Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1360
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Åpner jeg det er det en rekke kjekke små dyr som kryper i karmen, vil helst unngå å få dem inn i huset. Hva kan jeg gjøre? Våger nesten ikke lufte nå lenger... Jævla naboer som planter blomster utenfor vinduet mitt.
BRAND ∞ STRONG
Myggnetting
Har et lite vindu som står mye oppe om sommeren, som han over her så var løsningen myggnetting fra clas ohlson til 79 kr.

Funker veldig bra, kan tilpasses til forskjellige størrelser enkelt.

https://www.clasohlson.com/no/Insekt...indu/p/34-1114
BRAND ∞ STRONG
Kjøpte en løsning fra JULA som jeg var veldig fornøyd med.
Besto av nettingen + en ramme som man kunne sage til slik at den passet nøyaktig til vinduet.
Har ikke sett en edderkopp etter det.
Sist endret av vindaloo; 21. juni 2022 kl. 00:01.
Hadde for noen år siden et "problem" der det krydde av disse bittersmå, orange små kryperne (type midd antakelig) som krøp oppover muren og mot vinduet i første etasje. Løsningen for min del var å smøre et lag med grease rundt hele vinduet.
Etter hvert ble det hundrevis og kanskje tusenvis av disse som gikk seg fast, og etterhvert så syntes problemet å bli helt borte. De senere årene har jeg ikke sett en eneste en av disse middene rundt vinduet.

Men - på innsiden så spørs det hvor populært det blir, det er ikke bare å ta tak med høytrykksspyleren inne på kjøkkenet f.ex.
Vi kaller skrukketroll, kaffedyr her for en eller annen grunn. Men disse er egentlig "sjødyr" og er totalt avhengig av fukt for å overleve. Sykt at de lever så langt unna havet egentlig. Uansett.... desto tørrere, desto mindre av de
"Krepsdyr som krabber, hummer, tanglus og tanglopper lever i vann. Skrukketrollene er de eneste krepsdyr som helt har tilpasset seg et liv på landjorden. Likevel har de mange felles trekk med sine vannlevende slektninger. De puster fortsatt med gjeller som må ha en fuktig hinne over seg, og skallet deres er ikke vokslagt som hos insektene. Skrukketrollene trives derfor best på fuktige steder, og de beveger seg ute helst om natten. Om dagen finner man dem under steiner, planker, under barken på døde trær og stubber, i komposthauger eller sprekker i vegger. De klynger seg gjerne sammen i grupper"