Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2705
Barnevernet er vist ikke et sted hvor menn får lik hjelp som kvinner,er det flere som har opplevd det?
Det er så mange andre faktorer som spiller inn også.
Menn kan få god hjelp, kvinner kan få god hjelp, barn kan en veldig sjelden gang få hjelp, men uansett hva med BV innblandet så går det stort sett strake veien til helvete for barnets del.

I mitt tilfelle så var barnevern alltid på far sin side, nekta å høre på hva mor sa.
Sitat av JatterMed Vis innlegg
Det er så mange andre faktorer som spiller inn også.
Menn kan få god hjelp, kvinner kan få god hjelp, barn kan en veldig sjelden gang få hjelp, men uansett hva med BV innblandet så går det stort sett strake veien til helvete for barnets del.

I mitt tilfelle så var barnevern alltid på far sin side, nekta å høre på hva mor sa.
Vis hele sitatet...
Helt feil, stort sett går det bedre for barna enn alternativet ville vært. Du hører bare aldri om det i like stor grad.
Sitat av Dust4472 Vis innlegg
Barnevernet er vist ikke et sted hvor menn får lik hjelp som kvinner,er det flere som har opplevd det?
Vis hele sitatet...
Nå er det jo først og fremst barna som skal få hjelp, det ligger litt i navnet "Barnevernet". Du hadde et innlegg hvor du også blandet dette med at kvinner fåe hjelp på krisesenter. Jeg trur du må redegjøre litt bedre hva du vil frem til her.

Sitat av venstrehook Vis innlegg
Helt feil, stort sett går det bedre for barna enn alternativet ville vært. Du hører bare aldri om det i like stor grad.
Vis hele sitatet...
Naturligvis. Det er så mange barn som blir reddet ut fra så mye groteske forhold av grov omsorgssvikt "vanlige" folk ikke kan se for seg i sine verste mareritt.
Sist endret av Dough; 11. februar 2023 kl. 09:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Her lukter det foreldrekonflikt som nystekte boller!

Det er garantert noen som er enig med deg i dette, men ut fra et objektivt ståsted er dette tøv. Barnevernet plikter å jobbe for barnas beste, og at mor blir fordelaktig behandlet handler nok mer om vurderinger knyttet til hele omsorgssituasjonen fremfor et mannehat.

Mitt soleklare råd er å høre på hva barnevernet har å si til deg, jobbe med problematikken som tas opp, og legg vekk guarden og konflikten du har med mor.

Alternativt få deg en advokat som kan se på saken.
Trådstarter
8 1
I et møte hos barnevernet sier den ene saksbehandleren min at det er greit at mor til mitt barn juger til krisesenteret så ho får seg et sted å bo,jeg ble foresten falsk anmeldt for vold(jeg var den som ble utsatt for vold)og min opplevelse av dette er at kvinner blir vernet før barnet blir det,jeg sitter nå med hovedansvaret for våres barn.
Sitat av venstrehook Vis innlegg
Helt feil, stort sett går det bedre for barna enn alternativet ville vært. Du hører bare aldri om det i like stor grad.
Vis hele sitatet...
Det er ikke feil bare fordi du kun ser den "lyse" siden av det hele.
90% av de jeg kjenner som har hatt barnevernet innblandet i livet sitt har fått det verre etter de kom inn i livene dems, ikke bedre.
Er ikke uten grunn nesten hele verden ser ned på det norske barnevernet som liksom skal være så fint og flott som du prøver å gjøre det til.
Kunne nesten tro du jobbet for dem.
Sitat av JatterMed Vis innlegg
Det er ikke feil bare fordi du kun ser den "lyse" siden av det hele.
90% av de jeg kjenner som har hatt barnevernet innblandet i livet sitt har fått det verre etter de kom inn i livene dems, ikke bedre.
Vis hele sitatet...
Poenget var vel at de trolig fikk det mindre ille hos barnevernet enn hvor ille kunne blitt der de var. Veit ikke om det stemmer, er umulig forutse hva som hadde skjedd i tilfellene der barnevernet ikke ble blandet inn. Eller det motsatte.
Sitat av JatterMed Vis innlegg
Det er ikke feil bare fordi du kun ser den "lyse" siden av det hele.
90% av de jeg kjenner som har hatt barnevernet innblandet i livet sitt har fått det verre etter de kom inn i livene dems, ikke bedre.
Er ikke uten grunn nesten hele verden ser ned på det norske barnevernet som liksom skal være så fint og flott som du prøver å gjøre det til.
Kunne nesten tro du jobbet for dem.
Vis hele sitatet...
Først og fremst så blir jo barnevernet gjerne involvert når ting ikke er helt som det skal være i første omgang. Så det at barn som er i barnevernet sliter er litt som at de som sitter i fengsel gjerne er kriminelle, men det er ikke fengsel som gjorde at de ble kriminelle i første omgang.

