Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 6588
hei.

jeg er elektriker gruppe L.

jeg har kommet inn på teknisk fagskole el-kraft til høsten.


men jeg er litt i tvil på om jeg skal hoppe på eller ikke. hva anbefaler dere?

jeg er litt lei av å være ute og stå på kne og trekke kabel, og det er derfor jeg tenker meg videre.


når jeg spør rundt så får jeg bare "ja kjør på, du blir ett hestehode foran alle andre" "ja, du kan tom jobbe som ingeniør" osv osv

får liksom ikke noe input om konkrete jobber jeg kan få.


jeg har imidlertidig fått signaler fra bedriften jeg jobber i nå, om at jeg f.eks kan bli saksbehandler om noen år. men er ikke sikker på om dette er noe jeg vil. fagskolen føles litt bortkastet ut om det er det jeg ender opp med. gi priser på jobber til privatkunder og derved mye mas og tjas.


har også tenkt litt på å komme meg ut på båt, som elektriker. da vil vell fagskolen være en fordel ? da får jeg muligheten til å maritim fagskole etterhvert og bli f.eks styrmann også..


all innputt mottas med takk
Jeg var i mye samme situasjon som deg. Jobbet som elektriker, tok teknisk fagskole automasjon, jobber i dag som service ingeniør, hvor jeg driver med alt fra prosessregulering, elektro, mekanisk og programering.
Stortrives!
Er i samme situasjon selv, har søkt både elkraft og automasjon på fagskolen. Er meget vanskelig å få seg jobb på båt som elektriker nå for tiden, selv med skipselektrikersertifikat.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Trådstarter
da har jeg 99% bestemt meg for å gå el-kraft.

må bare få leid ut boligen min, og skaffet hybel. kan bli en liten utfordring,men alt ordner seg.

men er bare så skeptisk på om det blir for tungt stoff. da spesielt matte og fysikken. noen erfaringer her?

så får jeg se om det bærer ut på båt etter fagskolen. uansett en fordel og ha det.
Uten å vite så mye om EL-yrket, vil jeg tro at "all" utdanning kan hjelpe deg et sted.
DO IT!

Det er et hav av muligheter for folk med teknisk fagskole generellt.

Alt ifra lukrative selgerjobber til saksbehandlerstillinger for entrepenører og spesialist stillinger innen industrien.
▼ ... over et år senere ... ▼
Kva blei det te?