Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 3974
God morgen freaks. Jeg har i anledning skolestart muligheten til å kjøpe en laptop til en veldig behagelig pris. Vanligvis ville jeg bare hevet inn en eller annen *nix, men det har seg slik at jeg er nødt til å kjøre programvare som kun er tilgjengelig på Windows og MacOS. Jeg er klar over at wine, dual booting eller virtuelle maskiner kan virke, men dette blir for tidskrevende for meg. Windows kan jeg ikke fordra så dette blir ikke et alternativ for min del.

Om jeg hadde fått MacOS inn på den hadde det derimot verdt brukbart. Jeg har ingen erfaring med hackintosh fra før av så spør her. Fortell meg gjerne hvordan det eventuelt vil virke på maskin og hvordan det virker generelt. Takk for hjelpen.

HP ProBook 430 G6
CPU: Intel Core i3-8145U (CPU Mark: 5618)
RAM: 8GB DDR4-2400
HDD: 128GB M2 SSD
Skjerm: 13,3" LCD LED IPS 1920*1080
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Kva nivå av skule? Viaregåande skular likar å ha ting i AD, og bruker det for tilgang til alt mogeleg. Universitet og høgskular har stortsett litt friare tøyler, og gir pokker i OS på det du ønsker å nytte.

Om det er viaregåande; stick with windows. Windows 10 er ikkje så ille, og du har WSL som gjer at du har eit shell tilgjengeleg.
Sitat av ThinkpadX200 Vis innlegg
Jeg er klar over at wine, dual booting eller virtuelle maskiner kan virke, men dette blir for tidskrevende for meg.
Vis hele sitatet...
Da vil jeg tro hackintosh også er for tidkrevende for deg.
Det finnes guider på sider som denne, men det koster nok en del tid (mer enn å lære seg wine) å grave seg ned i alt du trenger å kunne.
Jeg prøvde meg litt på Hackintosh på en gammel bærbar og måtte bare gi opp.
Konkluderte med at skal Hackintosh være liv laga må det være ett bygg fra bunn av med utvalgt HW som er kompatibel.
Du får kansje HPn din til å kjøre macOS men å få alle komponenter med er en litt annen historie og som nevnt over kan det fort bli utrolig tidkrevende.
Kjør Windows.