Så det norske barnevernet er ikke sett ned på av hele verden, det er en del øst-europeere som er redde for barnevernet fordi enkelt har mistet retten til omsorg for sine egne barn. Dette er jo gjerne fordi foreldrene gjør ting er kritikkverdig og nekter å gjøre noe med det. Det er ikke sånn at barnevernet bare tropper opp på døra en dag og tar ungene.

Det betyr jo selvfølgelig ikke at enkelte barnevernskontor ikke kan ha en ukultur der de bruker dårlige metoder etc, men det er også verdt å tenke på at barnevernet har taushetsplikt, så de de har aldri mulighet til å forsvare seg når de får kritikk i media.
Sitat av Ekvivokk Vis innlegg
Først og fremst så blir jo barnevernet gjerne involvert når ting ikke er helt som det skal være i første omgang. Så det at barn som er i barnevernet sliter er litt som at de som sitter i fengsel gjerne er kriminelle, men det er ikke fengsel som gjorde at de ble kriminelle i første omgang.
Vis hele sitatet...
Helt feil. Barnevernet kan bli involvert fordi de får en bekymringsmelding av en sjalu forelder eller noen som er sur på deg uten at det har noe som helst med barnet å gjøre.
De kan bli involvert fordi barnet sier noe som høres verre ut enn det er fordi barnet ikke vet bedre eller sier ting på en måte som høres feil ut for andre.
Har ett familiemedlem dette skjedde med i år, så tror nok jeg vet veldig godt hva sannheten er og ikke.

Sitat av Ekvivokk Vis innlegg
Så det norske barnevernet er ikke sett ned på av hele verden, det er en del øst-europeere som er redde for barnevernet fordi enkelt har mistet retten til omsorg for sine egne barn. Dette er jo gjerne fordi foreldrene gjør ting er kritikkverdig og nekter å gjøre noe med det. Det er ikke sånn at barnevernet bare tropper opp på døra en dag og tar ungene.
Vis hele sitatet...
Ånei, rart dette har vært i nyhetene flere ganger da.
Her har du 3 av mange mange artikler om temaet du nekter for.

https://www.tnp.no/norway/panorama/2...n-barnevernet/

https://theculturetrip.com/europe/no...e-controversy/

https://www1.cbn.com/cbnnews/world/2...d-parents-nbsp

Kan også screenshotte papirer fra barnevernet og PP tjenesten angående saken jeg selv hadde med de for nå godt over 12 år siden hvor alt er basert på løgner fra egen forelder som bare antok det verste uten å vite hva sannheten var eller hvorfor ting ble gjort som det ble, hvor de sørget for at forholdet mellom hele den ene siden av familien ble ødelagt for alltid.
Sist endret av JatterMed; 12. februar 2023 kl. 16:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ah, jepp så vi skal bare fjerne barnevernet altså?

Sitat av JatterMed Vis innlegg
Helt feil. Barnevernet kan bli involvert fordi de får en bekymringsmelding av en sjalu forelder eller noen som er sur på deg uten at det har noe som helst med barnet å gjøre.
De kan bli involvert fordi barnet sier noe som høres verre ut enn det er fordi barnet ikke vet bedre eller sier ting på en måte som høres feil ut for andre.
Har ett familiemedlem dette skjedde med i år, så tror nok jeg vet veldig godt hva sannheten er og ikke.
Vis hele sitatet...
Det kan dessverre skje i noen tilfeller, men jeg synes det er bedre barnevernet sjekker en gang for mye enn at de lar være.

Du legger også opp til en missforståelse her: At barnevernet er "invovlert" er milevis unna at "barnevernet tar barna dine", de kommer på hjemmebesøk, tar intervjuer etc lenge før de bruker sitt mest ekstreme verktøy: Å ta fra foreldre barna.


Sitat av JatterMed Vis innlegg
Ånei, rart dette har vært i nyhetene flere ganger da.
Her har du 3 av mange mange artikler om temaet du nekter for.

https://www.tnp.no/norway/panorama/2...n-barnevernet/

https://theculturetrip.com/europe/no...e-controversy/

https://www1.cbn.com/cbnnews/world/2...d-parents-nbsp

Kan også screenshotte papirer fra barnevernet og PP tjenesten angående saken jeg selv hadde med de for nå godt over 12 år siden hvor alt er basert på løgner fra egen forelder som bare antok det verste uten å vite hva sannheten var eller hvorfor ting ble gjort som det ble, hvor de sørget for at forholdet mellom hele den ene siden av familien ble ødelagt for alltid.
Vis hele sitatet...
Det her synes jeg bare bekrefter det Ekvivokk sier over her, at disse klagene på barnevernet kommer fra steder med annen kultur enn oss.
Vi liker for eksempel ikke at foreldre slår barn, det har de ikke noe i mot i diverse andre land og mener det er "et privat anliggende". Jeg synes det er best å ikke slå barn jeg da.

