Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1302
Hei
Jeg ønsker en slags universal dockingstasjon på kontoret mitt hjemme. Trenger en 24 tommers skjerm, et godt tastatur og ekstern mus, men viktigst av alt en måte å kunne koble til hvilken som helst pc til stasjonen.

Veksler mellom MacBook Air, Chromebook og Windows Lenovo-maskin - alle bærbare.

Noen tips?
Eneste måten jeg kan se for dette fungere uten at du må koble til skjermkabel, usb, lader osv hver eneste gang, blir å kjøpe en universal usd 3.0 dock. Computerworld tipser her om 6 stk som skal være bra. Jeg har kun erfaring med ThinkPad 3.0 docken på Lenovo maskiner (fungerer veldig bra), men ikke på noen andre merker.

Edit: Var kanskje litt rask. Ønsker du tips om docking-løsning, eller tips til god skjerm, tastatur osv?
Sist endret av Huztle; 15. juli 2015 kl. 10:11.
Linken Huztle kommer med her er god, og jeg kan vouche for HP sin USB dock, den funker veldig fint.
Trådstarter
46 5
Det er docking-løsning jeg er ute etter, ja. Takk for tipset. skal sjekke linken!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Kvifor treng du dockingstasjon? Du må truleg ha tre ulike, og t.d. chromebooks støtter afaik ikkje dokkingstasjoner.

Kjøp deg ein billeg USB-hub for mus og tastatur, og plugg i skjermkabelen. Skjerm via USB3-docking suger eselballe, og burde vere totalforbudt. Dei er relativt dårleg ytelse på, og støtter i tillegg kun DVI single link afaik, så du får ikkje god oppløsning over dei. I tillegg er drivarane i beste fall dårlege, i verste fall søppel. Og det finst neppe støtte for det på t.d. chromebook.

Så gi opp tanken om dokkingstasjon.
Det som kanskje kunne vært løsningen er og bruke kvm switch. Med USB overgang og du overgang til gjeldende utgang på maskin til dvi.