Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1493
Er det noen som har hørt om lucide\klare drømmer?
Klarte å få til dette veldig ofte før, dessverre er det sjeldent når jeg røyker om dagen..
Ja. Det går ganske enkelt ut på at du skal bli bevisst på at du drømmer og på det viset lære deg å kontrollere drømmene dine dit du ønsker.

Det er flere teknikker man bruker for å lære seg dette, men det å huske drømmer er en stor del av det. For å få til det så kan en drømmejournal hjelpe, da du begynner å skrive ned drømmene dine så detaljert du bare klarer. Etter hvert kan du begynne å prøve mer på kontroll, og der brukte man gjerne å slå av/på en lysbryter for når man skjønte at lyset ikke forsvant så kunne man forstå at det var en drøm.

Jeg har aldri fått til dette selv altså, men jeg har vært innom temaet en del i gamle dager på IRC.
Prøvde på dette nærmest hver natt når jeg var yngre med ulike metoder. Greide det aldri, dessverre.
Dette ble diskutert en del for mange år siden, kan absolutt anbefale å lese følgende tråder
Den lille Lucid Dreaming-tråden

Bevisst drømming!

Min første bevisste drøm!
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Tydeligvis er det veldig mange som vet hvordan det fungerer, men ikke får de til selv. Tror alle internett- guidene utelukker "the missing link" for å få det til.
Vis hele sitatet...
Jeg var egentlig aldri interessert i det, men jeg hadde ett botnet på EFnet i gamle dager og da ble det til at jeg voktet over kanalene #salvia og #salviadivinorum. Der var det noen brukere som var spesielt interessert i tema som lucid dreaming og astral projection. Hvor vellykket de var klarer jeg ikke å huske, men jeg snappet jo opp ett par ting som f.eks det jeg skrev i mitt forrige innlegg.
Hadde det en gang. Tanken slo meg "fy faen tenk om jeg klarer å ikke våkne", som gjorde at jeg ble så stresset at jeg våknet.

Måten jeg fikk det til på for de som er interesserte: Hjernen din klarer ikke å lage tekst når du drømmer. I mine drømmer strekker dette seg også videre til telefonen. Så når du skal sende en melding i drømmen, men ikke får det til fordi telefonen bare oppfører seg rart så er det et tegn på at du drømmer.
Jeg har greid det en gang og da endte det opp med at karakterene i drømmen gikk berserk på meg idet jeg "våknet", som om jeg ødla "scripten" eller no. Ellers har jeg nogelunde greid å kontrollere drømmene når jeg er i en god sinnstilstand, men er liksom ikke "våken" i dem.
Trådstarter
7 2
Tusen takk for alle de svarene!
Jeg pleide å kunne styre drømmene mine hver natt før, fra jeg var barn til rundt 30 år. Men i de siste årene er det Max 2-3 ganger i måneden.

Jeg aner ikke hvordan man gjør det, da det bare har ligget naturlig for min del.
Trådstarter
7 2
Hvilke teknikker bruker dere? Har dere hørt om Mikael Raduga sine teknikker som gir resultat i 90 % tilfeller? Jeg klarte å få min første lucid drøm på første forsøk da jeg brukte metoden hans...=)
Ved å sovne på ryggen istedenfor magen. Sovner sakte og glir inn i det lucide slik.
Trådstarter
7 2
Jeg har forresten sendt dere DM med forslag å få teste de metodene som jeg snakker om her! Bare sjekk DM folkens!
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Har prøvd tidligere, og ikke fått til. Er det en grunn til at du sender over PM i stedet for å bare poste det i tråden?
Sitat av Joniru Vis innlegg
Ved å sovne på ryggen istedenfor magen. Sovner sakte og glir inn i det lucide slik.
Vis hele sitatet...
Den følelsen er så latterlig digg. Kjenner det drar seg til og man vet at man skal kontrollere hva som skjer.

Selv om det alltid har vært naturlig for meg, så hender at jeg blir litt for gira over følelsen når man dras i søvn, at jeg våkner første forsøket.
Trådstarter
7 2
Nei, det er ikke så særlig grunn men det finnes jo regler som jeg må følge når jeg bruker forumet...) Og siden jeg er ny her så vil ikke "irritere" moderator...))
Sitat av Elena D. Vis innlegg
Nei, det er ikke så særlig grunn men det finnes jo regler som jeg må følge når jeg bruker forumet...) Og siden jeg er ny her så vil ikke "irritere" moderator...))
Vis hele sitatet...
Hvorfor tror du at en tråd om lucid dreaming vil irritere mods? Det finnes utallige tråder om dette, var svært populært tema før. Hva legger du i lucid dreams egentlig? Ser du har opprettet en tråd om klarsynte drømmer i tillegg
Sitat av Jorg Vis innlegg
Hvorfor tror du at en tråd om lucid dreaming vil irritere mods?
Vis hele sitatet...
Kan skjønne at noen kan bli usikre.

Det har vært noen runder her (tråder)hvor brukere for eksempel har klagd på hva og hvordan ting blir slettet, at de har
følt det som sensurering av spesifikke brukere og meninger, noen ganger også kjipe kommentarer samt det
de har opplevd som en generell "oven i fra og ned holdning"
Ja, og jeg har det hver natt i forskjellige grader. Det er ganske fett for å si det, kan ikke helt forklare det utenom at du er i en annen verden helt som denne men kan fly og ikke dø. Også vet du dette.
Trådstarter
7 2
Klare drømmer er en viktig del av mitt liv og jeg kaller det for "konkurrerende realitet" ) Jeg synes at temaet er litt "utenfor" for mange så man vet jo aldri hvordan folk reagerer...)))