Det andre tilfellet var en reaksjon til at foreldre tok barn ut av skolen og "hjemmeskolerte" de: Her vil jeg belyse et annet problem som de gir komplett faen i endel andre land, spesielt USA: Foreldrene var ekstremt konservativ kristne og ville indoktrinere barnet sitt på samme måte da de ble møtt med Norges "liberale" livssyn. Og de ble tatt nettopp fordi de ikke har støtteapparatet som visse menigheter her til lands har.

Du har sikkert lest litt om de i avisene, om dette med utfrysning av samfunn og et par stakkarer som tør stå frem: Dette er toppen av isberget. Disse menighetene har gjennomtrengt lokalsamfunnet og beskytter sine egne mot lovens lange arm. Her skjer fysisk avstraffelser daglig, hva som foregår av seksuelt misbruk kan vi bare spekulere i men det må gå an å si at du er særdeles naiv om du tror alt er stuerent i slike menigheter.

Så disse lenkene dine bekrefter for meg at du absolutt ikke vet hva du prater om, hadde du lest de hadde du kanskje sett at de faktisk taler mot dine påstander. Husk: Disse folka kan stå å hyle ut løgner om barnevernet til tidenes morgen, barnevernet er lovpålagt taushet, de har ikke lov å ytre seg og da blir kritikken stående ubesvart.

Jeg sier ikke at de er perfekte, men du må ta til deg at mange foreldre fikk sjokk når de oppdaget at vi har strengere rettigheter til barn her og at det er konsekvenser av å slå barna sine. Slike søppelmennesker er de som er flinkest til å rope høyest også.
Sist endret av Expialidocious; 12. februar 2023 kl. 16:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av JatterMed Vis innlegg
Ånei, rart dette har vært i nyhetene flere ganger da.
Her har du 3 av mange mange artikler om temaet du nekter for.
Vis hele sitatet...
Voksne østeuropeere med barn i dag har gjerne selv startet livet under Sovjet. Hva tenker du er deres referanse på oppvekst og hvilken erfaring med oppdragelse og omsorg tenker du de kommer hit med?
Sitat av Dough Vis innlegg
Voksne østeuropeere med barn i dag har gjerne selv startet livet under Sovjet. Hva tenker du er deres referanse på oppvekst og hvilken erfaring med oppdragelse og omsorg tenker du de kommer hit med?
Vis hele sitatet...
Hvorfor østeuropeere blandes inn får du nesten spørre deg selv om, det er ikke jeg som begynner å blande inn dette folkeslaget.
Sitat av JatterMed Vis innlegg
Hvorfor østeuropeere blandes inn får du nesten spørre deg selv om, det er ikke jeg som begynner å blande inn dette folkeslaget.
Vis hele sitatet...
Det er det ingen som har påstått. Men du blander skitt og kanel, og mere til i denne tråden. Sammen med at du evner tydeligvis ikke å skjønne at du gjør det...
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av JatterMed Vis innlegg
Ånei, rart dette har vært i nyhetene flere ganger da.
Her har du 3 av mange mange artikler om temaet du nekter for.

https://www.tnp.no/norway/panorama/2...n-barnevernet/

https://theculturetrip.com/europe/no...e-controversy/

https://www1.cbn.com/cbnnews/world/2...d-parents-nbsp
Vis hele sitatet...
Blant annet en nettside for kristenfundamentalister er ikke akkurat noen troverdig kilde.

Hvis man ser på dataene man faktisk har, så er problemet heller at barnevernet redder barn for sjeldent og for sent, snarere enn at de er for ivrige med å overta omsorgen. Det er også det barnevernsbarna selv sier.
Plutselig kom denne ut idag

https://www.nrk.no/vestfoldogtelemar...mor-1.16249757

Bufdir som står bak barnevern og likestillingskravet til offentlige og private virksomheter, er selv dårligst i klassen på likestilling
https://www.bufdir.no/fagstotte/prod...e_myndigheter/

Norge er en skamplett når det kommer til fars rettigheter, morspresumpsjon ble fjernet fra barneloven i 81 men er sterkere idag enn noen gang.

Når det kommer til barnefordeling i retten har menn tapt før saken er starta, skammelig
https://www.advokatbladet.no/kjonnsb...ominans/187411
Sitat av gekko4u Vis innlegg

Når det kommer til barnefordeling i retten har menn tapt før saken er starta, skammelig
https://www.advokatbladet.no/kjonnsb...ominans/187411
Vis hele sitatet...
Stemmer ikke helt.

Når det kommer til barnefordeling generelt, altså der far og mor sammen bestemmer og blir enige om fordelingen, får mor fast bosted oss seg i de aller fleste saker.

Men i barnefordelingssaker i ting- og lagmannsretten vinner fedre i rundt 60-70% av sakene.