Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 3691
Har googlet i 2 timer og finner ikke en eneste tutorial/løsning.


Problemet er at folk glitcher i Fifa 14. Jeg kan vinne 4-0 og med engang fløyta er blåst av i det 90. minuttet så kommer det opp at "connection is lost...."

Når jeg går tilbake til menyen så står det at jeg ikke har fått noen poeng for kampen, selvom jeg aldri avsluttet kampen.
Glitchingen har pågått i flere år og EA klarer ikke fikse problemet tydeligvis. Finnes tonnevis med forumstråder hvor folk klager på at dette, men det er ingen som ser ut til å vite hvordan glitchen funker.


Per dags dato er Ultimate Team og seasons helt ødelagt. Når folk ligger under gjør de ett eller annet slik at den som holder på å vinne kampen ikke får poengene/coins for kampen.

Er det noen som faktisk VET hvordan man bruker denne glitchen på PS3..? Er så lei nå og EA nekter å gjøre noe med saken.
Sist endret av Ylmez; 14. februar 2014 kl. 09:08.
Er det combat logging? At motspilleren er en feig ussel skapning uten noen form for ære som logger av?
Tror du virkelig at færre folk vil bruke glitchen hvis den beskrives i detalj her? Som du forklarer er det et kjent problem som er vanskelig å fikse, derfor virker det vel mot sin hensikt å annonsere glitchen for alle?
I Fifa 12 og delvis 13 var det slik at folk logget av før tiden var passert 5:59. Da ble det ingen poeng på noen av deltakerene, og man ble ikke trukket i antall kamper.

Den "funksjonen" er fjernet i Fifa 14, såvidt meg bekjent.

Jeg spiller Fifa 14 opptil 10 timer i uken. Jeg kan med hånden på hjerte si at jeg ikke har opplevd problemet du beskriver hverken i seasons eller FUT.

Du har ikke sett til dine egne nettverksinstillinger da? NAT osv? Evt sette en statisk IP?
Trådstarter
59 5
Sitat av Heisenberg1 Vis innlegg
Tror du virkelig at færre folk vil bruke glitchen hvis den beskrives i detalj her? Som du forklarer er det et kjent problem som er vanskelig å fikse, derfor virker det vel mot sin hensikt å annonsere glitchen for alle?
Vis hele sitatet...

Ja det tror jeg. Sålenge det blir total kollaps i Ultimate Team og alle bruker glitchen vil EA være nødt til å gjøre noe siden Ultimate Team er den største inntektskilden deres.


Sitat av reklame Vis innlegg
I Fifa 12 og delvis 13 var det slik at folk logget av før tiden var passert 5:59. Da ble det ingen poeng på noen av deltakerene, og man ble ikke trukket i antall kamper.

Den "funksjonen" er fjernet i Fifa 14, såvidt meg bekjent.

Jeg spiller Fifa 14 opptil 10 timer i uken. Jeg kan med hånden på hjerte si at jeg ikke har opplevd problemet du beskriver hverken i seasons eller FUT.

Du har ikke sett til dine egne nettverksinstillinger da? NAT osv? Evt sette en statisk IP?
Vis hele sitatet...

Er 100% sikker på at det er en glitch og ikke min nettverkstilkobling. Jeg spiller 4-5 timer hver dag og opplever dette hele tiden. Forbanna irriterende når alle i de øvrige divisjonene gjør dette. De taper aldri. Du kan bare søke på "Fifa 14 disconnection glitch" så vil du se at det er hundrevis av mennesker som opplever det samme som meg.

