Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 783
Tittel. Er dette normalt, og ifølge legen sier at dette er etter hva loven sier.

Jeg ble lagt inn på sykehuset pga en hendelse som dreide seg om rus i starten av 2020. I starten av 2021 måtte jeg begynne på pisse prøver, siden jeg skal få lappen. Der og da sa han minimums tid på dette er 6mnd tid. Fikk vite forrige uke at jeg skal ha 3 års kontroll.

Lappen er i boks og jeg har såklart, klart meg uten ulovlig rusmidler. Men syntes dette er veldig påtrengende på meg og det får meg til å virke som jeg er kriminell som fortsatt trenger barnevakt.

Noen andre som har opplevd noe lignende?
Ja. Ble dømt av politiet til å levere rene rusproblemer i 6-12mnd. Når jeg hadde gjort det sier legen at det er vanlig politikk at jeg etter det jeg var dømt i retten for å levere prøver i 2 år til! Helt sjukt
Trådstarter
2 0
Vanvittig idiotisk
Måtte levere rusprøver i 16 måneder for og få igjen førerkort, for så og levere rusprøver i 3 år når førerkort var i boks. Mye rart en lege kan kreve som også sitter på "makten" man må ta et valg for en periode da om hva som betyr mest i livet av friheten av og ha førerkort eller og ruse seg på hva man vil når man vil.