Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 546
Veldig longshot.. men jeg forsøker allikevel.

Har de siste ukene gått med en kløende nysgjerrighet etter jeg tilfeldigvis fikk en form for flashbacks fra en TV-serie jeg så på som yngre. TV-serien ble sendt på norsk tv og jeg husker ikke når men mellom 2006-2010 ett eller annet sted. Mulig den ble laget og vist på TV tidligere også, men jeg så den et eller annet sted i dette tidsrommet, mest trolig før 2010, men stoler ikke helt på min hukommelse. Jeg tror og mener serien egentlig var svensk, men dette kan jeg ikke si med sikkerhet.

De små tingene og detaljene jeg husker er at hovedpersonen er en gutt, og han møter en annen gutt som introduserer han til en for for annen fantasy verden innad vår egen verden. Av en eller annen grunn føler jeg gutten enten var veldig feminin, så ikke utelukk at det kan ha vært en jente. Jeg husker at det var mange skapninger som kan ligne zombier i oppførsel, men ikke i utseende. Jeg tror at hovedpersonene ble jaget av disse skapningene i den alternative verdenen og det var på en måte ett oppdrag disse var på for å stanse ett eller annet som skulle skje. Inntrykket mitt var at dette var en veldig typisk fantasty eventyr serie. Jeg husker noen scener bedre enn andre ettersom jeg husker at det var en del litt små skumle scener for en ung gutt som jeg da var. Men fult mulig disse ikke er noe som helst skremmende i dagens lys.

Har forsøkt å lete igjennom NRK sine arkiver av ting dem har kringkastet opp igjennom 2000-tallet, men uten hell. Noen tv-sjeler her som kan huske hva denne serien heter?
Sist endret av Emilher1; 12. mars 2023 kl. 19:44.
Det kan jo ha vært hvilken som helst av disse lavbudsjett, ræva tenåringsseriene NRK har sendt på ettermiddagen opp igjennom tidene. Min wild guess er animorphs tv-serien.