Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 3412
Jeg vet at freak ikke er helsepersonell, jeg er på venteliste til psykomotorisk fysioterapaut, men det er lenge å vente og jeg sliter nå. Så jeg lager denne tråden i håp om å få noe hjelp.

Til saken: jeg har muskellanspenninger i nakken, det er som at en strammer knyttneven så mye en klarer, bare at dette skjer i nakken på meg, og det er ufrivillig.

Jeg er 99% sikker på at dette er psykisk, siden jeg kan "rope" forskjellige ord i hodet så høgt jeg klarer og da forsvinner det nesten alltid, forsvinner og med den minste bevegelse på fingrer eller tær.
Om jeg tenker at "oi, nå var det lenge siden jeg var plaget med muskellanspenningen, håper det ikke skjer nå.." og så begynner det.

Er det noen andre som har hatt dette problemet?
I så tilfelle hvordan ble du kvitt det?
Jeg har mulighet for å få rivotril pga. en annen sykdom,
kan denne medisinen stoppe dette?
Sist endret av brukernavn123; 10. mars 2023 kl. 14:49.
Jeg syns dette høres veldig ut som en "intern trigger", altså en tanke/følelse som starter en oppførsel eller reaksjon. Nå vet jeg ikke hvor du er basert i landet, men Jørgen Rasmussen er en av de beste i Norge på akkurat dette.
Hjemmesiden hans er tilstandstrening.com

Lykke til
Psykomotorisk fysioterapi i kombinasjon med samtaleterapi for å håndtere hva nå som er grunnen til at du driver med dette, ville jeg nok tenkt var et godt utgangspunkt. Ellers ser jeg for meg at alt som kan påvirke det autonome nervesystemet og gjøre deg mer kroppsbevisst kan være verdt å prøve. Noen sverger til yoga, noen til isbading, noen til trauma release exercise, mulighetene er mange. Massasje tror jeg er en god ide i påvente av fysioen. Fokuser på å få med deg hvordan det kjennes i kroppen.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Hva skjer hvis du spenner de aktuelle musklene forsiktig med vilje, og så gradvis prøver å slappe av?
Sitat av HelsinkiDevil Vis innlegg
Nå vet jeg ikke hvor du er basert i landet, men Jørgen Rasmussen er en av de beste i Norge på akkurat dette.
Hjemmesiden hans er tilstandstrening.com

Lykke til
Vis hele sitatet...
Tok en kikk på nettsiden hans, og må si at det ljomer i noen alarmklokker her. Kravene hans til klienter viser en åpenlys forakt for mennesker med en rekke ganske vanlige forsvarsmekanismer en terapeut burde møte med forståelse, avvisning av konseptet "psykiske lidelser" (hans hermetegn) og all form for medisiner og behandling for disse, - og selvsagt det ultimate kjennetegnet på kvakksalveri: En vanntett ansvarsfraskrivelse for resultatet av praksisen sin. Hvis du påstår at det ikke funker så avslører du bare at du er en sånn person som saboterer din egen fremgang, og det er nytteløst å hjelpe deg. Metoden hans er per definisjon uangripelig. Blir du frisk er det fordi det funker, blir du ikke frisk er det fordi du gjør det feil eller har dårlige holdninger. Levende Ord kunne ikke gjort det bedre.

Her er kravlisten hans:
https://www.tilstandstrening.com/deg-som-klient

Det han driver med er badert på nevrolingvistisk programmering (NLP), som liker å fremstille seg som en vitenskap, men det er alternativ behandling uten et fnugg av dokumentasjon. Jeg trodde strengt tatt ikke det var lov å markedsføre sånt på denne måten, ved å fremholde det som et bedre alternativ enn konvensjonell behandling, og til og med kreve at klienter ikke mottar slik behandling.

Tldr: styr langt unna.
Sist endret av *pi; 10. mars 2023 kl. 19:45.
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Sitat av *pi Vis innlegg
Tok en kikk på nettsiden hans, og må si at det ljomer i noen alarmklokker her. Kravene hans til klienter viser en åpenlys forakt for mennesker med en rekke ganske vanlige forsvarsmekanismer en terapeut burde møte med forståelse, avvisning av konseptet "psykiske lidelser" (hans hermetegn) og all form for medisiner og behandling for disse, - og selvsagt det ultimate kjennetegnet på kvakksalveri: En vanntett ansvarsfraskrivelse for resultatet av praksisen sin. Hvis du påstår at det ikke funker så avslører du bare at du er en sånn person som saboterer din egen fremgang, og det er nytteløst å hjelpe deg. Metoden hans er per definisjon uangripelig. Blir du frisk er det fordi det funker, blir du ikke frisk er det fordi du gjør det feil eller har dårlige holdninger. Levende Ord kunne ikke gjort det bedre.

