Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 3363
Hei jeg har tidligere denne uken hatt en opplevelse der jeg i tok alt for mye hasj kastet opp og fikk sikkelig panikk. Jeg vurderte var aleine og vurderte sterkt å ringe etter hjelp men turde ikke i frykt for at helsepersonell ville kontakte politi, jeg har ikke vært i politiets søkelys tidligere pga narkotil så ønsker at det skal fortsette sånn. Jeg vurdere fortsatt å gå til lege fordi jeg er bekymret for eventuelle skader jeg har fått hadde vært ok å få sjekket ut. Mitt spørsmål er egentlig hvis jeg oppsøker lege blir det da rapportert videre til politi?
Kan ikke svare på spørsmålet ditt, men kan si at du hadde nok veldig mye unødvendig noia. Er ganske normalt å spy når man grønner ut.
Trådstarter
Ok. Men det er bra. Jeg har nemlig ikke vekt så tenker at det jeg innok må ha vært kanskje noen gram.minst noen gram kanskje mer.( en bit ca på størrelse med finger negler min. ? ) Dette var i skakkao så ...

Men da satser jeg på at det bare er jeg som har hatt noia og at alt er bra

Men da satser jeg på at det bare er jeg som har hatt noia og at alt er bra
Sist endret av h3kr0; 16. januar 2015 kl. 01:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av h3kr0 Vis innlegg
Ok. Men det er bra. Jeg har nemlig ikke vekt så tenker at det jeg innok må ha vært kanskje noen gram.minst noen gram kanskje mer.( en bit ca på størrelse med finger negler min. ? ) Dette var i skakkao så ...

Men da satser jeg på at det bare er jeg som har hatt noia og at alt er bra

Men da satser jeg på at det bare er jeg som har hatt noia og at alt er bra
Vis hele sitatet...
Å innta det oralt er ikke så lurt å gjøre når man er nybegynner og ikke vet effektene av overdosering. Typiske symptomer på at du inntok litt for mye. Det er litt vanskeligere å dosere oralt da tiden det tar fra inntak til effekt kan ta flere timer.

Halver dosen neste gang du.
Sist endret av Lacertosus; 16. januar 2015 kl. 01:22.
Trådstarter
PS sa biten var størrelse med fimgernegelen men tykkere en finger negler min da så
..
Sist endret av Veggen; 17. januar 2015 kl. 01:50. Grunn: Fjernet tekst som kom med 2 ganger.
Hadde selv en lik episode for noen dager siden. Undervurderte dosen. 4 timer senere går jeg fra edru til sengeliggende i fosterstilling på 10 minutter. Psykedelika lignende effekter, og jeg innbilte meg at jeg kjente hjernen fysisk bevege seg inne i kraniet (rykket frem og tilbake, og jeg trodde hjernen kræsjet som en datamaskin). Trodde nesten jeg skulle stryke med (noia).
Viste at dette ikke var sant, så noiaen og alle de negative effektene gikk kjapt over.
Sist endret av Lacertosus; 16. januar 2015 kl. 01:29.
Hva slags skader er du isåfall redd for å ha fått? Cannabis er ikke fysisk helseskadelig. Du har overdosert, noe som ikke alltid er like hyggelig. Helt normalt å være litt frynsete en stund etter en slik hendelse. La der gå litt tid, og vær forsiktig neste gang du eventuellt skal innta cannabis. Får man først noia en gang på cannabis, kan det skje igjen. Noen får bare noia på cannabis etter en slik opplevelse, og finner det best å legge eksperimenteringen hylla... ellers har vel de fleste som har inntatt canabis en stund opplevd lignende opplevelse som du beskriver.. det har med overdosering å gjøre

Om du likevel ønsker å kontakte lege, så kan du være trygg på at helsepersonell har taushetsplikt. Politi vil ikke kontaktes om du forteller helsepersonell at du har inntatt ulovlige rusmidler
Sist endret av Bearass; 16. januar 2015 kl. 01:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Bearass Vis innlegg
Får man først noia en gang på cannabis, kan det skje igjen. Noen får bare noia på cannabis etter en slik opplevelse, og finnwr det best å legge ekspwrimenteringen hylla...
Vis hele sitatet...
Tenker du noia for å få noia igjen, eller bare sånn generelt?
Etter min erfaring kommer noiaen mest an på dosen. Ved en større dose får jeg veldig lett noia for uforklarlige tinger. Ved en moderat dose kan jeg oppleve noia dersom settingen ikke er god. Mindre dose, aldri. Får jeg noia en kveld, justerer jeg ned litt neste gang og noiaen er borte.

Men alle er forskjellig.
Sitat av Lacertosus Vis innlegg
Tenker du noia for å få noia igjen, eller bare sånn generelt?
Etter min erfaring kommer noiaen mest an på dosen. Ved en større dose får jeg veldig lett noia for uforklarlige tinger. Ved en moderat dose kan jeg oppleve noia dersom settingen ikke er god. Mindre dose, aldri. Får jeg noia en kveld, justerer jeg ned litt neste gang og noiaen er borte.

Men alle er forskjellig.
Vis hele sitatet...
Ja.. enig i at dette som regel er dose-avhengig. Men noen tåler rett og slett ikke cannabis etter å ha fått kraftig noia en gang, og får bare mer eller mindre ubehagelige opplevelser ved cannabis-inntak i ettertid. Spesiellt om det er kort tid siden man fikk noia forrige gang. Da kan cannbisrusen utløse lignende frynsete form.

