Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1631
Lurer på om det finnes noen apokalyptiske kulter som er aktive i Norge?
BRAND ∞ STRONG
Jehovas vitner kvalifiserer kanskje.

"Sentralt i Jehovas vitners lære er troen på at Gud skal gripe inn, fjerne ondskapen på jorden og skape et paradis på jorden. Dette skal skje ved at verdens ledere vil komme med en erklæring om fred og sikkerhet, etterfulgt av at styresmaktene vil gå imot verdens religiøse organisasjoner. Deretter vil Satan få styresmakter og militære organisasjoner til å foreta et samlet angrep på dem som tilber Jehova Gud. Jehova vil gripe inn og tillintetgjøre de onde. Etter Harmageddon-krigen mener Jehovas vitner at de som har overlevd vil omgjøre jorden til et paradis.

Siden starten har Jehovas vitner flere ganger sett fram til et årstall der Harmageddon skal komme. Noen sentrale årstall har vært: 1878, 1881, 1914, 1918, 1925 og 1975."

Fra deres egen publikasjon Vakttårnet.

”Viktig å bestemme seg nå" I betraktning av at tiden nå er meget kort, bør vi gjøre vårt ytterste for å bringe vårt liv i harmoni med Guds vilje. Ut fra det du har lært, vet du hvorfor forholdene i denne tingenes ordning hurtig forverrer seg. Du vet hvorfor urolighetene og lovløsheten tiltar overalt på jorden. Alt dette viser at vi nå står like overfor den Ødeleggelse som skal rense hele jorden, en Ødeleggelse som både Jesus og bibelskribentene profeterte om.” (Vakttårnet 1. februar 1970, side 65.)
Sist endret av vindaloo; 16. juni 2022 kl. 02:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Yeah, er klar over de, men jeg leter etter noe mer obskure greier.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Codename Senara Vis innlegg
Yeah, er klar over de, men jeg leter etter noe mer obskure greier.
Vis hele sitatet...
Ble litt interessert selv, men klarer ikke finne noen.

Sånne ekstreme tilfeller man kan finne i andre land blir vel litt vanskelig i Norge med tanke at barn stort sett skal på skole,
helsekontroll osv. Er ikke så mange steder å gjemme seg heller. Bor det en liten gruppe mennesker isolert 30 mil fra folk
får de lett fokus på seg.
Folka oppe ved Svalbard lever vel nokså "apokalyptisk"

https://youtu.be/5NhIRwCq428
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Søt og Uskyldig Vis innlegg
Folka oppe ved Svalbard lever vel nokså "apokalyptisk"
Vis hele sitatet...
Mørkt, kaldt og ganske isolert ja, men ikke mer apokalyptisk en i f.eks Bergen.

Sitat av Søt og Uskyldig Vis innlegg
Folka oppe ved Svalbard lever vel nokså "apokalyptisk"
Vis hele sitatet...
Litt treig jeg!
Du tenkte sikkert på frø lageret du?
Da er jeg med. 1-0 til Svalbard
Sist endret av vindaloo; 17. juni 2022 kl. 10:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.