Her er kravlisten hans:
https://www.tilstandstrening.com/deg-som-klient

Det han driver med er badert på nevrolingvistisk programmering (NLP), som liker å fremstille seg som en vitenskap, men det er alternativ behandling uten et fnugg av dokumentasjon. Jeg trodde strengt tatt ikke det var lov å markedsføre sånt på denne måten, ved å fremholde det som et bedre alternativ enn konvensjonell behandling, og til og med kreve at klienter ikke mottar slik behandling.

Tldr: styr langt unna.
Vis hele sitatet...
Glem ikke at kiropraktorer og homeopater får holde på, kvakksalveri hele greien.
Sitat av kamelia Vis innlegg
Glem ikke at kiropraktorer og homeopater får holde på, kvakksalveri hele greien.
Vis hele sitatet...
Du kan virkelig ikke sammenligne det. Kiropraktikk har riktignok ikke overveldende dokumentasjon, men de har 6 års utdanning, er autorisert helsepersonell, er dekket av helfo og kan henvise og sykmelde. Homeopater selger vann og påstår at det har hukommelse. Jeg kjenner folk som har vært på NLP-kurs og det var ca like seriøst som sistnevnte.

Jeg tror heller ikke en kiropraktor hadde fått drive dersom han stilte krav til at klientene ikke fikk gå til medisinsk behandling eller ta medisiner foreskrevet av lege, og avviste at anerkjente sykdommer finnes.
Sist endret av *pi; 11. mars 2023 kl. 09:34.
Sitat av kamelia Vis innlegg
Glem ikke at kiropraktorer og homeopater får holde på, kvakksalveri hele greien.
Vis hele sitatet...
Man hører dette ofte. Veldig er det folk som ikke vet hva de snakker om som tråkker på en hel yrkesgruppe uten noe form for forklaring annet enn "kvakksalveri".

Hva med manuell medisin (kiropraktor, naprapat, manuelterapi) er det som er kvakksalveri? For all del, jeg påstår ikke at en kiropraktor kan helbrede kreft, men det er OK å være litt mer spesifikt når du først skal pisse på hele yrkesgrupper som er autorisert helsepersonell etter 4-5 år akademisk utdannelse.

Er det idrettsmedisinen? Rehab og trening? Mobilisering? Triggerpunkt og massasje? Manipulasjon? Laser- og trykkbølgebehandling? Dry needling?

..og i hvilken sammenheng er det kvakksalveri? Mot smerter i muskel- og skjelettsystemet? Nevromuskulært påslag/muskelaktivering? Innvirkning på rehabiliteringstid? Innvirkning på nervesystemet?

At enkelte behandlingsformer innen manuell medisin har påvirkning på muskel- og skjelettsystemet finnes det ganske klare studier for på PubMed. Eller er alt bare kvakksalveri? I så fall så er vel fysioterapi også bare kvakksalveri?

Samtlige studier legger mye fokus på at studenter skal vite når de har pasienter de ikke kan behandle. De har generell medisinsk kompetanse og Her kan du se hva de leser på naprapatstudiet, for eksempel. Jeg tror mye av grunnen til at manuell medisin har fått et kvakksalveri-rykte i vesten er fordi enkelte terapauter har påropt seg at de kan behandle tilstander de aldri burde hatt ansvar over. Det kan være greit å være litt mer ydmyk når man utaler seg om ting man har null kompetanse på.
Sist endret av mr_rager; 11. mars 2023 kl. 20:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av brukernavn123 Vis innlegg
Jeg vet at freak ikke er helsepersonell, jeg er på venteliste til psykomotorisk fysioterapaut, men det er lenge å vente og jeg sliter nå. Så jeg lager denne tråden i håp om å få noe hjelp.

Til saken: jeg har muskellanspenninger i nakken, det er som at en strammer knyttneven så mye en klarer, bare at dette skjer i nakken på meg, og det er ufrivillig.

