Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 2492
2pac alive in serbia
Hei! Jeg og kjæresten flytta inn for ca. en måned siden... Og det har selvfølgelig vært gøy det!

Men det er én ting jeg aldri hadde forventet skulle bli et problem.... Fising! Jeg må KONSTANT fise! Før måtte jeg praktisk talt ALDRI fise! Selv om jeg var på drikkkveld sammen med gutta boys, der folk generelt sett tar seg til rette (i hverfall i min vennegjeng...) klarte jeg alltid å holde igjen gassen de få gangene det oppsto... Å så i løpet av et halvt minutt ville behovet for å fise mer eller mindre forsvinne av seg selv....


Men nå altså, når jeg bor sammen med dama, så må jeg fise 24/7. Jeg skjems jo over dette en del, men dama har heldigvis forståelse for at jeg ikke gjør det med vilje, og jeg prøver så godt jeg kan å holde avstand (kan finne på å gå til et annet rom eller toalett hvis jeg har mulighet)..


Men altså dette med fisingen, hva kan jeg gjøre med det?

Jeg mistenker at det er en vesentlig endring i kosthold som kan forklare fisingen min... Spiser mye mer kjøtt og skikkelig middag, i forhold til hva jeg gjorde før. (Var mye grandiosa, mcD og annen juksemat). Jeg har forsåvidt alltid likt å spise havregryn, og før spiste jeg det kanskje 3/7 dager i uka, nå spiser jeg det kanskje 5/7 dager i uka som frokost.

Men største endringen i kostholdet mitt er nok det at jeg drikker mye mer vann (var nok kronisk dehydrert før), samt at det nesten alltid er middagsrester fra en skikkelig middag igjen nå i kjøleskapet, så kostholdet er mye mer variert nå... fisk, pasta, grønnsaker, kylling osv. Dama langt ifra profesjonell og holder seg til relativt enkle retter, men fy faen altså, hun klart å få med til å digge både kylling og fisk, maten hun lager er god!


Men hva kan jeg egentlig gjøre med disse gass-probleme mine? Jeg har alltid sett for seg at kroppen har sine "kulturer" og enzymer osv osv.. som er tilpasset til hva man normalt sett spiser, og at disse tilpasser seg gradvis, ut ifra det man spiser fast (a.la økosystem)... Men kanskje jeg overvurderer tilpassingstid eller tilpassingsevne for kroppen?

Finnes det evt noe kosttilskudd som man kan bruke i starten på kostholdsovergang, eller må jeg bare akseptere at jeg kommer til å fise i en lengre stund/evig?


Er rett og slett en sær opplevelse å ikke ha kontroll på gassen lengere
Det psykologiske kan være en faktor og, nervøsitet kan gjøre at man produserer mer gass. De kaller nervesystemet rundt fordøyelsen "din andre hjerne" da de ikke bare noen spredte nerveceller men noe de kaller det Parasympatiske nervesysyemet
Sist endret av Expialidocious; 8. mars 2023 kl. 13:22.
What about her? I assume she eats the same meals as you - does she fart just as much? Maybe she's even more shy about it and the relationship is too young for her to let loose... Either way, like you said, eating more meat and a more varied diet can lead to changes in your digestion - whether that's a good or bad thing is up to you to judge.

You may also have a food intolerance, lactose, gluten, etc. Don't know if you've ever tried to eliminate certain foods from your diet to see how that affects the gas, but it might be worth a shot.

If all else fails and you still feel uncomfortable with your ass gas around your lady there are different prescription free medicines you can buy at most pharmacies that help reduce the problem. Lykke til as they say!
Jeg blir ganske sjokka når folk slipper en jævlig braker og later som ingenting, blir faktisk litt satt ut av det hele…
Det jeg responderer best på er helt klart når folk drar en spøk eller kommenterer det selv på et vis, da blir det litt humor av det også, kall det en ice-breaker. Er for så vidt det jeg gjør selv også om det ikke bare er forbigående, er så mye lettere å forholde seg til folk man kan fise med.
Etter å ha økt matinntaket ifbm trening siste tida har jeg opplevd samme, jeg handla melkesyrebakterier på apoteket og det har gjort underverker.
Havregryn kan nok være synderen. Det er viktig å spise variert i løpet av en dag for å "balansere", ikke bare variert gjennom uka. Diverse grønnsaker gir også mye gass i magen, asparges og bønner for eksempel. Og hvis du spiser hvit pasta så bytt ut med fullkornspasta.
Kanskje en liten sånn nyforelska greie som gjør deg litt nervøs. Typ sommerfugler i magen. Siden dere bor sammen betyr ikke det at du skal sitte å holde igjen. Så fis i vei så får hu bare tåle det, så gir det seg sikkert etter en liten stund.

