Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 5058
Fikk meg en Sony Xperia Z1 idag og er forelska! Hadde en gammel nokia-telefon fra før av så dette var virkelig en forandring!


Er helt blank på apps og sånn. Er det noen kule apps som dere annbefaler? Hittil har jeg lasta ned Flashlight, Spotify, Wallbase og Snapchat.
Anbefaler deg å laste ned "Zedge", som er en app som inneholder flere tusen bakgrunnsbilder, ringetoner og meldingstoner. Alt er helt gratis.
Handycalc - kalkulator, valuta og altmuligt omregegner i ett uten reklame
ES File explorer til å browse på telefon, LAN, FTP, dropbox
Dropbox - Tilgang til alle dropbox filene dine og automatisk opplasting av bilder til dropbox (wifi og 3g eller wifi only)
teamviewer - fjernstyring av pc
time recording - om du har brukt for stemplingsur på telefonen
wifi analyser - se tilgjengelige trådløse nett, hvilken kanal de er på osv
norgeskart - kart app med land og sjøkart, med tomte grenser og gards og bruksnummer
the chive - bilde app med bilder fra the chive, både morosamme bilder og bilder og "kvile augene" på
draw - til å tegne enkle skisser om du må forklare noe på farta
avast! mobile security - antivirus og antitheft. fjernstyr telefonen din, lås den, spor den, få varsling ved sim bytte og nytt telefon nummer som er satt i osv
paypal - betal kompisen i farta
dolphin browser - webbrowser
250+ solitare - alt av kabaler om du kjeder deg på bussen
edit: touch calendar free - overlegen fra standard kalender. legg inn gjentatte events med flere valg enn standard kalender
Sist endret av suppesos; 28. januar 2014 kl. 17:47.
SwiftKey! Koster noen dollar, men det er verdt det. Et veldig bra tastatur hvor man kan customize mye, og retter ord og ser sammenhenger på tekstene man skriver, så den forutser ord du skriver. Hvis du har problemer med skriving på mobil er dette genialt, har veldig få feil med skriving nå, og den retter opp automatisk hvis du feks. skriver "dwt" istedenfor "det".
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Sitat av AndreasOa Vis innlegg
Anbefaler deg å laste ned "Zedge", som er en app som inneholder flere tusen bakgrunnsbilder, ringetoner og meldingstoner. Alt er helt gratis.
Vis hele sitatet...
TAKK! dette var akkurat appen jeg har savnet!
Er det bare meg som synes at ringetoner/varsel er rimelig cheesy på Zedge? Føles ut som det bare er masse bollywood-musikk, dårlig MP3 og youtube-rips?

Noen som vet om et lignende program for ringetoner osv?
Danke! Har lastet ned haugevis nå!


Men finnes det en app som finner eieren av en bil? Ved å skrive inn skiltnummeret altså
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Er det bare meg som synes at ringetoner/varsel er rimelig cheesy på Zedge? Føles ut som det bare er masse bollywood-musikk, dårlig MP3 og youtube-rips?

Noen som vet om et lignende program for ringetoner osv?
Vis hele sitatet...
jeg likte dem stort sett fordi jeg ikke har hørt de før og at jeg er en smule lei av samsungs egne er jo ikke beste musikken, men jeg må ha noe uvanlig for å høre telefonen på jobben

Tar gjerne imot flere appforslag til ringetoner dersom du har noen
Som spill så er pocket mine gøyalt.
Sitat av Trezpazr Vis innlegg
Men finnes det en app som finner eieren av en bil? Ved å skrive inn skiltnummeret altså
Vis hele sitatet...
Må nok desverre sende sms (kilde)
Fant en annen kul app kalt "Swiss Army Knife"! Check it out

Sitat av suppesos Vis innlegg
Må nok desverre sende sms (kilde)
Vis hele sitatet...
Ahh, da så.. :/
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Apex Launcher. (pro)
Unified Remote. (pro)
Business Calendar. (pro)
Days left widget.
Gmail.
Firefox Beta.
Handcent SMS - en av de beste sms appene, om ikke den beste.
TuneIn Radio. (pro)
Google Translate.
Quickoffice.

Og den viktigste av dem alle:
Sleep as Android. (pro)
Hvis du har en NFC brikke liggende kan du programmere vekkerklokka så du ikke får slått den av før du har swipa mobilen mot brikken. Fest brikken inne på kjøkkenet eller do, du må opp for å få den av! (du kan skru den av før den går, men hvis den går... da må du ha nfc brikken :P)

Når du kommer over den første ekstasen over ny telefon så kan du besøke xda-developers for å mekke på telefonen Utrolig mye du kan gjøre med den, i hvertfall i starten før du går lei av alt...


Alle merket med (pro) har jeg i betal utgave. De er absolutt verdt pengene.
Sist endret av uaexed; 28. januar 2014 kl. 18:44.
Sitat av suppesos Vis innlegg
Må nok desverre sende sms (kilde)
Vis hele sitatet...
https://play.google.com/store/apps/d...en.biloghenger
Vil anbefale deg sporingsappen "Androidlost" med den kan du utløse alarmer, ta bilder, sjekke GPS osv. om mobilen blir stjelt.

http://www.androidlost.com/
GTA San Andreas!

Er ute for Android nå, veldig kult!

Flipboard er også en verdig time-killer.
Livet mitt ble mye bedre etter å ha lastet ned Smart IR Remote. Universalkontroll på alt fra TV til Air condition! Koster noen kroner, men uten tvil verdt det!
Sitat av woff Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Fra Google Play linken:
• Sjekk eier av kjøretøy, skyldig årsavgift m.m. SMS-tjeneste til Statens vegvesen (2282) kr 3,- per søk.
Vis hele sitatet...
Muligt dette er muligt fra inne i appen tho.. men det er framleis ein SMS tjeneste
Colornote - Huskelapper
Soundhound - Finner navnet på artist/sang som du hører på radio/tv
180.no - Se hvem som ringer
Aurora Buddy - Nordlysvarsel (Iallefall om du bor i Nord-Norge)
XE-currency - Valutakurser
Endomondo - Treningsapp
Evernote - Notater
Importkalkulator - Kjekk om du handler mye fra utlandet
MightyText - Send SMS fra PCen
SMS-backup+ - Backup av SMS
Om man spiller WOW, må man kanskje ha:Wow armory

https://play.google.com/store/apps/d...zard.wow&hl=no
Disse to sammen er litt morsomme, du kan blant annet lese busskort, tilgangskort osv som har RFID eller NFC med nyere mobiler. Hvis du laster ned den siste appen også skriver du inn passnummer, utløpsdato og fødselsdato og den vil da kunne lese visse dataer på passet hvis du skanner det, og du kan se bildet på passet digitalt osv., ganske morsomt.

https://play.google.com/store/apps/d...pps.nfctaginfo
https://play.google.com/store/apps/d...s.imagedecoder