som forundrer meg litt, er at de ikke bare er up-front med at dette er en small-time ungdomsbedrift. Det at de prøver å fremstå som noe annet, og til og med forsøker seg på bedriftsmarkedet(!) er jo helt fjernt.

En annen morsom ting å merke seg er jo at denne Netton AS som de nevner ikke på noen måte er et aksjeselskap. Det er jo ikke engang et foretak. Virker som de bare slang inn de bokstavene for å få saker og ting til å virke mer troverdig.
Sist endret av ticks; 13. mars 2010 kl. 15:12.
Jeg regner egentlig med at Claes Håkon Nordquelle er den rettmessige eier av disse domenee og enkeltmannsforetaket da jeg ikke tror at folk virkelig er så dumme at de våger å opprette slikt i noen andre sitt navn. Isåfall vil jeg tro det har skjedd med samtykke, at feks en far har hjulpet sitt barn siden han ikke er registreringsdyktig.

Claes Håkon Nordquelle er å finne på facebook, samt du kan finne adressen hans på gulesider. Det jeg ville gjort er lett å få lagt han til på facebook (lag gjerne en fake profil om han gjenkjenner den du allerede har). Så skumleser du igjennom profilen hans for å finne familie, kjæreste og de vennene som han snakker mest med på wallen. Deretter hadde jeg laget en velskrevet post hvor du forteller hele situasjonen og forteller hva han egentlig driver på med. Send dette til alle hans nærme og kjente. Eventuelt kan du lage en gruppe og invitere inn alle vennene hans. Jeg hadde ikke nølt ett sekund en gang.

Husk bare at om du ikke vil bli avfeid som en fjortiss som bare lager kvalm på facebooken hans så må du dokumentere så godt som mulig samt formulere deg etter beste evne. Det tror jeg nok kunne satt en real støkk i stakkaren.
Trådstarter
Lol? .. Dette var jo mere info på 3 innlegg enn mange av de andre greide på 2 sider .. Men nå vet jeg hva jeg skal gjøre. Skal ta og ringe han..
Keep us updated
Noen mulighet for å ta opp samtalen eller noe? Og hvis han slår seg vrang eller noe så forteller du at samtalen blir tatt opp eller noe :P Og så poster du her etterpå^^
Trådstarter
Skal se hva jeg får til :P
Han bryter også norsk lov ved å ikke oppgi org.nr og kontaktadresse og nr.

Men, alt annet virker jo direkte feil med siden, så at noen i det heletatt går på slik svindel undrer meg.
Alle kan gå på en smell Blackkoz.
Vet ikke om du har fått med deg at de nettop har fått ny side.

Og ved hjelp av akkurat dette så får vi ut til folket at Norsk Side er useriøs, og ikke til å stole på.
Håper alt ordner seg for steffsat
Det er jo rimelig åpenbart at det meste av informasjon på siden er feil, og ikke minst at de brøt løftet de tidligere kom med om å slutte med webhotell. Men er det mulig å rapportere dette til noen på noen måte tro?