Hvis ikke, putt en vinkork i stumpen så ingenting slipper ut. Ulempen er hvis du veier veldig lite, for da kan all gassopphopningen gjøre at du kan lette og fly avgårde

Neida, hvis det fortsetter så gå til legen og få deg sjekka for matintoleranser
Kanskje du er sensitiv til gluten? Jeg blir VELDIG gassete i magen av å spise og drikke mye gluten, selvom jeg har fått avkrefta flere ganger at jeg ikke har cøliaki. Har egentlig konkludert med at jeg bare er ekstra sensitiv til gluten og korn. Samme gjelder også laktose for meg, kan drikke melk med laktose men vil få mer gass og løs mage av det, men da skal det ganske mye laktose til før jeg får noe merkbare problemer.
Sist endret av Emilher1; 8. mars 2023 kl. 17:41.
Tror det er kostholdet ditt, når jeg var på bulken og spiste MASSE + gainer Shake så var det fis hele tiden og jævlige var de også, trodde jeg hadde fått forstoppelse eller noe så drakk masse laxatives, da begynte jeg bare å fise enda mer! Nå bulker jeg ikke og jeg fiser så vidt, kjøtt føler jeg man kan bli fisete av, kjøtt er bra, men ikke spis mer enn nødvendig.
Sist endret av HallaKompis; 8. mars 2023 kl. 18:19.
Drikker du noe form for koffein? Enten via pwo eller energidrikke?

Jeg har også tidvis det problemet. Når jeg spiser mye, gjerne karbohydrater og drikker pwo/energidrikke så virker det som jeg har overproduksjon av tarmgass.

Merker det skal bli deilig å starte med deffinga neste uke. #sk2023
jeg har heldigvis kun hatt kjærester som liker prompekonkurranser. putta en hel løk i middagen bare for å teste, haha. en hel løk anbefales hvis man vil vinne :P mitt råd i alle fall er å snakke om det. tipper du langt fra er den eneste som sliter med gass. en gammel lege sa til meg en gang at hvis man ikke slipper det ut så dør man. da har man holdt seg lenge, men det er jo fakta. alle fiser. noen mer enn andre. enten blir man elsket for den man er eller ikke, med eller uten promp
2pac alive in serbia
Trådstarter
Hører hva dere sier alle sammen, dama tåler at jeg fjerter, som sagt så skjønner hun at jeg ikke gjørd det med vilje.


Sitat av Superspurv Vis innlegg
Drikker du noe form for koffein? Enten via pwo eller energidrikke?

Jeg har også tidvis det problemet. Når jeg spiser mye, gjerne karbohydrater og drikker pwo/energidrikke så virker det som jeg har overproduksjon av tarmgass.

Merker det skal bli deilig å starte med deffinga neste uke. #sk2023
Vis hele sitatet...
Ja jeg starter morgenen med 2x brusetabeletter av koffein, og om ikke det, så drikker jeg energidrikk eller kaffe. Dette er forøvrig noe jeg har gjort så lenge jeg kan huske, og det har aldri skapt problemer for tarmen før.... Men kanskje det er komboen da(?)


Skal prøve å spise mer fullkorn istedenfor finkorn fremovver ihvertfall, takker for tips
Hva med en tur på toalettet og proppe i denne ?
Er det ikke vanlig å få mye gass når man endrer kosthold da? Tror tarmen må venne seg til det så går det over etterhvert
Flatulens er ikke å spøke med. Spesielt ikke om man er samboer. Vil foreslå at du forsøker Wind Relieving pose (Google det) på enerom før sexy time, om det er et problem i senga. Evnt Lectinect mage eller kull tabletter. Redusere menge kostfiber per dag ned til RDA. Husk på at løselig, uløselig og kostfiber ikke er det samme.
Prøv denne, funker på meg
"slipp fisen fri" Herregud, seriøst. Fjert i vei. Dama di driter og fiser like mye som deg. Må jo ikke fjerte hverandre i ansiktet naturligvis, men få gassen ut. Kjenner til stresset, og min erfaring er at å fise når du må er bedre enn å gå å holde seg. Da blir det bare mer gass samlet opp der inne og fisene/fisetrangen verre. Trykksmerter i tarm kan rapporteres å være helt uhorvelig grusom tortur.

Er dama di skjør så får du komme med en vits etterpå. Blir det skilsmisse pga. fjerting så er min klare anbefaling at det bare får bli skilsmisse.
En klok mann sa en gang:

"Om man ikke kan le av en fis, så vil man leve livet med mye mindre latter. Men like mange promper."

Sånn jeg har forstått det så er gass i magen ett tegn på at kroppen koser seg med maten den får i seg. Er jo bakteriene i tarmen som produserer gassen. Og de bakteriene fortærer den maten du spiser. Slutt å fis? Slutt å spis.

Sidenote: har dere tenkt over hvor akustiske doene våres her til lands egentlig er?
Sitat av Penisskaft Vis innlegg
"slipp fisen fri" Herregud, seriøst. Fjert i vei. Dama di driter og fiser like mye som deg. Må jo ikke fjerte hverandre i ansiktet naturligvis, men få gassen ut. Kjenner til stresset, og min erfaring er at å fise når du må er bedre enn å gå å holde seg. Da blir det bare mer gass samlet opp der inne og fisene/fisetrangen verre. Trykksmerter i tarm kan rapporteres å være helt uhorvelig grusom tortur.

Er dama di skjør så får du komme med en vits etterpå. Blir det skilsmisse pga. fjerting så er min klare anbefaling at det bare får bli skilsmisse.
Vis hele sitatet...
Han har allerede sagt at han fiser i hennes selskap. Velkommen som registrert bruker.
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Han har allerede sagt at han fiser i hennes selskap. Velkommen som registrert bruker.
Vis hele sitatet...
Får litt intrykk av at det fises i smug. Står han går på soverommet/badet for å gjøre det. Greit nok i seg selv det altså, men det er ikke noe å skamme seg over er poenget mitt.

Jo takker Må sies at jeg nok har vært her inne før under andre brukernavn
Hvis det er noe man ikke tåler i kosten kan magen reagere med extra gass.