Jeg er 99% sikker på at dette er psykisk, siden jeg kan "rope" forskjellige ord i hodet så høgt jeg klarer og da forsvinner det nesten alltid, forsvinner og med den minste bevegelse på fingrer eller tær.
Om jeg tenker at "oi, nå var det lenge siden jeg var plaget med muskellanspenningen, håper det ikke skjer nå.." og så begynner det.

Er det noen andre som har hatt dette problemet?
I så tilfelle hvordan ble du kvitt det?
Jeg har mulighet for å få rivotril pga. en annen sykdom,
kan denne medisinen stoppe dette?
Vis hele sitatet...
Hei, trist å høre at du sliter med et så ubehagelig problem. Jeg har dessverre ingen lignende erfaringer å skilte med, men jeg tror også som deg at dette er psykisk og innenfor angst-feltet.
Har du hatt andre lignende måter med anspenninger tidligere i livet? Kan det være fordi du ønsker å flytte smerten fra noe psykisk og over til noe fysisk for å distrahere bort vonde følelser? Det er i så fall ingen uvanlig strategi vi mennesker lager oss.

Du sier ingenting om hvor lenge disse episodene varer, er det snakk om få sekunder, eller er varer det såpass lenge at du må avbryte situasjonen du er i? (På skole, på jobb, med venner etc) Er det spesielle situasjoner det skjer i?

Har du fått utskrevet Rivotril for dette? Det tar jo fort litt tid før Rivotril virker, men det skal vel kanskje være forebyggende da, slik som Rivotril er ment å virke i forbindelse med epilepsi. Om du ikke har fått Rivotril av lege, ville jeg holdt meg unna det preparatet. Her er jeg nok farget ganske så mye av egne erfaringer med Clonazepam/Rivotril. Men klart, stopper det muskelspasmene dine umiddelbart forstår jeg at det er fristende å ta dem...

Hva var fastlegen din sin reaksjon da du fortalte om problemet, regner med at det var han som henviste deg til psykomotorisk-fysioterapeut.

Håper du ikke må vente lenge på time hos fysio.
Lykke til!
.

Sitat av *pi Vis innlegg
Tok en kikk på nettsiden hans, og må si at det ljomer i noen alarmklokker her. Kravene hans til klienter viser en åpenlys forakt for mennesker med en rekke ganske vanlige forsvarsmekanismer en terapeut burde møte med forståelse, avvisning av konseptet "psykiske lidelser" (hans hermetegn) og all form for medisiner og behandling for disse, - og selvsagt det ultimate kjennetegnet på kvakksalveri: En vanntett ansvarsfraskrivelse for resultatet av praksisen sin. Hvis du påstår at det ikke funker så avslører du bare at du er en sånn person som saboterer din egen fremgang, og det er nytteløst å hjelpe deg. Metoden hans er per definisjon uangripelig. Blir du frisk er det fordi det funker, blir du ikke frisk er det fordi du gjør det feil eller har dårlige holdninger. Levende Ord kunne ikke gjort det bedre.

Her er kravlisten hans:
https://www.tilstandstrening.com/deg-som-klient

Det han driver med er badert på nevrolingvistisk programmering (NLP), som liker å fremstille seg som en vitenskap, men det er alternativ behandling uten et fnugg av dokumentasjon. Jeg trodde strengt tatt ikke det var lov å markedsføre sånt på denne måten, ved å fremholde det som et bedre alternativ enn konvensjonell behandling, og til og med kreve at klienter ikke mottar slik behandling.

Tldr: styr langt unna.
Vis hele sitatet...
Måtte lese gjennom det han skrev på hjemmesiden sin jeg også. Det er noe av det verste jeg har lest. Jeg klarte hverken å le eller gråte av det. Det er dog trist at sånne "behandlere" åpenbart har pasienter (les: kunder). Dessuten ikke et eneste ord som egen kompetanse, noe som kanskje egentlig er åpenlyst siden han ikke innehar noen form for kompetanse i det hele tatt. Han føler seg truet av alle som har forsøkt andre behandlingsformer, haha.

