Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 5998
Hei, jeg og dama skal ei uke til Montenegro snart og er gira på å høre folks erfaringer, råd og frarådninger om landet og plassen da ingen av oss eller noen vi omgås har vært der før, finner heller ikke mye info på nettet - vartfall ikke av nyere dato. Vi skal til Budva, og blir ei uke.

- Typiske turistfeller, utenom de "vanlige"
- Hvordan er prisene og muligheten på leie av bil/scooter, og ikke minst hvordan er trafikken?
- Noen lokal mat vi ikke må gå glipp av?
- Vi er gira på båttur, regner med det er mange forskjellige, hvilke(n) er best for opplevelsen sin skyld?
- Hvordan er prisene generelt, eksempler?
- Noe vi absolutt ikke bør gå glipp av?

Håper jeg når noen med erfaring fra Budva og/eller Montenegro som er villig til å dele, takknemlig for all informasjon jeg kan få :-)
Aldri vært på kystferie i Montenegro, kun i fjella. Var der sist i 2012, så det er mulig ting har endret seg litt prismessig.

Mat: BILLIG. Middag for to rundt en 60-100nkr med drikke (øl koster det samme som brus). Drivstoff (om dere skal leie) bil er ca. 30% billigere enn her hjemme. Trafikken er rolig, selv i Podgorica. Dog, enkelte kjører som svin. Purken er glade i å skrive bøter men satsene er minimale så du blir ikke fattig om du får deg en liten fartsbot.

Lokal mat? Balkan byr på Karađorđeva šnicla, en snitsel som regel av kalv og kajmak (lokalt meieriprodukt) som friteres. Enkelte ville kalt det seksuelt. Anbefales.
Sist endret av Hobby; 3. august 2019 kl. 19:53.
Takk for at du delte, da skal vartfall Karađorđeva šnicla med på lista!
Hvordan er det med pruting, og hva er normalen ved gi av tips der?
Ta en tur til Kotor! Dette er ikke langt i fra Budva, og er en nydelig by. Selv kjørte vi bare forbi Budva, da hele byen så ut som en eneste stor turistfelle for vår del, men utseende kan bedra! Rett ovenfor Budbva, på toppen av fjellet som bilveien passerer la jeg merke til at det var skiltet om paragliding. Noe å vurdere om dere er litt vågale! Naturen er jo flott i området, og sikkert enda finere fra lufta.

Siden dere skal holde til i Budva, så er nok ikke Podgorica aktuelt, men jeg ville unngått byen uansett. Kjedelig by uten karakter imo.

Tips er inkludert i prisen på restauranter så vidt jeg husker.
Sist endret av steili; 8. august 2019 kl. 12:36.
Trådstarter
Da skal vi prøve å ta en til til Kotor! Hvordan ligger det an med engelsken hos de?