Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1367
Hei!

I dag ble mobilen min frastjålet. (iPhone 4s). Jeg er 99% sikker på at jeg vet hvem som tok den, hva burde jeg gjøre?

Kan vel ikke kontakte politiet for en liten tlf? de bryr seg nok lite om en frastjålet tlf.
Om du vet hvem som tok den kan du jo manne deg opp å konfrontere gjerningsmannen?
Nerd på deltid
1. Finn ett balltre
2. Møt opp på døre hans
3. Slå til du får telefonen

Evt kan du gjøre noe som er lovlig
Hvilken alder snakker vi her?
Er en simpel sak for politiet og få sporet opp den telefonen. Og jo, de bryr seg om sånt som dette, så bare stikk ned på politistasjonen mandags morgen og forklar saken, så hjelper dem deg.
hvorfor tok du den ikke bare fra han, når han tok den og du så det?
Har du bevis/vitnesbyrd på at de tok telefonen, sats på politi. Mangler du dette er det kanskje greit å ta en fysisk konfrontasjon om personen bare er en vanlig tyv og ikke psykotisk utilregnelig.

Hvilken alder det er snakk om kan også være relevant...?
Sitat av Debattkveleren Vis innlegg
hvorfor tok du den ikke bare fra han, når han tok den og du så det?
Vis hele sitatet...
Hvem sa at han så det?
Sitat av 9gga Vis innlegg
Hvilken alder snakker vi her?
Vis hele sitatet...
18 år.


Mobilen hadde find my iphone, men han har slått den av.

Greia er det at jeg bor i et bokollektiv med 7 andre.
Mobilen lå ved siden av PCen sammens med røyk pakka mi (som også ble buffet).
Dette ble frastjålet i mens jeg var i naborommet til en annen som bor her.
Hvis ikke du får tilbake mobilen din på et vis burde du uansett fylle ut et sperreskjema slik at telefonen blir ubrukelig for den som har tatt den.
Ring til leverandøren du bruker og få sperret all bruk på nummeret ditt nå, også stikker du til politiet til mandagen og får dem til og spore den opp.
Hansker,knipe-tang og duck-tape og en tur oppom han kaaakk saackerN!!!
www.icloud.com logg inn der og trykk på finn min iphone. funker kun hvis du har aktivert find my iphone på 4'sn
Sitat av Progyt Vis innlegg
www.icloud.com logg inn der og trykk på finn min iphone. funker kun hvis du har aktivert find my iphone på 4'sn
Vis hele sitatet...
sa han ikke at find my iphone var blitt deaktivert?
Sist endret av vangsfreaken; 18. februar 2012 kl. 21:07.
Dette må du gjøre: Sperr abonnementet. Kontakt Politiet på mandag, overbevis de med at du vet hvem som har stjelt den. Blir de overbevist nok, så vil de oppsøke denne personen og ta telefonen tilbake.

Noe riski er det dog. da han kan stå fast bestemt på at han ikke har stjelt den, og politiet ransaker ikke på grunn av en mobil.
Sitat av Lacost33 Vis innlegg
Dette må du gjøre: Sperr abonnementet. Kontakt Politiet på mandag, overbevis de med at du vet hvem som har stjelt den. Blir de overbevist nok, så vil de oppsøke denne personen og ta telefonen tilbake.

Noe riski er det dog. da han kan stå fast bestemt på at han ikke har stjelt den, og politiet ransaker ikke på grunn av en mobil.
Vis hele sitatet...
Vis de sporer opp telefonen til han som ahr den, så er det jo ikkje noe spørsmål en gang. Tipper han da vil få valget om og levere den tilbake, eller bli med på stasjonen. Det er bare en mobil det er snakk om her, men lovbrudd er lovbrudd.