Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  64 26630
spirivippen_min Jeg synes bare du og kjæresten din skal sette dere ned sammen å snakke. Dere kan vel snakke om hva som helst med hverandre? At dere har et så god forhold, slik at ingenting er "off-limits". Dere burde snakke sammen om dette. Fortelle hverandre om fetisjene deres for hverandre. Værsåsnill og vær ærlige med hverandre når dere snakker om dette! Det er veldig viktig, sjøl om det er flaut for både deg og henne, og at du synes at dette er ekkelt. Samme hva dere tenker og føler om dette temaet, er ærlighet viktig. Ikke si noe du ikke helt mener bare for å ikke såre henne. Ærlighet kommer lengst, tro meg. Jeg har flere erfaringer med dette, som ikke endte godt til slutt.. Så jeg ber dere som et flott par å snakke mye med hverandre om deres følelser, tanker, meninger, alt Ønsker dere det beste!
Dette var en oppvekker for meg.. For vel ehm kanskje snart ett år siden tok jeg en kompis på fersken med tangaen til dama. Han skulle fiske ut mobilen sin og vips... der datt den i gulvet rett forran meg. Han ble knallrød i toppen og jeg visste ikke helt hva jeg skulle si eller gjøre. Det hele ble litt kleint og jeg sa noe som "du mista noe" eller noe lignende.. han snappet den for opp og la den i lomma igjen uten å si noe. Gikk laaaang tid før han besøkte oss igjen. Vi har enda ikke sagt noe om det og dama har ikke merka noe. Men tror jeg forstår nå hvorfor eller hva han gjorde.. haha. Kinky! Men hvorfor ikke.. Skal ikke være sur på han av den grunn.. haha. Er da vel åpen for det meste og jo mer kinky jo bedre ?
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Jeg er uenig.

Å imøtekomme seksuelle preferanser og lyster av avvikende art er noe av det vakreste to mennesker som elsker hverandre kan gjøre.
Vis hele sitatet...
Du er uenig i at å stjele andres ting for å imøtekomme kjærestens seksuelle preferanser er grunnlag for å skjerpe seg? Hvor går i så fall grensen for krenkelse av andres rettigheter for kjærestens forlystelse? Svindel? Ran? Juling?
Sitat av Provo Vis innlegg
Du er uenig i at å stjele andres ting for å imøtekomme kjærestens seksuelle preferanser er grunnlag for å skjerpe seg? Hvor går i så fall grensen for krenkelse av andres rettigheter for kjærestens forlystelse? Svindel? Ran? Juling?
Vis hele sitatet...
Jeg hadde ihvertfall ikke godtatt at noen krenket meg eller mine eiendeler bare fordi dama hans ble klam i hakket av det.
Gjør hva faen dere vil dere to i mellom, men gi nå blanke i å la det gå utover andre som ikke vil ha noe med dritten å gjøre.
Sitat av Provo Vis innlegg
Du er uenig i at å stjele andres ting for å imøtekomme kjærestens seksuelle preferanser er grunnlag for å skjerpe seg? Hvor går i så fall grensen for krenkelse av andres rettigheter for kjærestens forlystelse? Svindel? Ran? Juling?
Vis hele sitatet...
Er der en grense?
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Er der en grense?
Vis hele sitatet...
Er der ikke? Hvis kjæresten hevder å tenne på at man torturerer tilfeldige fremmede til døde, så bør man gjøre det? Ikke bare det, men det vil være "noe av det vakreste to mennesker som elsker hverandre kan gjøre"?

Hvis nei, hvor går grensen? Hvis ja, er det like vakkert om det er du som blir torturert?

PS: Vær klar over at det du sier, er at enhver tenkelig handling er akseptabel og "vakker" uavhengig av hvordan andre skades, så lenge handleren har en kjæreste som tenner på det. Det eneste avgjørende moralske vippepunktet i enhver handling er altså i en tredjeparts seksuelle forlystelse over den. Jeg tror du trenger å tenke deg om.
Sist endret av Provo; 1. januar 2016 kl. 11:21.
Sitat av Provo Vis innlegg
Er der ikke? Hvis kjæresten hevder å tenne på at man torturerer tilfeldige fremmede til døde, så bør man gjøre det? Ikke bare det, men det vil være "noe av det vakreste to mennesker som elsker hverandre kan gjøre"?

Hvis nei, hvor går grensen? Hvis ja, er det like vakkert om det er du som blir torturert?

PS: Vær klar over at det du sier, er at enhver tenkelig handling er akseptabel og "vakker" uavhengig av hvordan andre skades, så lenge handleren har en kjæreste som tenner på det. Det eneste avgjørende moralske vippepunktet i enhver handling er altså i en tredjeparts seksuelle forlystelse over den. Jeg tror du trenger å tenke deg om.
Vis hele sitatet...
Hehe, jeg bør nok jobbe med bruken av språklige virkemidler, da særlig smileys. Selvsagt går det en grense, men jeg mener den er langt unna trådstarter sine eventyr.

