Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 4971
Hei!

Jeg har montert mitt GoPro-kamera på et lite "Kaffebord" som skal stå ute i hagen (Bor nærme skogen). Jeg har funnet frem noe mat jeg håper katter, rev eller andre skapninger vil like. Problemet mitt er at jeg ikke vet hvordan kameraet vil reagere på kulden om natten? Tidligere når det bare lå i bilen (avslått) måtte det varme seg opp igjen før det virket skikkelig.

Har noen erfaringer med dette? Tror dere det går fint å la kamera være ute en hel natt?

Har selvfølgelig vanntett hylster til det. Kamera skal ta tidsinnstilte bilder.


Håper på svar!

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/58/GoPro_HERO3%2B_Black.jpg
Regner med det går fint, men tror du får veldig dårlige bilder vis ddu ikke bruker lys av noe slag.
Jeg har kjørt ute med Contour Roam 2 i -30. Ikke samme kamera, men eneste jeg merket var at batteriet døde ut etter 20-30 min og måtte varmes opp før det virket igjen. Ellers så har jeg hatt det ute lange dager i minusgrader, og det har funket flott.
Burde være likens med GoPro, mange som bruker det her oppe til snescooter kjøring, og da ligger temperaturen på -5 til -20. Da er man ofte ute 6-10 timer.
Sist endret av Vod0; 16. februar 2014 kl. 21:15.
GoPro'en skal jo funke ute i snø og slikt, så burde jo gå bra. Eneste jeg kan tenke meg er som andre nevnte batteriet, det funker jo dårligere om det blir kaldt og kan du kan jo miste endel tid. Nå husker jeg ikke om en GoPro kan filme mens den lader, men om den kan, så kan du jo evt prøve å få en usb kabel inn i den, dog du kan ikke ha vanntette case'en rundt isåfall. Bør nok ha en form for lys på stedet, vansklig å filme mørke scener, og om du ikke har Hero 3+ så er den ikke så altfor bra i mørket
Sist endret av iSatan; 16. februar 2014 kl. 21:43.
Jeg brukte GoPro HD Hero 2 for å lage en 24 timers timelapse og det gikk helt fint, men kameraet sto da med strøm tilkoblet hele tiden. Temperaturen var under 16- alle disse 24 timene.
Husk å varm opp kameraet igjen før du tar det ut av den vanntette boksen så slipper du kondens og fuktskader
litt off topic men er ikke gopro hero3 og hero3+ vanntette i utgangspunktet?
Sitat av feltrasjon Vis innlegg
litt off topic men er ikke gopro hero3 og hero3+ vanntette i utgangspunktet?
Vis hele sitatet...
Nei, men kamerahuset som følger med er vanntett.
Det står nå ute. Lys har jeg selvsagt fikset, ved bruk av en arbeidslampe.

Her er et bilde av hvordan det ser ut:


http://bildr.no/image/RVlmSThJ.jpeg

Den tar bilde hvert 30. sekund.
Sitat av Hygge Vis innlegg
Det står nå ute. Lys har jeg selvsagt fikset, ved bruk av en arbeidslampe.

Her er et bilde av hvordan det ser ut:

Den tar bilde hvert 30. sekund.
Vis hele sitatet...
Du burde sette lyset bak kameraet og mot det du skal ta bilde av, ikke mot kameraet, da vil bildene bli mye bedre.
Sist endret av Veggen; 17. februar 2014 kl. 02:08.
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Du burde sette lyset bak kameraet og mot det du skal ta bilde av, ikke mot kameraet, da vil bildene bli mye bedre.
Vis hele sitatet...
Du har selvfølgelig helt rett. Det ser jeg nå.

"Hell i uhellet" så fikk jeg ikke noe bilder av hverken katt eller mus.