Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 3896
Hei,

Har da lansert en ny side: Bensinkortene.no

Som alle ser, så er formålet med siden å promotere og framsnakke bensinkort (som jo faktisk (rent objektivt) alle bileiere burde ha ). Jeg håper derfor at folk kan ha dette i mentet når dere eventuelt tar dere bryet med å komme med tilbakemelding. Ellers vil jeg si at jeg setter pris på alle tilbakemeldinger dere har, både av ris og ros. Jeg har fått utrolig mye hjelp her opp gjennom årene og møtt flere interessante personer som har lært meg veldig mye.

Særlige punkter jeg ønsker tilbakemelding på:
  • Navigering - hvordan fungerer det for dere å navigere rundt?
  • Innhold - hva synes dere om innholdet? Gir det mening eller blir det bare svada? Skjønner dere poenget med bensinkort?
  • Design - hva synes dere om fargevalg? Hvordan fungerer designelementene?
  • Tilrettelegging for synshemmede - er du synshemmet? Ta gjerne en titt rundt på siden! Fungerer siden for deg? Hvilke elementer ser ikke ut til å virke godt med din nettleser? Gi gjerne beskjed.

Som sagt - all ris og ros er av interesse, og dette er bare et lite utvalg av tingene jeg kunne tenke meg tilbakemelding på. Om du har lyst å kommentere noe annet setter jeg fortsatt stor pris på det. Tilbakemeldingene her holder som regel et meget høyt nivå, så håper på det denne gangen også.
Er det du som driver kredittkort.nu også? Siden "kontakt"-siden oppgir en epostadresse som tilhører det domenet, og sidene ser ut som pretty much kopier av hverandre om man ser bort fra fargevalget i header, navbar og footer.

For meg ser dette ut som yet-another-shitty-wordpress-template med halvdårlig innhold laget kun for å tjene inn noen annonsekroner.

Har du skrevet innholdet selv, eller har du bare kopiert det rått slik du har gjort med tidligere prosjekter du har postet på forumet?
Sist endret av liasis; 20. oktober 2015 kl. 20:55.
Ser veldig reklame aktig ut. Hadde jeg havnet her ved ett uhell hadde jeg nok stukket fort igjen.
лунное затмение
Solaris's Avatar
Fin side på mange måter! Du ønsker råd og forslag. Her er noen:

Tips 1:
Teksten skal være kortere og flere overskrifter (GJERNE forran hvert paragraf). Når man leser på nettet, er det vanligst å skumlese teksten. Man prøver å finne (relevant) informasjon så fort som mulig.

Gjør det derfor tydelig for leseren, hvilken informasjon de finner i ethvert paragraf.

Lag en setning, som inneholder de viktigste ordene i paragrafet. De som best formidler innholdet i hele paragrafet. Plasser setningen av starten av paragrafet. (Jeg har dessverre ikke noe eksempel. Er litt loka ikveld.)
På denne måten kan leseren din effektivt navigere seg gjennom mengden av informasjon, fordi informasjonen fremstår mer organisert og luftig.

Tips 2:
" Det finnes også flere andre fordeler med bensinkort du burde være klar over.”

Her burde du linke til en side, der leseren/(potensielt kunden), kan se de andre fordelene med bensinkort.
(Det er bare å ha en liten link under med ordene “Andre fordeler”.)

Tips 3:
Jeg vil anbefale å ha en knapp på den øverste menyen, med blå skrift, der det står “Alle bensinkort”.

Selvom du har “Anbefalte” på høyre side, og en lang liste med flere (andre?) bensinkort i den øverste menyen, savner jeg å se det fullstendige utvalget av kort. Jeg ønsker å kunne sammenligne dem alle, kontinuerlig, på samme side.

Ønsker deg lykke til med siden! Håper du finner informasjonen hjelsom.

Synes stilen, fargene og bildene er superfine!

<3

Sitat av Solaris Vis innlegg
(GJERNE forran hvert paragraf).
<3
Vis hele sitatet...
(nesten alltid forran hvert paragraf)
Sist endret av Solaris; 21. oktober 2015 kl. 00:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Solaris Vis innlegg
Fin side på mange måter!
Vis hele sitatet...
Takk!

Sitat av Solaris Vis innlegg
Teksten skal være kortere og flere overskrifter (GJERNE forran hvert paragraf). Når man leser på nettet, er det vanligst å skumlese teksten. Man prøver å finne (relevant) informasjon så fort som mulig.