Nettopp hvor grensen går er derimot langt ifra like selvsagt. Det blir en avveining av hvor "vakkert" (og fundamentalt) en anser det å imøtekomme partners perversjoner på den ene siden, mot belastningen i form av moralske kvaler eller samvittighet på den andre.

Med min unike grad av selvinnsikt så ser jeg jo av sakens natur at jeg kanskje ikke kan påberope meg et representativt beslutningsgrunnlag fra et etnosentrisk perspektiv; men det kan da ingen andre heller!

Vi kan enes om at mishandling eller pedofili er langt over denne grensen, men boksertyveriet beskrevet her mener jeg sniker seg ned på nivå med andre diskutable avveininger av samme art. Det er jo også viktig å huske på at på internett - ihvertfall på freakforum - er det en konsensusdrevet absolutt moral som kun anvendes hypotetisk og fordømmende i situasjoner som denne. Det er mange mennesker langt mer sofistikert og dannet enn meg som helt garantert hadde tatt en tilståelse som denne med god latter.

Da er jeg uenig i at man kan skjelle ut trådstarter med utgangspunkt i nettopp en etnosentrisk vurdering. Å si at folk skal skjerpe seg og fortelle at atferd MÅ endres hører etter min mening hjemme i nettopp tråder av den art du beskriver; eksempelvis tortur. Det tar litt livet av mangfoldet når terskelen for å dra frem pekefingeren og vise til den kollektive sannheten blir så lav.
Sist endret av Tøffetom; 1. januar 2016 kl. 20:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Nettopp hvor grensen går er derimot langt ifra like selvsagt. Det blir en avveining av hvor "vakkert" (og fundamentalt) en anser det å imøtekomme partners perversjoner på den ene siden, mot belastningen i form av moralske kvaler eller samvittighet på den andre.
Vis hele sitatet...
Det er jo en voldsomt egosentrisk forståelse av moral å kun veie egne følelser opp mot hverandre og se om man kommer positivt ut. Selv Ayn Rand fordømte tyveri.

Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Med min unike grad av selvinnsikt så ser jeg jo av sakens natur at jeg kanskje ikke kan påberope meg et representativt beslutningsgrunnlag fra et etnosentrisk perspektiv; men det kan da ingen andre heller!
Vis hele sitatet...
Du prøver å si at din oppfatning ikke klaffer med typisk norsk forståelse av moral? Men det gjør ingen andres heller? Jeg er litt usikker på hva du påstår og hvordan det er vesentlig, men mistenker at det er mulig å formulere noe klarere.

Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Vi kan enes om at mishandling eller pedofili er langt over denne grensen, men boksertyveriet beskrevet her mener jeg sniker seg ned på nivå med andre diskutable avveininger av samme art.
Vis hele sitatet...
Boksertyveriet er på nivå med helt tilsvarende ting? No shit, Sherlock?

Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Det er mange mennesker langt mer sofistikert og dannet enn meg som helt garantert hadde tatt en tilståelse som denne med god latter.
Vis hele sitatet...
Selvsagt kan man ta det med en god latter. Ikke er det et fryktelig alvorlig overtramp heller. Men spørsmålet er om han bør slutte å stjele andres saker, eller om det rettferdiggjøres av at kjæresten liker å lukte på disse sakene.

Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Da er jeg uenig i at man kan skjelle ut trådstarter med utgangspunkt i nettopp en etnosentrisk vurdering.
Vis hele sitatet...
Hva får deg til å tro at dette er en "etnosentrisk vurdering" og hva gjør din vurdering mer gyldig?
Sist endret av Provo; 1. januar 2016 kl. 20:51.
Stikk på Cubus eller lignende å kjøp en 3 pack med boksere til en femtilapp, bruk de på trening neste gang og gi de til dama di. Slutt å stjel andres boksere
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Off topic: Dette er helt åpenbart trolling, og alle som tror på det er lettlurte. Man ser det lett på skrivemåte osv.

On topic: Dette er en helt normal fetisj, sånn helt ekstremt normal. Hvis du er glad i jenta så burde det være uviktig. Å sleike rumpehull er mer unormalt, og det gjør jo "alle".
Sitat av Provo Vis innlegg
Det er jo en voldsomt egosentrisk forståelse av moral å kun veie egne følelser opp mot hverandre og se om man kommer positivt ut. Selv Ayn Rand fordømte tyveri.


Du prøver å si at din oppfatning ikke klaffer med typisk norsk forståelse av moral? Men det gjør ingen andres heller? Jeg er litt usikker på hva du påstår og hvordan det er vesentlig, men mistenker at det er mulig å formulere noe klarere.


Boksertyveriet er på nivå med helt tilsvarende ting? No shit, Sherlock?


Selvsagt kan man ta det med en god latter. Ikke er det et fryktelig alvorlig overtramp heller. Men spørsmålet er om han bør slutte å stjele andres saker, eller om det rettferdiggjøres av at kjæresten liker å lukte på disse sakene.