Det er jo som å etterspørre kun naive "pasienter" som ikke stiller et eneste kritisk spørsmål.
Ble keen på å ringe ham ass
Sist endret av folablakken; 11. mars 2023 kl. 22:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av robhol Vis innlegg
Hva skjer hvis du spenner de aktuelle musklene forsiktig med vilje, og så gradvis prøver å slappe av?
Vis hele sitatet...
Det forsvinner av og til der og da, men kommer alltid tilbake.

Sitat av folablakken Vis innlegg
Hei, trist å høre at du sliter med et så ubehagelig problem. Jeg har dessverre ingen lignende erfaringer å skilte med, men jeg tror også som deg at dette er psykisk og innenfor angst-feltet.
Har du hatt andre lignende måter med anspenninger tidligere i livet? Kan det være fordi du ønsker å flytte smerten fra noe psykisk og over til noe fysisk for å distrahere bort vonde følelser? Det er i så fall ingen uvanlig strategi vi mennesker lager oss.

Du sier ingenting om hvor lenge disse episodene varer, er det snakk om få sekunder, eller er varer det såpass lenge at du må avbryte situasjonen du er i? (På skole, på jobb, med venner etc) Er det spesielle situasjoner det skjer i?

Har du fått utskrevet Rivotril for dette? Det tar jo fort litt tid før Rivotril virker, men det skal vel kanskje være forebyggende da, slik som Rivotril er ment å virke i forbindelse med epilepsi. Om du ikke har fått Rivotril av lege, ville jeg holdt meg unna det preparatet. Her er jeg nok farget ganske så mye av egne erfaringer med Clonazepam/Rivotril. Men klart, stopper det muskelspasmene dine umiddelbart forstår jeg at det er fristende å ta dem...

Hva var fastlegen din sin reaksjon da du fortalte om problemet, regner med at det var han som henviste deg til psykomotorisk-fysioterapeut.

Håper du ikke må vente lenge på time hos fysio.
Lykke til!
.



Måtte lese gjennom det han skrev på hjemmesiden sin jeg også. Det er noe av det verste jeg har lest. Jeg klarte hverken å le eller gråte av det. Det er dog trist at sånne "behandlere" åpenbart har pasienter (les: kunder). Dessuten ikke et eneste ord som egen kompetanse, noe som kanskje egentlig er åpenlyst siden han ikke innehar noen form for kompetanse i det hele tatt. Han føler seg truet av alle som har forsøkt andre behandlingsformer, haha.

Det er jo som å etterspørre kun naive "pasienter" som ikke stiller et eneste kritisk spørsmål.
Ble keen på å ringe ham ass
Vis hele sitatet...
Har ikke hat det slik før, tror ikke jeg sliter psykisk uten om mild depresjon, er under utredning på sykehuset nå.

Varer omtrent i noen sekunder, så endrer jeg posisjon.
Legger meg f. eks. i sofaen. Skjer som oftest når jeg har vert inaktiv en stund. Har ikke testet rivotril, eller fått det på resept.

Fastlegen sa ikke noe spesielt, bare at han skulle henvise meg til noen som hadde mer peiling.
Sist endret av brukernavn123; 2. april 2023 kl. 01:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Noen vil vel også påstå at skolemedisin er kvakksalveri siden effekten av f.eks smertestillende og angstdempende medisiner er meget kortvarig og at langtidsbivirkningene blir underrapportert. Kjenner mange som har startet med Benzo og har gått over på hardere stoffer eller en livslang kur på antipsykotika med noen forferdlige bivirkninger som oppstår når de blir eldre.

Det finnes sikkert mange yoga-øvelser for nakke dersom du googler, og varme/massasje har god virkning på muskelstramninger så dersom du kjøper et infrarød massasjeapparat som du kan bruke på nakken så er det et bra alternativ. Det kan også være lurt å ikke utsette nakken for unødvendig kulde, dvs. å ha på seg et skjerf eller en hette over hodet når det blåser kaldt ute.
Sitat av Ingebrigt Vis innlegg
Noen vil vel også påstå at skolemedisin er kvakksalveri siden effekten av f.eks smertestillende og angstdempende medisiner er meget kortvarig og at langtidsbivirkningene blir underrapportert. Kjenner mange som har startet med Benzo og har gått over på hardere stoffer eller en livslang kur på antipsykotika med noen forferdlige bivirkninger som oppstår når de blir eldre.