Gjør det derfor tydelig for leseren, hvilken informasjon de finner i ethvert paragraf.
Vis hele sitatet...
Godt poeng - kan godt være mer raus med stikkoverskrifter. Skal gå over!

Sitat av Solaris Vis innlegg
Lag en setning, som inneholder de viktigste ordene i paragrafet. De som best formidler innholdet i hele paragrafet. Plasser setningen av starten av paragrafet. (Jeg har dessverre ikke noe eksempel. Er litt loka ikveld.)
På denne måten kan leseren din effektivt navigere seg gjennom mengden av informasjon, fordi informasjonen fremstår mer organisert og luftig.
Vis hele sitatet...
Hm. Jeg forstår. Jeg skal ha det i mente og se over innholdet! Takk!

Sitat av Solaris Vis innlegg
" Det finnes også flere andre fordeler med bensinkort du burde være klar over.”

Her burde du linke til en side, der leseren/(potensielt kunden), kan se de andre fordelene med bensinkort.
(Det er bare å ha en liten link under med ordene “Andre fordeler”.)
Vis hele sitatet...
Enig. Godt forslag. Skal implementeres!

Sitat av Solaris Vis innlegg
Jeg vil anbefale å ha en knapp på den øverste menyen, med blå skrift, der det står “Alle bensinkort”.

Selvom du har “Anbefalte” på høyre side, og en lang liste med flere (andre?) bensinkort i den øverste menyen, savner jeg å se det fullstendige utvalget av kort. Jeg ønsker å kunne sammenligne dem alle, kontinuerlig, på samme side.
Vis hele sitatet...
Hm. Jeg har laget en sammenligningsoversikt, men ser den er litt "bortgjemt"! Burde vel sikkert lenket til denne fra toppmenyen og/eller en knapp som du foreslår! Takk for sparket bak

Sitat av Solaris Vis innlegg
Ønsker deg lykke til med siden! Håper du finner informasjonen hjelsom.

Synes stilen, fargene og bildene er superfine!
Vis hele sitatet...
Takk! Det gjorde jeg!

Sitat av missjones Vis innlegg
Ser veldig reklame aktig ut. Hadde jeg havnet her ved ett uhell hadde jeg nok stukket fort igjen.
Vis hele sitatet...
Jeg forstår. Har du noen tanker om hva som kan gjøres for å få siden mer "informasjonsorientert" og mindre "reklameorientert"?
Sitat av nikita Vis innlegg
Jeg forstår. Har du noen tanker om hva som kan gjøres for å få siden mer "informasjonsorientert" og mindre "reklameorientert"?
Vis hele sitatet...
Mer informativt innhold og mindre reklame vil nok gjøre susen. Særlig sistnevnte.
Du har lansert en ny side, men det står Copyright 2014 i bunnen.
Typisk en ting som irriterer meg, men som mange sikkert ikke synes er noen big deal - men er det noen grunn til at du i logoen har valgt å skrive BENSiNKORTENE, altså kun store bokstaver med unntak av I-en?
Sist endret av zorro; 21. oktober 2015 kl. 11:35.
Dette er en typisk side jeg lukker tvert. Den lukter SEO-fyllmasse / referer-spam lang vei.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Det er jo ikkje ei truverdig samanlikning for fem flate øre, og du er antakeleg på tynn is når det kjem til markedsføringslova, som seier at reklame skal framstå tydeleg som reklame.

Du prøver å framstå som informativ, men feiler hardt og brutalt.
Merk deg at den maksimale rabatten du kan oppnå er kr 2 000 hvert år. For å treffe dette taket må du likevel fylle et stort antall liter bensin og diesel, så det har ingen nevneverdig påvirkning for vanlige forbrukere.
Vis hele sitatet...
Utgiftene til drivstoff er en av postene du burde begynne med. Gjør du dette på riktig måte kan du årlig spare tusenvis av kroner.
Vis hele sitatet...
Sparer ein tusenvis, eller er det så lite å hente at ein ikkje sparer to tusen (som eg vil påstå er mindre enn tusenvis). Viare seier du jo at 700 liter (15000km @ 0.5l/mil) er rimelig anslag for forbruker - og det er eg einig med deg i. Men om ein skal spare tusenvis så må rabatten altså vere langt over ei krone literen. Har nokon av eksempela dine det? Nei? Villeiande markedsføring.

