Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1886
Heisann

Til alle dere som har opplevd razzia i hjemmet (uavhengig av grunn).
Hvordan opplevdes dette? Skjedde det på dagtid, kveldstid eller når.

Bare spør fordi jeg er nyskjerrig på hvordan folk har opplevd dette

Sier på forhånd takk for svar
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har ikke opplevd det selv, men en tidligere kompis opplevde dette for noen år tilbake. Dem kom midt på dagen, 13-14 tiden kanskje. Virket som dette skapte ganske mye angst for han i ettertid, ettersom det alltid er underliggende at dem kan komme igjen når du driver med kriminalitet. Men han hadde gjort seg vel så fortjent til razzia og er rart han fortsatt ikke er bura inne.
Anonym bruker
"Ond Svartrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tidlig på morgenen. Sto plutselig 7-8 stk. over meg og ropte navnet mitt. Fikk meg en god start på dagen... Hehe
Ettermiddag, de «trodde» jeg solgte hasj, så de kom 5 mann (2 politibiler) å satte meg i håndjern. Tilkalte hundepatrulje som var en time unna. Hele seansen tok vel rundt 5 timer og de fant 1gram pot�� bra bruk av resusjer.
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Skjer vel ikke mye razzia nå for tiden etter alt dramaet i media, gjør det?
Ja er noen år siden , 2 Menn bare gikk rett inn (døra) var åpen og de hadde rett til å sjekke hele stedet og de fant ingenting av speeden eller rivoen som lå hos meg , men de var mer interresert og få inn meg på avhør på stasjonen siden det var en Økokrim sak og ikke narko sak. Jævlig ubehagelig men har ikke vært redd i ettertid for razzia.
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har hatt razzia et par ganger. En gang kom de mens jeg ikke var hjemme, aner ikke hvordan de kom seg inn engang. Så det var chill at jeg slapp å se dem. De fant ikke en dritt, fordi de leita ikke i garasjen.

En annen gang kom de samme dag som jeg kom hjem fra ferie og busta hasjplantasjen min. De var ganske kjappe inn og ut, men tok med seg mobilen min, dyrkeutstyr til 20k og en haug med weed. Heldigvis fant de ikke morplantene på kryploftet, og ikke all weeden. Nekta å pisse, noe som gikk greit. Ble ikke arrestert
Sitat av kamelia Vis innlegg
Skjer vel ikke mye razzia nå for tiden etter alt dramaet i media, gjør det?
Vis hele sitatet...
Hvilke drama?
Har hatt noen razzia oppigjennom tiden. Hvis noen fra politiet leser dette: fuck deg.
New generation
colakork's Avatar
Veldig ryddig, spørs vel på om du har beef med dem. For min del sjekket dem absolutt alt, også ryddet dem opp og gikk sin vei med store glis.
Sitat av DrDeath Vis innlegg
Har hatt noen razzia oppigjennom tiden. Hvis noen fra politiet leser dette: fuck deg.
Vis hele sitatet...
Kan du gjengi noe du har opplevd?
sånn almenn nyskjerrighetsskyld
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Hvilke drama?
Vis hele sitatet...
Det har kommet frem at politiet i årevis har brukt ulovlige tvangsmidler i mindre rus saker som naken ransaking, hjemme razzia, glattcella gjennomgabg av tlf osv. De har aldri hatt lov til å gjøre dette og justisdepartementet gikk ut med beklagelse i media til alle som har blitt utsatt for dette. Politiet beklaget også og man kunne søke erstatning hvis det var mindre enn 3 år siden du ble utsatt for det

Så dermed kan man vel anta at de roer seg med tilfeldige razzia for små mengder fremover?

Sist endret av Bluesky_; 13. mars 2023 kl. 20:11.
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
Det har kommet frem at politiet i årevis har brukt ulovlige tvangsmidler i mindre rus saker som naken ransaking, hjemme razzia, glattcella gjennomgabg av tlf osv. De har aldri hatt lov til å gjøre dette og justisdepartementet gikk ut med beklagelse i media til alle som har blitt utsatt for dette. Politiet beklaget også og man kunne søke erstatning hvis det var mindre enn 3 år siden du ble utsatt for det

Så dermed kan man vel anta at de roer seg med tilfeldige razzia for små mengder fremover?
Vis hele sitatet...
Ja da er jeg med. Takk.
Anonym bruker
"Overrasket Hest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
3 ganger. 2 av gangene ble jeg hentet på jobb av politi som hadde snakket med sjefen (uten å si noe, de ville bare vite hvor jeg var).
Inn i bilen, ble vist ransakelsesordre, gav dem nøkkel, fortalte hvor ting lå og fortsatt å jobbe.
Da jeg kom hjem hadde de tilsynelatende bare vært på de konkrete stedene jeg sa ting lå.
Ikke noe rot, annet enn at de hadde rivd av sengetøyet, som lå i en haug på gulvet.

Siste gang sto de å hamret på døra kl 02 dagen før jeg skulle på jobb. Hadde da sovet i 4 timer, men de mente de hadde ferske spor.
Lå helt stille i senga å ga ikke lyd fra meg, før de ropte "Nå tar vi døra!". Da åpnet jeg. 4 snut i leiligheten, jeg satt i sofaen i bare boksern.
De fant ingenting, annet enn hasjmekket jeg hadde på bordet rett foran meg. Spurte rett ut om de skulle helle det ut.
"Neida, det går greit. God natt".
Sitat av kenny_1995 Vis innlegg
Heisann

Til alle dere som har opplevd razzia i hjemmet (uavhengig av grunn).
Hvordan opplevdes dette? Skjedde det på dagtid, kveldstid eller når.

Bare spør fordi jeg er nyskjerrig på hvordan folk har opplevd dette

Sier på forhånd takk for svar
Vis hele sitatet...
Har hatt razzia hjemme en gang men da var jeg på glattcella, men mamma var hjemme da så var de inne 4 stk med bikkje og endevendte hele rommet mitt, de fant noen tørka knuste fleinsopp som de skrev opp som hasjmekk.

Har blitt ransaket engang i bil, kl 2 på natta da var vi 4 stk i bilen. Det var en tilfeldig kontroll sa de når vi ble stoppet. De sjekket id på meg og passasjerene, og så hadde kompisen min blitt tatt før så når de fant ut av det måtte alle ut av bilen og de begynte å kikke inni. Ingen av oss var ruset eller hadde gjort noe ulovlig den dagen og det var ingen grunn til å sjekke oss.

De fant lange rullepapir i bilen og da ble det fullt kjør. Alle måtte kle seg naken og ransakes , de fikk en ekstra bil til å komme med dame politi som ransaket de 2 jentene som var med. Lyste oss opp i ræva med lykt. I grøfta langs e18. De fant til slutt ingenting så etter en time kunne vi kjøre videre
Sist endret av Bluesky_; 13. mars 2023 kl. 21:42.
Anonym bruker
"Oppmerksom Rotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er ganske sikker på at vi ble brukt som trening for aspiranter.

Vi bodde flere kjenninger på samme adresse og vil anslå at vi hadde 2-3 besøk av politi i mnd.

Hver gang var det et par eldre og 2-3 unge aspiranter.

De sluttet ikke før vi flyttet fra byen.