Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 893
Har hatt ICE i alle disse år, betalte 249 i måneden for 10GB, noe som var relativt greit.


En kompis av meg jobber i talkmore, overtalte meg til å komme over.

Her betaler jeg 5 kroner ekstra i måneden, og 1GB mindre får jeg i måneden, så jeg betaler 254kr for 9GB i måneden.

Siden forskjellen på pris og data er så liten, så bytta jeg over, da disse har "telenor dekning", og jeg reiser ofte forskjellige steder på jobb, der jeg noen ganger hadde ikke hadde dekning.

Forskjellen nå er at nå har jeg faktisk dekning de stededene, som er bra.

Det som provoserer meg kraftig, er når telefonen viser "4G+" eller "5G". Jeg kjører hastighetsstest på speednet, hva får jeg? samme fast som jeg fikk på ICE med vanlig 4G.


Merker jeg blir så provosert når de reklamerer for slike hastigheter osv, også er det til syvende og sist det samme. Dritt selskaper.

Det var dagens rant fra meg, så må dere gjerne komme med argumenter imot dersom dere har
Telenordekning? Jeg trodde man roamet på Telia sitt nett når man ikke har ICE-dekning.
Sitat av kingkentyy Vis innlegg
Har hatt ICE i alle disse år, betalte 249 i måneden for 10GB, noe som var relativt greit.


En kompis av meg jobber i talkmore, overtalte meg til å komme over.

Her betaler jeg 5 kroner ekstra i måneden, og 1GB mindre får jeg i måneden, så jeg betaler 254kr for 9GB i måneden.

Siden forskjellen på pris og data er så liten, så bytta jeg over, da disse har "telenor dekning", og jeg reiser ofte forskjellige steder på jobb, der jeg noen ganger hadde ikke hadde dekning.

Forskjellen nå er at nå har jeg faktisk dekning de stededene, som er bra.

Det som provoserer meg kraftig, er når telefonen viser "4G+" eller "5G". Jeg kjører hastighetsstest på speednet, hva får jeg? samme fast som jeg fikk på ICE med vanlig 4G.


Merker jeg blir så provosert når de reklamerer for slike hastigheter osv, også er det til syvende og sist det samme. Dritt selskaper.

Det var dagens rant fra meg, så må dere gjerne komme med argumenter imot dersom dere har
Vis hele sitatet...
Hvilke hastigheter reklamerer de med da?
Du må skille mellom egenskapene til 5G som teknologi og de vilkårene du har i abonnementet ditt.
Selv om 5G har en oppnåelig responstid på 1ms så betyr ikke det at du får 1ms responstid til andre siden av kloden med http protokollen.
Sitat av Tysteren Vis innlegg
Telenordekning? Jeg trodde man roamet på Telia sitt nett når man ikke har ICE-dekning.
Vis hele sitatet...

Tror han mener at talkmore har telenordekning

Sitat av kingkentyy Vis innlegg
Har hatt ICE i alle disse år, betalte 249 i måneden for 10GB, noe som var relativt greit.


En kompis av meg jobber i talkmore, overtalte meg til å komme over.

Her betaler jeg 5 kroner ekstra i måneden, og 1GB mindre får jeg i måneden, så jeg betaler 254kr for 9GB i måneden.

Siden forskjellen på pris og data er så liten, så bytta jeg over, da disse har "telenor dekning", og jeg reiser ofte forskjellige steder på jobb, der jeg noen ganger hadde ikke hadde dekning.

Forskjellen nå er at nå har jeg faktisk dekning de stededene, som er bra.

Det som provoserer meg kraftig, er når telefonen viser "4G+" eller "5G". Jeg kjører hastighetsstest på speednet, hva får jeg? samme fast som jeg fikk på ICE med vanlig 4G.


Merker jeg blir så provosert når de reklamerer for slike hastigheter osv, også er det til syvende og sist det samme. Dritt selskaper.

Det var dagens rant fra meg, så må dere gjerne komme med argumenter imot dersom dere har
Vis hele sitatet...
For det første, det er ikke alle master som visstnok har full 5G hastighet. For det andre, hva slags hastighet betaler du for? Talkmore tar betalt for 3 forskjellige hastigheter
Det er på Ping og Jitters at du faktisk ser forskjell på 4 og 5g. Hastighetene på 4G+ var allerede ganske så høye så det vil ofte være noe likt i de strøk der dekningen er fult utbygget.

Nå har deg seg også slik at 5G har til nå 2 frekvenser i Norge. N_07 & N_35
Om du er tilkoblet en sender på 700Mhz så vil du oppleve lavere hastigheter en på en 4G+ men denne rekker mye lengere. Har du en N35 sender så vil du oppleve de gode hastighetene men disse har ikke så lang rekkevidde og driftes sjeldent på steder hvor du feks ser senderen på en ås i det fjerne.

Når vi blir ferdig med fortettninger og alt av sambandsmating er oppdater så vil det bli tydelig bedre for alle aktørene.

En annen faktor er brukere pr. celle. ICE kan tenkes at dem har mindre brukere jevnt over en det Telenor og Telia har. Det vil også gi utslag på hastighet i enkelte tilfeller.