Rolige omgivelser, avslappa sinn, folk man er komfortabel med (god setting), og lavere dosering minsker kraftig på sannsynlighet for lignende opplevelse.
Sist endret av Bearass; 16. januar 2015 kl. 01:54.
Jeg har lest tidligere på forumet at lege kan kontakte politiet om det er mistanke om at du kjører under rus, så helt trygg er man ikke.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Denne tråden har utgangspunkt i taushetsplikten til Lege i russammenheng, vanligvis så flyttes tråder der uventede og ubehagelige effekter av stoff i Samletråd: Merkelig effekt av stoff for å få kontekst.

Mange er så selvhøytidelig at de nekter å tro at de har fått en uventet effekt av et stoff (som de kanskje har brukt mange ganger før) og legger skylden på LSD penslet hasj og andre tåpelige ting.

Det andre er at i tilfellet cannabis, så finnes det ikke et registrert dødsfall enda, og nei, jeg regner ikke disse sakene som cannabisrelaterte dødsfall, uansett hvor mye Mina Gerardsen påstår det, for til tross for de dramatiske funnene, vil ikke Jørg Mørland ved Rettstoksikologisk institutt gå ut med konklusjonen at man dør av hasj.

Så, om du ender opp på sykehuset kan du være heldig og de bare roer deg ned og sjekker noen verdier (jeg har hørt om slike tilfeller) men i de fleste tilfeller blir politi involvert. Er du mindreårig har de en plikt til å kontakte foreldrene dine også.
Sist endret av Dodecha; 16. januar 2015 kl. 11:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Slapp av. Det du forteller er helt normalt for noen som ikke røyker så mye. Jeg har selv opplevd å befinne meg i denne tilstanden som man kaller for 'noia'. Jeg roper en sjelden gang på elgen om jeg røyker på tom mage. Du har det vel bra nå?

Dette er ett bra eksempel på en av de mange bakdelene ved forbudet. Folk våger ikke å oppsøke hjelp av frykt for politiet! Med mindre legen får inntrykk av at du er en umiddelbar fare for deg selv eller andre, så vil han nok ikke koble inn fylkesmannen (som igjen er han som melder fra videre til politiet) eller politiet direkte (om det er skikkelig alvorlig), hvis dette er en engangshendelse. Hvis du har lappen, så kan saken stille seg annerledes. Hvis du er mindreårig, så er helsevesenet forpliktet til å melde i fra til barnevernet.
Sist endret av caperno; 16. januar 2015 kl. 14:23.
Politiet kobles ikke inn ved rus. Helsepersonell kan koble inn politiet hvis en ruset pasient er til fare for seg selv eller andre og ikke samarbeider om f. Eks. en innleggelse. Hvis du derimot er ruset, men rolig, eller forteller om tidligere rusinntak har ikke helsepersonell lov til å bryte taushetsplikten. Derimot, hvis du forteller helsepersonell at du planlegger å gjennomføre alvorlig kriminalitet som voldtekt eller drap så har helsepersonell plikt til å melde ifra. Merk at hvis du forteller om tidligere begått alvorlig kriminalitet til helsepersonell har de ikke lov å bryte taushetsplikten.

Stol på legen.
Trådstarter
Tusen takk alle sammen for svar. Er bedre nå .
Hadde nok veldig noia ja (hjalp på noiaen å få litt bekrefta her at det bare var noia også ) Det var første gangen jeg har hatt noia så var veldig uvant og trodde virkelig at jeg kom til å dø eller hverfall få hjerneskade hadde putevansker og hjerteklapp osv(Kjente meg veldig igjen i hva lacertosus sa)..Dette er nå to-tre dager siden og føler meg fortsatt litt rar men bedre . tror nok ikke jeg går til lege med det første men bra å vite at muligheten er der.Jeg har førerkort.så Caperno når du sier det er anderledes hvis jeg har fører kort så vil ikke legen melde videre med mindre jeg har kjørt bil mens jeg var rusa?

Og ja skal ta en lite pause fra hasjen ja og mindre neste gang.
Sist endret av h3kr0; 16. januar 2015 kl. 22:40.
Ved misbruk generelt kan legen melde fra til fylkesmannen, uansett om du har kjørt ruset eller ikke.
Sitat av h3kr0 Vis innlegg
Jeg har førerkort.så Caperno når du sier det er anderledes hvis jeg har fører kort så vil ikke legen melde videre med mindre jeg har kjørt bil mens jeg var rusa?
Vis hele sitatet...
Jeg mente at det er en større sannsynlighet for at en rusmisbruker med lappen blir meldt inn til politiet enn en rusmisbruker som ikke ferdes i trafikken. Som mdz sier så kan fylkesmannen varsles ang. all rusmisbruk.
Sist endret av caperno; 17. januar 2015 kl. 11:06.
All helsepersonell har full tausehetsplikt. Politiet kan ta det annerledes og se det som en tilståelse for bruk av narkotika, og dermed bøtelegge deg. Får du panikk igjen, noe som ikke er uvanlig med THC, kontakt rustelefonen eller helsepersonell. Legen kan være til god hjelp, men han har opplysningsplikt i forhold til bruk av kjøretøy.Utover det har han full taushetsplikt.