Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1845
Gikk opp et rødt lys når jeg så at YouTube logoen hadde RU [når du er inne på websiden deres]. Gikk inn på en google-side, bladde helt ned, og der stod det Russia, Moscow - based on your past activity.

What the hell????

Til info så bruker jeg VPN, men den er lokalisert i Skandinavia og ikke Russland.
Skjer dette kun når du har VPN aktiv, eller uten VPN? Dette er meget relevant.
Når jeg skrur av VPN og åpner en ny side (CTRL+N) så får jeg korrekt lokasjon.

Når jeg skrur den på igjen så står det Russia + fylket jeg bor i.

Altså står det ikke lenger Russia + Moscow, nå står det Russia + fylket jeg er i akkurat nå.
Ip'en du har via vpn er muligens som tidligere har vært brukt i Russland.
Sist endret av rfa; 17. juni 2022 kl. 17:00.
Ro deg helt ned mann. Bruk en annen VPN hvis du får såpass angst.
BRAND ∞ STRONG
Tenker jeg helt feil eller ville man ikke kunnet nå nyhetssider som f.eks. dekker krigen i Ukraina og er blokkert i Russland
slik som CNN, BBC o.l hvis VPN adressen er Russia + Moscow?

Er det helt random hvor VPN adressen ligger?
Regner med at det blir en kjip nettopplevelse hvis vpn-lokalisjonen er i Pyongyang.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Tenker jeg helt feil eller ville man ikke kunnet nå nyhetssider som f.eks. dekker krigen i Ukraina og er blokkert i Russland
slik som CNN, BBC o.l hvis VPN adressen er Russia + Moscow?

Er det helt random hvor VPN adressen ligger?
Regner med at det blir en kjip nettopplevelse hvis vpn-lokalisjonen er i Pyongyang.
Vis hele sitatet...
Den faktiske lokasjonen du blir koblet gjennom via en VPN avhenger av hvor VPN-serveren står. Altså måtte man hatt en server i Pyongyang for at man skulle opplevd internett gjennom Pyongyang.

At man kan ende opp med feil lokasjon gjennom VPN kommer vel mer av at geolokasjon på IPv4-adresser ikke er noe å stole på. En VPN-server i Nederland kan i teorien få en IP-adresse som lokaliseres til Russland, uten at man faktisk går gjennom Russland på noe vis.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Tenker jeg helt feil eller ville man ikke kunnet nå nyhetssider som f.eks. dekker krigen i Ukraina og er blokkert i Russland
slik som CNN, BBC o.l hvis VPN adressen er Russia + Moscow?

Er det helt random hvor VPN adressen ligger?
Regner med at det blir en kjip nettopplevelse hvis vpn-lokalisjonen er i Pyongyang.
Vis hele sitatet...
Tror jeg leste en plass at all nett-overvåkningen i Nord Korea var allerede bygget inn i OS'en, som var en eller annen kommunist versjon av mac os ellernoe. Tror derfor at det ikke hadde vært så stor forskjell om du hadde vært tilkoblet Pyongyang, kim jong un har jo trossalt steam konto... Sorry, er litt urelatert, stemmer jo det som forrige skriver at du må ha serveren i det landet du kobles til men synes Nord Korea er et så morsomt land at jeg elsker å snakke om det.
Sist endret av SmokeBuddah17; 17. juni 2022 kl. 20:49.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av drewjuice Vis innlegg
Den faktiske lokasjonen du blir koblet gjennom via en VPN avhenger av hvor VPN-serveren står. Altså måtte man hatt en server i Pyongyang for at man skulle opplevd internett gjennom Pyongyang.
Vis hele sitatet...
Da skjønner jeg bedre.
Trodde det funka slik at VPN bare fikk det til å se ut som om man var et annet sted, ikke at trafikken faktisk måtte
via den "fake lokasjonen"