Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1580
Er det noen som har erfaring/kunnskap om innreise til USA etter å ha blitt dømt for bruk av hasj? Jeg vet mange sier det bare er å lyge på ESTA skjemaet og si man ikke har blitt dømt for noe, men dette vil jeg ikke. JEg vet også at dersom man ikke fyller kravene for ESTA skal man kontakte ambassaden og prøve å få turist visum. Men er det noen som har erfaringer eller kunnskaper om prosessen?
Herregud. Bare lyg. Ingen bryr seg! Politiet i Norge har taushetsplikt ovenfor andre stater
Sist endret av Fomo; 14. januar 2023 kl. 00:01.
Så lenge du ikke har sonet for noe alvorlig så hadde jeg ikke sagt en dritt om det.
Tjall er uansett ikke noe amerikanerene bryr seg særlig med nå om dagen, så bare å holde kjeft og tut å kjør.
Har blitt fortalt flere ganger at ambassaden vanligvis gir grønt lys til folk som ikke ville fått kommet inn, så drar de og får beskjed om å snu på grensa.

Det tyder på ulik praksis.
Så lenge du lyver på skjermaet du får på flyer og visum søknaden går det fint ��
Lyg på Esta. Det er den minst kompliserte måten å komme inn på. Viss du går den lange prosessen å søke er du prisgitt hvem du snakker med på ambassaden, forebered deg på å brette ut hver minste lille detalj om privatlivet ditt ( for å avgjøre om du er et "godt nok" menneske til å komme inn) og som nevnt over her kan du risikere å fremdeles bli nektet innreise når du ankommer landet. Selv om mange stater nå har gjort cannabis lovlig er det fremdeles en statlig forbrytelse å innta det ( felony) som turist i landet er du pliktet til å forholde deg til statlige lover ( helt på trynet men sånn er det)
Går bra så lenge du ikke reiser til en av statene som har dødsstraff for cannabis.
Hvorfor er folk egentlig så redde for at amerikanske myndigheter skal finne ut av sånne ting?

Med mindre folk faktisk er såpass "tette i nøtta" at dem forteller om sånne ting frivillig...
Sitat av Fishface Vis innlegg
Hvorfor er folk egentlig så redde for at amerikanske myndigheter skal finne ut av sånne ting?

Med mindre folk faktisk er såpass "tette i nøtta" at dem forteller om sånne ting frivillig...
Vis hele sitatet...

Ut i fra det jeg har skjønt så må du forvente å kunne bli stoppet i kontroll å måtte svare på en rekke spørsmål om opphold osv. Da trenger de bare mistanke for å sjekke nærmere eller de kan rett og slett bare nekte deg innreise. Dissa har betalt for å ta folk i lyve, det er jobben dems.
Er det mindre enn 10g så kan du få en waiver på ambassaden, men du må gå og søke om visum og kan ikke bruke den vanlige løsningen. De vil også skrive det inn i passet ditt og det kan gi deg problemer i andre land så etter turen burde du få et nytt pass.

Jeg tror politiet i Norge på forespørsel kan utlevere informasjon, men tror neppe de vil sjekke det om du ikke er en hardhaus av en kriminell og de vil lage faen for deg.

Om du ljuger og blir tatt for det så er det en ganske seriøs føderal sak i USA og du vil med all sannsynlighet bli deportert og vil nektes innreise for fremtiden.

Jeg hadde rett og slett dratt en løgn eller bare droppet og dra til et slikt tulleland. Det er nok av andre steder å dra som er mye mer interessant og tryggere enn USA.