Viare er ikkje det merka som markedsføring. Du bryt soleklart med markedsføringslova.
Sist endret av vidarlo; 21. oktober 2015 kl. 13:38.
Synes det var et merkelig navnevalg, og besøkte bensinkort.no i stedet. Hva er det din side har som ikke denne allerede tilbyr?
Sitat av slashdot Vis innlegg
Men om ein skal spare tusenvis så må rabatten altså vere langt over ei krone literen. Har nokon av eksempela dine det? Nei? Villeiande markedsføring.
Vis hele sitatet...
Vås. Shell Mastercard har eks 1 kr literen. Og med 365Privat Mastercard kan man fint komme under det og om man tanker på Esso hvor det er fast literrabatt + 3,65%.

Sitat av zorro Vis innlegg
Typisk en ting som irriterer meg, men som mange sikkert ikke synes er noen big deal - men er det noen grunn til at du i logoen har valgt å skrive BENSiNKORTENE, altså kun store bokstaver med unntak av I-en?
Vis hele sitatet...
Hehe. Skal se på det. Forsåvidt riktig.

Sitat av Dyret Vis innlegg
Synes det var et merkelig navnevalg, og besøkte bensinkort.no i stedet. Hva er det din side har som ikke denne allerede tilbyr?
Vis hele sitatet...
Hva hadde Rema 1000 som ikke Rimi hadde?

Velkommen til det frie markedet.

Sitat av bronsky Vis innlegg
Du har lansert en ny side, men det står Copyright 2014 i bunnen.
Vis hele sitatet...
Pinlig.
Sist endret av nikita; 21. oktober 2015 kl. 15:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
La meg sitere det du kaller vås:
Det skal likevel nevnes at denne rabatten strekker seg til 700 fylte liter hvert år. Med utgangspunkt i dette får vi følgende regnestykke. Kr 1,10 i rabatt per fylte liter x 700 liter = kr 770 årlig rabatt på ditt drivstofforbruk. Dette tilsvarer et omtrentlig normalt forbruk for en norsk bilist, og er dermed ikke et alternativ for de største forbrukerne av bensin og diesel. Det neste kortet på listen vår kan også lokke med store rabatter.
Vis hele sitatet...
Skal du spare tusenvis, og normalforbruket er 700 liter, må rabatten altså vere snaut tre kroner - langt over 3.65% eller 1.10 per liter.

Så du kan velje sjølv om påstanden om at 700 liter er normalforbruk er villeiande, eller om påstanden om at du kan spare tusenvis er villeiande. I begge tilfeller er det brot på MFL.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Så du kan velje sjølv om påstanden om at 700 liter er normalforbruk er villeiande, eller om påstanden om at du kan spare tusenvis er villeiande.
Vis hele sitatet...
Hvorfor er 700 et magisk tall? SIFO-tallene peker i retning av et annet forbruk enn det du skisserer. Har jeg feil skal jeg heller rette!!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av nikita Vis innlegg
Hvorfor er 700 et magisk tall? SIFO-tallene peker i retning av et annet forbruk enn det du skisserer. Har jeg feil skal jeg heller rette!!
Vis hele sitatet...
Eg siterer di side, der du påstår at maks-tak på 700 liter er uproblematisk.

Takk for at du stadfesta moridin sine påstander, sånn btw.



I tillegg framkjem det jo ikkje tydeleg at det er reklame, ergo endå eit lovbrot...
Sist endret av vidarlo; 21. oktober 2015 kl. 16:04.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Påfallande stille frå OP dei siste dagane, trass i aktivitetar i andre tråder.

I mellomtida vil eg oppfordre alle til å klage nettsida inn for forbrukarombodet. Den er i strid med MFL, både når det gjeld villeiande markedsføring og markering av markedsføring.

Eit par trykk her er alt som skal til for å klage inn nettsida.
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Er det forresten noen sted vi kan klage inn hunderasenettsiden til nikita også? Jeg tenker på den hvor alt innhold er direkte stjålet fra andre sider.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Ein annan ting ein kan vurdere å klage inn angåande www.bensinkortene.no det faktum at vedkommande påstår at ein kan spare titusener:


Det er jo mildt sagt tvilsom påstand, spesielt kombinert opp mot utsagnet sitert tidlegare om at ein snau tusenlapp er uproblematisk rabatt, fordi mange ikkje vil bruke nok til å spare meir...

Så nikita - driv du med villeiande markedsføring, eller driv du med villeiande markedsføring? Det er fritt val kva du vel å svare ja på...

Forøvrig er jo OP si omsorg for synshemma rørande. Spesielt med tanke på at dei som er så synshemma at dei har problem med å lese ei nettside neppe bør vere storkundar av drivstoff uansett... Kan det vere eit dårleg skjult ord for SEO?
Sist endret av vidarlo; 26. oktober 2015 kl. 19:46.