Disse personene som bruker glitchen gjør det som oftest i det 90. minuttet rett etter fløyta er blåst og feiringen starter. Da kommer feilmeldingen opp og man får ingen poeng for kampen.
Sist endret av Ylmez; 14. februar 2014 kl. 10:08.
Etter google-søk ser jeg flere diskusjonstråder som tar opp problemet. Det ser ut som at dette gjelder for det meste PS4:

http://www.se7ensins.com/forums/thre...x-one.1056361/

Det er også noen Youtube-filmer med tittelen "glitch", men filmene viser ingenting unormalt:

http://www.youtube.com/watch?v=s8LfO66j9Cg

Her er en med XboxOne som hevder han får det til. Det blir dog ingen ekstra-poeng. Dersom du leser kommentarene til filmen, ser du at det er en bug som er fikset nå: http://www.youtube.com/watch?v=C4Utg776x1w

Jeg støtter meg til de mange kommentarer i trådene som sier at det er trolling, og at det ikke finnes noe glitch. At du opplever dette, tror jeg ikke er fra en bestemt glitch som brukerene gjør, men feil i enten EA-serverene eller nettverksinnstillingene dine.

Anyhow: Du er lei denne eventuelle glitchen, men ønsker å selv lære deg den? Hvorfor?
Sist endret av reklame; 14. februar 2014 kl. 11:09.
Trådstarter
59 5
Sitat av reklame Vis innlegg
Etter google-søk ser jeg flere diskusjonstråder som tar opp problemet. Det ser ut som at dette gjelder for det meste PS4:

http://www.se7ensins.com/forums/thre...x-one.1056361/

Det er også noen Youtube-filmer med tittelen "glitch", men filmene viser ingenting unormalt:

http://www.youtube.com/watch?v=s8LfO66j9Cg

Her er en med XboxOne som hevder han får det til. Det blir dog ingen ekstra-poeng. Dersom du leser kommentarene til filmen, ser du at det er en bug som er fikset nå: http://www.youtube.com/watch?v=C4Utg776x1w

Jeg støtter meg til de mange kommentarer i trådene som sier at det er trolling, og at det ikke finnes noe glitch. At du opplever dette, tror jeg ikke er fra en bestemt glitch som brukerene gjør, men feil i enten EA-serverene eller nettverksinnstillingene dine.

Anyhow: Du er lei denne eventuelle glitchen, men ønsker å selv lære deg den? Hvorfor?
Vis hele sitatet...

Sorry mac. Du må gjøre bedre googling enn det der. Ta deg en tur på EA sine forumer.. Antageligvis flere tusen innlegg om problemet. Dette er heller ikke noe som bare finnes på Xbox og PS4. Det finnes på PS3 også.

Senest nå nettopp var det en som disconnecta akkurat da jeg scorte 3-0 målet i det 75. minuttet. Guess what, jeg fikk ingen poeng og kampen ble satt satt som tap. -_-


Fant en random tråd på EA: http://answers.ea.com/t5/FIFA-14/FIF...h/td-p/2001801
Kan bekrefte at det finnes en glitch. Alle som spiller sesonger på Ultimate Team bruker den. Stillingen sto 2-2 mellom meg og en annen. Rett før pause kommer det opp at tilkoblingen er brutt. Trykker "Ok" og kommer til menyen. Der står det at hvis jeg avbryter kamper så får jeg mindre i belønning for hver divisjon jeg klarer.
Det sto at jeg hadde tapt kampen 3-0.......

Så ja.. Glitchen er der.

Internetttilkoblingen min er forresten strålende. Ingenting i veien med nettet fra min side.
Sist endret av Trezpazr; 14. februar 2014 kl. 23:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
problemet er at det er feil med maskinvaren til ps4/xbone :S eller noe med fifa 14 og gjøre.
Det er bare å trykke på log off av psn hvis man skal få win etter å ha scora ett mål(og sett replayen eller skippa den), samme måten beskytter man seg mot å få DNF eller tap på når noen gjør det mot deg, bare logg ut(ikke trykk OK på connection lost- bare logg ut)....
Seasons er ødelagt på FUT på ps4 for min del pga denne glitchen, husker nesten ikke sist jeg spilte en hel kamp en gang, mange bare rager etter 1-0
Sist endret av SpamSpam; 15. februar 2014 kl. 02:30.
Har ikke har store problemene på 360'in når det gjelder seasons og ultimate team seasons. Noe jeg merker ofte er svart skjerm på cornere i pro clubs. Jævlig irriterende
Trådstarter
59 5
Siste to kampene mine i seasons så har begge disconnecta slik at jeg har tapt kampen. Jeg ledet i begge kampene og plutselig får jeg feilmeldingen opp og at det er JEG som har disconnecta. Fikk derfor 3-0 tap på begge kampene.. -_-

Det verste er at det er så sykt utbredt blant Ultimate Team spillere, men INGEN vet hvordan glitchen fungerer for PS3 ?!?!