Det finnes sikkert mange yoga-øvelser for nakke dersom du googler, og varme/massasje har god virkning på muskelstramninger så dersom du kjøper et infrarød massasjeapparat som du kan bruke på nakken så er det et bra alternativ. Det kan også være lurt å ikke utsette nakken for unødvendig kulde, dvs. å ha på seg et skjerf eller en hette over hodet når det blåser kaldt ute.
Vis hele sitatet...
Skolemedisinen må iallfall igjennom en dobbeltblindet testing, noe som beviser om det i det hele tatt er virkning av medisinen eller prosedyren. Altså resultatet av en ekte behandling skal utmerke seg over uekte behandling, dette finner en ut med å ha mange i hver gruppe (mange tusen), og sammenligner.


"Behandlingsformene" nevnt over her, består ikke en slik dobbeltblindet test, bortsett fra én ting, og det er kiropraktikk mot noen enkelte muskel og skjelettplager.

Homøopati er å selge verdens dyreste sukker eller vann, og behandle folk med dette. Ren placebo med andre ord. De påstår bl.a. at desto mere utblandet middelet er, desto sterkere blir den. Her er det en å tenke på:



Har du hørt om fyren som døde av homøopatioverdose? Han glemte å ta "medisinen" sin...
Sitat av *pi Vis innlegg
Du kan virkelig ikke sammenligne det. Kiropraktikk har riktignok ikke overveldende dokumentasjon, men de har 6 års utdanning, er autorisert helsepersonell, er dekket av helfo og kan henvise og sykmelde. Homeopater selger vann og påstår at det har hukommelse. Jeg kjenner folk som har vært på NLP-kurs og det var ca like seriøst som sistnevnte.

Jeg tror heller ikke en kiropraktor hadde fått drive dersom han stilte krav til at klientene ikke fikk gå til medisinsk behandling eller ta medisiner foreskrevet av lege, og avviste at anerkjente sykdommer finnes.
Vis hele sitatet...
Jeg er enig i at det ikke kan sammenliknes helt, men grunnprinsippene innen kiropraktikk er ganske far fetched til tider de også.

OP: jeg tror du er inne på noe - det høres ut som at det er psykosomatisk. Rivotril vil sannsynligvis ikke hjelpe deg, og hvis det hjelper ville jeg nok styrt unna denne behandlingsformen for din «lidelse».
Er du stresset? Har du det ellers bra i livet? Det er mange faktorer som kan spille inn. Jeg veit det er mange som får noen merkelige uvaner når de er stresset, som anspenthet, unaturlig pust osv. Hvis jeg var deg ville jeg forsøkt å finne årsaken, enten det er stress eller en form for tvangstanker. Du kan få hjelp av legen din (hvis han/hun er flink til sånt) evt henvisning til psykolog i påvente av den psykomotoriske fysioterapeuten.
Mindfullness kan også være en mulighet :-)
Stress og anspenthet?prøvd massasje? Gjorde underverker på meg når jeg hadde samme problem, men jeg har en dyktig frisør med 20års erfaring da, ikke alle er så heldige om de stikker innom en massasje sjappe
Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
Skolemedisinen må iallfall igjennom en dobbeltblindet testing, noe som beviser om det i det hele tatt er virkning av medisinen eller prosedyren. Altså resultatet av en ekte behandling skal utmerke seg over uekte behandling, dette finner en ut med å ha mange i hver gruppe (mange tusen), og sammenligner.


"Behandlingsformene" nevnt over her, består ikke en slik dobbeltblindet test, bortsett fra én ting, og det er kiropraktikk mot noen enkelte muskel og skjelettplager.

Homøopati er å selge verdens dyreste sukker eller vann, og behandle folk med dette. Ren placebo med andre ord. De påstår bl.a. at desto mere utblandet middelet er, desto sterkere blir den. Her er det en å tenke på:



