Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 3597
Er det noen som har prøvd dette ? beggyner man å hallisunere eller er det kombinasjonen av alle urtene og frøene som gir denne effekten?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Spørs om du får noe slik effekt i det hele tatt...
Slafsen's Avatar
Trådstarter
tenker på absinth blandingen jeg... den hallusinerer du jo av.. har jeg hørt.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Ja, skjønner det, men folk har vært mer eller mindre skeptiske til akkurat det, og veldig få kan rapportere om noe særlig annet enn heftig fyll... Jeg personlig mener det er en slags effekt ut av det, men at det er hallusinogent vil jeg ikke lengre akkurat påstå.

Søk her på forumet så finner du mye, og sjekk ut erowid: http://www.erowid.org/chemicals/absinthe/absinthe.shtml
det høres ikke ut som namm namm. :this stuff tassted like LIQUID DOG SHIT! I could barely drink the little 2 oz. bottle. Dette var hjemmemekket absinth. http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=408
Det var en tid jeg brukte min vennekrets, og også til en viss grad meg selv, som prøvekaniner for diverse urter og planter. Noe av det vi testet var malurt. Vi lagde hjemmelaget absint, malurtkapsler, malurt jointer, malurt-te osv. At hverken jeg eller noen av vennene mine fikk noen som helst effekt av noen av disse inntaksmetodene er noe av det som idag bidrar til at jeg hevder at malurt har liten eller ingen psykoaktiv verdi.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
haha, felix du eier!
Jeg husker faktisk den tiden der du nesten bare "bablet" om urter av forskjellig slag

Men ettersom du har funnet ut at det ikke har noen psykoaktiv verdi, hva er det da som gjør at absinthe får hallisugen virkning?
Jeg tenker ikke på Absinten man kjøper i Norge..

Drakk absinthe i spania èn sommer.. Den var -knall grønn- og 75 eller 80%.
For å være helt ærlig så vet jeg ikke om det var alkoholen eller absinten som gjorde meg slik jeg ble.. Men jeg ble i allefall SKIKKELIG dritings, og måtte bæres inn fra resepsjonen på hotelet og opp i 7 etg. på hotellet av resepsjonisten og en kompis..
Jeg hadde visst gått å mast om noen indianer-fjell?? og hester og pekt opp mot ett fjell i nærheten.
Dette kan jo selfølgelig være alkoholen sin skyld.. Dette er jo lenge siden, men mener å huske at jeg ikke drakk så mye den dagen.
Men etter inntaket av absinthe husker jeg -nada-
speq: Urter ja, har ikke helt kutet ut, skjønner du Hehe.

Men, ang. abisnt. Jeg vil si det var alkoholen du merket. Malurt, eller thujon som er regnet for det aktive stoffet i malurt, har en mildt avslappende effekt, som absolutt ville bli totalt overskygget av en sterk alkoholrus. Grunnen til at mange av de gamle bohemer ble litt nuts, hallusinerte og skar av sine egne lemmer, var etter all sannsynlighet pga. delirium tremens, forårsaket av høyt alkoholkonsum over lang tid. Det er også mulig at høyt inntak av thujon over lang tid, kan skade sentralnervesystemet.
Jeg, og noen andre Meget! drevne "hasjiser" hadde oss en absint-kveld (Kjøpt i Russland).

Hallusinogent vil j vel ikke si at det var, men vi ble noe som kan minne om en blanding av sprit og benzo (Sleng på 3 valium og ei halv flaske sprit så snakker du).

Men... når vi la på ei bønna (og husk vi er drevne hasjiser) gikk vi rett i horisontalen alle mann. Dette var en kraftigere knock-out enn andre knock-outs hvor vi kun mixer hasj og vanlig alkohol. Tok faktisk rundt 3 timer før j i det hele tatt maktet å reise meg nok for å greie en ny trekk av pipa...