Har saumfart internett for å finne tutorial på hvordan man utfører glitchen men det er ikke eksisterende noen plass. Har brukt søkeord som "Fifa disconnection glitch", "Fifa DC glitch", "Fifa 14 cheat", "Fifa exploit" osv osv..

Her er video som viser hva som skjer: http://www.youtube.com/watch?v=Wkq_29Iys-c


Hvis folk ikke har opplevd dette problemet, så har dere ikke spilt nok Ultimate Team, eller så er dere ikke høyt nok i divisjonene. For det er i de høyere divisjonene at folk bruker buggen.
vel ikke kjøp Fifa 2015.. muligens at dem først gjør noe noe når ingen kjøper
Så alle utnytter denne feilen men ingen vet hvordan det gjøres? Høres rart ut...
Jeg har spilt 13 sesonger online på på ps3, er i førstedivisjon, men har aldri opplevd dette. Mange disconnecter, men får _alltid_ seier da
Er i divisjon 6 på sesonger.
Har spilt 5 kamper idag hvor alle motstanderne har disconnecta når jeg har ledet.. Fikk selvfølgelig kampen som tapt. Fikk verken poeng eller coins. Herregud..


Er vel ikke for ingenting at EA har blitt kåret til verdens dårligste selskap.
Sist endret av Trezpazr; 17. februar 2014 kl. 22:25.
Jeg har spilt 4 kamper i 3.divisjon i dag på ps3. Jeg vant 3 av de, og i samtlige kamper disconnecta motstanderene.

Jeg fikk samtlige 9 poeng.

Jeg kan ikke forstå at dersom det finnes en slik glitch, og er så utbredt, er det bare noen som opplever det.
Sitat av reklame Vis innlegg
Jeg har spilt 4 kamper i 3.divisjon i dag på ps3. Jeg vant 3 av de, og i samtlige kamper disconnecta motstanderene.

Jeg fikk samtlige 9 poeng.

Jeg kan ikke forstå at dersom det finnes en slik glitch, og er så utbredt, er det bare noen som opplever det.
Vis hele sitatet...
Hvis du fikk poengene, så rage-quitta bare motstanderne på vanlig vis. Altså de trykket "Avslutt kamp" inne på pause-menyen eller slo av PS3'en.

Jeg spiller Fifa om natten som oftest og det er da jeg opplever det mest. Har gjort litt research og disconnecting glitch er faktisk noe som har eksisert i flere år på Fifa. Finner tråder helt tilbake til 2010.

EA har også laget Madden-serien og der er det også mulig å bruke DC glitch for å vinne kamper. Finnes tonnevis av foruminnlegg om dette.


Som jeg har funnet ut finner motsanderen ut IPen din vet bruk av Cain&Abel eller lignende program og DDoS'er deg slik at det er du som mister tilkoblingen og derfor taper kampen selv om du leder.

Skal visstnok være enklere å DC glitche på PS4 da det bare er å holde inne PS-knappen og trykke "Log out of PS4" Må gjøres i replayer av mål eller på slutten når feiringen starter slik jeg har forstått.
Er du helt sikkert på at dette er en glitch og at det ikke bare er en hau med drittunger som har fått kloa i en booter? Det høres nå veldig usannsynlig ut at tusenvis av fifa spillere har dette problemet pga en "glitch", og allikevel klarer de ikke å patche det/gidder å gjøre noe med det.
Booting however, er et ganske "utbredt" problem. Det burde vært litt vanskeligere å få tak i en IP adresse enn å sniffe den via ps3'en med et simpelt program som Cain & Abel, for å så boote den ned/DDOS'e deg.
Sist endret av annern55; 18. februar 2014 kl. 02:57.