Hva får deg til å tro at dette er en "etnosentrisk vurdering" og hva gjør din vurdering mer gyldig?
Vis hele sitatet...
Aner ikke hva jeg mente. Tror bare jeg prøvde å bruke mange fancye ord.

Sitat av Provo Vis innlegg
Det er jo en voldsomt egosentrisk forståelse av moral å kun veie egne følelser opp mot hverandre og se om man kommer positivt ut. Selv Ayn Rand fordømte tyveri.


Du prøver å si at din oppfatning ikke klaffer med typisk norsk forståelse av moral? Men det gjør ingen andres heller? Jeg er litt usikker på hva du påstår og hvordan det er vesentlig, men mistenker at det er mulig å formulere noe klarere.


Boksertyveriet er på nivå med helt tilsvarende ting? No shit, Sherlock?


Selvsagt kan man ta det med en god latter. Ikke er det et fryktelig alvorlig overtramp heller. Men spørsmålet er om han bør slutte å stjele andres saker, eller om det rettferdiggjøres av at kjæresten liker å lukte på disse sakene.


Hva får deg til å tro at dette er en "etnosentrisk vurdering" og hva gjør din vurdering mer gyldig?
Vis hele sitatet...
Det jeg tolker mitt eget innlegg som er at jeg opplever mentalmelt sin fordømmelse av trådstards atferd som vurdert ut ifra en allmenn og rett frem tolkning av rett og galt; greit og ikke greit. Man kunne aldri lært på skolen at det "av og til er greit å stjele skittent undertøy, bare damen din tenner nok på det".

Mens jeg for eksempel finner trådstarter sine handlinger ganske beundringsverdige, og håper jeg finner en dame av samme kaliber en gang. (Dog hun helst ikke bør være et troll). Det hele kan selvsagt diskuteres, og det er vel det som er hele meningen med forum som dette.

Som du sier så skal vi selvsagt ikke diskutere om tortur er greit gitt sterke nok seksuelle incentiver, da en grense må settes ett sted (og da selvfølgelig langt før dette punkt). Men at mentalmelt i denne situasjonen anser grensen som satt godt under trådstarters handlinger så opplever jeg det som en egosentrisk vurdering som kveler en ellers interessant diskusjon. (hehe, hvor i alle dager fant jeg etnosentrisk å passe inn? )

Skulle selvsagt helst redigert vekk et par av de 20 "selvsagt" og "selvfølgelig"'ene mine..
Sist endret av Tøffetom; 5. januar 2016 kl. 22:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Som du sier så skal vi selvsagt ikke diskutere om tortur er greit gitt sterke nok seksuelle incentiver, da en grense må settes ett sted (og da selvfølgelig langt før dette punkt). Men at mentalmelt i denne situasjonen anser grensen som satt godt under trådstarters handlinger så opplever jeg det som en egosentrisk vurdering som kveler en ellers interessant diskusjon. (hehe, hvor i alle dager fant jeg etnosentrisk å passe inn? )
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner heller ikke hvordan mentalmelts vurdering skal kunne kalles egosentrisk. Hvordan er det egosentrisk å synes at en annen person bør slutte å stjele andres greier?

Jeg klarer heller ikke å se at akkurat seksuell preferanse skal være noen særegen moralsk faktor med ekstra vekt. Så hvis det er greit at trådstarter stjeler andres ting fordi kjæresten opplever seksuell forlystelse av det han stjeler, da må det vel også være greit at trådstarter stjeler fordi kjæresten har lyst på ting av andre årsaker? Hva er da greit å stjele, og hvor lyst må man ha på det? Er det greit om han stjeler noens jakke fordi hun synes den er fin?

Selvsagt er det mindre ille å stjele en boksershorts enn en sykkel, men spør du meg er det helt opplagt at et samfunn hvor folk ikke stjeler er bedre enn et ellers identisk hvor de gjør det. At noen oppnår seksuell tenning gir dem ikke rett til å stjele, selv om det de stjeler er av relativt lav verdi. Når det i tillegg virker som at trådstarter ikke er bekvem med stjelingen og føler seg presset, synes jeg mentalmelt har helt rett angående behov for skjerpings.
Tror TS er et stort troll. Men i et tenkt scenario er det jo litt rampete og småsexy og stjele undertøy og gi til kjæresten. Tror Tøffetom ser det romantiske i situasjonen. Sjøl om stjeling er galt. Men boxere er jo ganske uskyldig. Hadde noen stjelt min boxer ut av kjærlighet til kjæresten sin, så fett nok :P
Å stjele andres klær er selvsagt ikke cool, men jeg tenkte egentlig mest på trådstarters selvrespekt og omdømme. Utifra beskrivelsene han kommer med, så er det to saker som henger i en svært tynn tråd. At jeg ba han om å skjerpe seg var kun motivert av gode intensjoner, ikke et ønske om å kvele debatten.
Å stjele noe er vel i utgangspunktet ikke bra, men situasjonen kan jo rettferdiggjøre handlingen. Det er ok å stjele livsviktig medisin, men brukte boxere....nja
Klem fra Betty