Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 811
Er det noen her inne som har gjort det? Var det verdt det? Og kom gjerne med eventuelle tips.
Jeg hadde 20% syn på venstre øye, etter en slosskamp på byn i 2013, som endte med titanplate under venstre øye.
Tok øyeoperasjonen i september 2022. Var ekstremt ekkelt å ligge å se at legen skrapte inn på øyet med forskjellige metallinstrumenter, men følte ingen smerte pga bedøvelse. Jeg tåler mye smerte, men i dagene etter operasjonen var smertene helt for jævlige. Fikk kun 20 paralginer av sykehuset, men fikk 50 tramadoler og 30 paralginer av fastlegen i tillegg i den første uken etter. Var fortsatt ekstremt smertefullt.
Men var absolutt verdt det, var på kontroll i januar og synet er nå 85% dvs en forbedring på 65%, hadde gjort det omigjen selv om det var sykt vondt konstant i ca 7-10 dager etter operasjonen.
hvis det er den typen som f.eks memira gjør, så er det de beste pengene jeg har brukt, kanskje sidestilt med bolig.

operert for nærsynthet riktig nok, men nydelig resultat.

operasjonen går så fort at du neste føler deg litt snytt for pengene, så blir det jævlig ubehagelig første dagen og gradvis bedre over de neste par dagene.

jeg hadde litt problemer med tørre øyne en stund etter, men merker ingenting til det nå 2-3 år senere.
Takk for svar. Det motiverer veldig til å ta en slik operasjon. Dama mi har og gjort det for nærsynthet. Men det med langsynthet undrer jeg meg på om kan ha samme suksessen.
denne tråden var interessant. synd ikke flere har svart. hadde vært kjekt å lese om flere opplevelser, positivt eller negativt
Jeg vurderte det, for alderslangsynthet, men etter å ha lest en del kommentarer fra folk som hadde gjort det, så slo jeg det fra meg. Årsaken var at noen fikk halos rundt lyskilder etter operasjonen, og Memira bekreftet at dette kunne være en bivirkning.
Har prøvd multifokale linser, og da får jeg samme effekten (halos rundt lyskilder), og det er ganske ubehaglig synes jeg (spesiellt når man kjører bil i mørket), så tar ikke sjansen på å ende opp med denne effekten.

Bare nevner det, siden dette var noe jeg ikke hadde intrykk av kunne skje, når jeg kikket raskt rundt ang. operasjon.
Sitat av cazber Vis innlegg
Jeg vurderte det, for alderslangsynthet, men etter å ha lest en del kommentarer fra folk som hadde gjort det, så slo jeg det fra meg. Årsaken var at noen fikk halos rundt lyskilder etter operasjonen, og Memira bekreftet at dette kunne være en bivirkning.
Har prøvd multifokale linser, og da får jeg samme effekten (halos rundt lyskilder), og det er ganske ubehaglig synes jeg (spesiellt når man kjører bil i mørket), så tar ikke sjansen på å ende opp med denne effekten.

Bare nevner det, siden dette var noe jeg ikke hadde intrykk av kunne skje, når jeg kikket raskt rundt ang. operasjon.
Vis hele sitatet...

Takk for svar alle sammen. Ja, man må veie grundig opp potensielle bivirkninger mot det å ta selve operasjonen.