Har du hørt om fyren som døde av homøopatioverdose? Han glemte å ta "medisinen" sin...
Vis hele sitatet...
Jeg husker faktisk et tv-program der Andreas Wahl var programleder og kunne avsløre at det var gjennomgått en gransking av en såkalt dokumentert effekt av en vaksine der flesteparten av de testresultatene som viste negativt resultat ikke ble vist for offentligheten mens alle de positive ble lagt fram. Det betyr vel at de ikke er helt ærlige når de påstår at et legemiddel har dokumentert effekt. Dermed tjente de milliarder av dollar på denne vaksinen ved å bedrive en slik form for svindel.
Når det gjelder medisiner mot smerter og psykiske lidelser, så er det også bare korttidseffekten som blir dokumentert mens langtidsbivirkningene sier de som oftest ingenting om, eller de skylder på andre årsaker. De advarer f.eks folk mot å bruke alkohol mens de selv selger Benzodiazepiner til folk og disse medisinene påvirker de samme receptorene som alkohol gjør etter at man har blitt skikkelig full, dvs. Gaba alpha 1 receptorene. De har også lengre halveringstid og gir derfor en sterkere abstinens enn alkohol, og av den grunn er det mange som mener at skolemedisin er kvakksalveri.
Sist endret av Ingebrigt; 7. april 2023 kl. 11:33.
Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
Skolemedisinen må iallfall igjennom en dobbeltblindet testing, noe som beviser om det i det hele tatt er virkning av medisinen eller prosedyren. Altså resultatet av en ekte behandling skal utmerke seg over uekte behandling, dette finner en ut med å ha mange i hver gruppe (mange tusen), og sammenligner.


"Behandlingsformene" nevnt over her, består ikke en slik dobbeltblindet test, bortsett fra én ting, og det er kiropraktikk mot noen enkelte muskel og skjelettplager.

Homøopati er å selge verdens dyreste sukker eller vann, og behandle folk med dette. Ren placebo med andre ord. De påstår bl.a. at desto mere utblandet middelet er, desto sterkere blir den. Her er det en å tenke på:



Har du hørt om fyren som døde av homøopatioverdose? Han glemte å ta "medisinen" sin...
Vis hele sitatet...



Det samme gjelder manuellterapi utdanningen, som forøvrig er en 2-årig "master" man kan ta etter fysioterapaut graden. Her lærer de akkurat de samme tingene som en kiropraktor/naprapat bruker 4 og 5 år på. Det er vel femten år siden Naprapathögskolan fikk et tilbud om å dele tittelen fysioterapaut mot at studentene måtte ta et kurs, men de takket nei. Etter 23 år med autorisasjon i Sverige fikk naprapater endelig autorisasjon som helsepersonell også her i Norge. Klart det stilles krav til granskning av studiet før en ny gruppe helsepersonell blir innført.

Helt OK at du har dine tvil til manuell medisin, men yrketsgruppene som går under "avansert manuell medisin" har ingenting med homøopati eller annen wizard-kvakksalveri å gjøre.

Edit; Ser at bildet ble dårlig. Poster heller link av rapporten når den kommer.
Sist endret av mr_rager; 7. april 2023 kl. 21:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Papaver Somniferum
Skinny's Avatar
Sitat av *pi Vis innlegg
Tok en kikk på nettsiden hans, og må si at det ljomer i noen alarmklokker her. Kravene hans til klienter viser en åpenlys forakt for mennesker med en rekke ganske vanlige forsvarsmekanismer en terapeut burde møte med forståelse, avvisning av konseptet "psykiske lidelser" (hans hermetegn) og all form for medisiner og behandling for disse, - og selvsagt det ultimate kjennetegnet på kvakksalveri: En vanntett ansvarsfraskrivelse for resultatet av praksisen sin. Hvis du påstår at det ikke funker så avslører du bare at du er en sånn person som saboterer din egen fremgang, og det er nytteløst å hjelpe deg. Metoden hans er per definisjon uangripelig. Blir du frisk er det fordi det funker, blir du ikke frisk er det fordi du gjør det feil eller har dårlige holdninger. Levende Ord kunne ikke gjort det bedre.

Her er kravlisten hans:
https://www.tilstandstrening.com/deg-som-klient

Det han driver med er badert på nevrolingvistisk programmering (NLP), som liker å fremstille seg som en vitenskap, men det er alternativ behandling uten et fnugg av dokumentasjon. Jeg trodde strengt tatt ikke det var lov å markedsføre sånt på denne måten, ved å fremholde det som et bedre alternativ enn konvensjonell behandling, og til og med kreve at klienter ikke mottar slik behandling.

Tldr: styr langt unna.
Vis hele sitatet...
Fuck me. Jeg blir helt satt ut av sånne folk. Skal dette være profesjonelt??
Sist endret av Skinny; 7. april 2023 kl. 21:35.