Jeg tror ikke det var kun pga alkoholen at jeg gikk "rett ut", da jeg kjenner mine grenser akkurat der...
Det må vel bety at malurt har en eller annen effekt om/når den kombineres med for eks alkohol..?
Har testet selvlaget malurtekstrakt i vaporiser (ja faktisk!). Effekten kan minne om cannabis, men er veldig mild. Kan dessverre ikke huske noen flere detaljer, siden det har gått en stund siden jeg prøvde.
Oralt inntak av plantemateriale fungerer også, men med tanke på smaken, og mengden som skal til, så vil nok de fleste ligge unna. Plusspoeng for fiber
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av speq
Men ettersom du har funnet ut at det ikke har noen psykoaktiv verdi, hva er det da som gjør at absinthe får hallisugen virkning?
Jeg tenker ikke på Absinten man kjøper i Norge..
Vis hele sitatet...
Grunnen til at absinth, altså den "gamle" typen vistnokk skulle gi hallusinasjoner er at det er en minor dose blyforgiftning(blyforgiftning i små doser gir deg hallusinasjoner uten at du blir sjuk), pluss malurt som inneholder tujon (tujon er et hallosinugent stoff).Disse to kombinert med en solid dose alkohol skal gi deg hallusinusjoner.
Hvis man tar seg bryet med å lage et skikkelig malurt-ekstrakt så skal jeg love deg at det smeller godt.
Husk på at thujon er en eterisk olje og tørket plantemateriale har nesten ikke noe thujon intakt.
Man trenger fersk malurt, toppskudd plukket på våren før planten blomstrer (ligner den på burot så har du gått glipp av kvaliteten). Mose en håndfull og la ligge i bløt i så ren ethanol som mulig. Vodka, lighterfluid, hjemmebrent eller lignende. Sil sørpa og ta vare på væsken. Hell over i et fat med stor overflate. La løsemiddelet fordampe og ta vare på den fuktige avleiringen. La den tørke til du får noe du kan skrape opp og blande sammen med en "katalysator". Det kan være tobakk eller noe mer nøytralt du kan stappe i pipa. Lar du avleiringene tørke lenge nok kan du rulle hele greia sammen til en ball og røyke det med en improvisert vaporizer. Pipe og stormlighter gjør jobben.

Ekstrahering er ofte nøkkelen til de litt mindre psykoaktive buskvekstene vi har rundt oss. Klarer du å lokke ånden ut av komposten så er det ikke grenser for hvor mye gøy du kan ha det i hagen din.
Bladene skal gi en mild, svakt euforisk effekt når de røykes alene. Har aldri kommet meg til å prøve selv, men den inngår i en del blandinger av urtetobakk og røkelse. Å drikke te av denne planten er helt jævlig, bare så det er sagt. Med mer sukker og honning i koppen enn plantemateriale brakk jeg meg fortsatt hver gang jeg forsøkte å ta en slurk. Ble med det ene forsøket for min del

Etter å ha lest utallige påstander om denne urten tror jeg det må noe ekstra til for å lokke ut "the green fairy". Det er mulig spritens rykte som klodens mest psykedeliske skyldes synergieffekter mellom malurt og andre ingredienser. At den, i en eller annen form, er psykoaktiv utover alkoholrusen, er jeg ikke i tvil om. I vår sår jeg malurt hjemme, og skal prøve et par oppskrifter. En av dem inneholder ikke noen åpenbart psykoaktive planter, den andre er komponert av beat-poeten Dale Pendell og inneholder bl.a. Acorus calamus. Lei av sukkerabsinth servert i flaggermusglass. På tide med noe ordentlig shit!
Det jeg har lest er at thujon ved jevnlig bruk over lengre tid kan føre til nerveskader, som igjen fører til sinnsykdom og hallusinasjoner.
Malurt er merkelige greier når man får effekt av det, en god tjukk joint med 2 extra-wide king-size papir burde gi deg en liten effekt. (EDIT: Denne dosen på eget ansvar! Uansett hvor mange papir man bruker så er det stor tykkelsesforskjell på jointer!) Om du skal spise driten, kapsle den for all del inn, det smaker helt forjævlig.

Forøvrig kan du lage ekstrakt som kan røykes, etter denne oppskriften: http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=14142

Når det gjelder effekten man får, så har jeg ikke mye som kan beskrive den, ting oppfattes helt annerledes mens man fremdeles er klar i hodet (noe som gjerne kan være placebo også, for den saks skyld).

Når det gjelder absinthe så blir man full på en helt annen måte, mye mer klar i hodet, kroppen derimot, svikter bra mye, og spyen kommer like fort som ellers. Men så er det jo en del aktive komponenter i absinthe som fungerer sammen for å skape den effekten, også.
Sist endret av random25880; 8. mars 2008 kl. 21:30.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
men det som er med thujone oljen er at den blir brukt som drømmemiddel i burot planteneog de er betydelig mindre holdig av oljen etter min oppfatning av det og når man da slenger på en skikkelig kraftieg desorientert fyll så er det jo en stor sjans for at drømmemiddelet kommer til verks å gir ''drømmeeffekt'' våken hvis dere skjønner har aldri drukket absith før men har akkurat flukket malurt å ska blandes å trekkes i sprit i en ukes tid .'
men tenkte å tilsette en urt til men har noen non tips til hva som hadde passet inn?
For eksempel en av disse:
1.5 oz Wormwood
1/3 oz Hyssop
1/3 oz Calamus Root
1/8 oz Fennel Seed
1 tsp Mint *
1 tsp cloves *
1 tsp coriander *
1/2 tsp Nutmeg *
2 Star Ansise fruits*
Vis hele sitatet...
http://www.newspeakdictionary.com/pf-absinthe.html
Sist endret av random25880; 30. juli 2008 kl. 03:02.