Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 907
trenger et kamera for et filmprosjekt.

Hvilket kamera bør jeg velge?

Helst under 5000 i pris!

kan godt være speilrefleks, Video- eller systemkamera..


Takker for alle innspill!
For meg er det lett å si SDLR med autofokus som henger med i filmingen. Med et hav av objektiver og filter er det mange muligheter i forhorld til mitt HD håndholdte.
Trådstarter
65 3
ok....noen modeller du anbefaler i SDLR-avdelingen? gjerne oppimot 50-60 frames på full-HD 1080 progressive
DSLR.... :-p

Uansett, litt dyrere enn det du spurte om, men ganske så fett: http://www.blackmagicdesign.com/prod...etcinemacamera
Hvis budsjettet ditt er på 5000 blir det fort snaut med en DSLR-løsning. Jeg tviler på at du klarer få både kamerahus, nd-filter, mikrofon, minnekort og gjerne noe bedre optikk enn det som følger med de billigste kameraene til den prisen.

Om du vil ha 60fps i tillegg så er det i alle fall et alt for lite budsjett. Da er det bedre å se på rene videokamera
For det budsjettet kan du antagelig finne et Canon 650D eller nyere, de har fokus mens det tar opp video og gir 50fps i 720p, som burde holde til amatørbruk på budsjett etter min mening.

Vil også anbefale Røde Videomic, Shotgun miccen de har er ganske god etter egen erfaring. Innebygd mic blir aldri bra nok.

Men som andre sier, dedikert videokamera eller økning av budsjett er tingen her.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Sitat av MrNord94 Vis innlegg
trenger et kamera for et filmprosjekt. Helst under 5000 i pris!
Vis hele sitatet...
Dette blir litt som "Jeg trenger en PC for å bruke hjemme. Helst under 5k i pris. Hvilken?"

Hva er filmprosjektet ditt? Skal det se ut som kino? Da trenger du ikke mer enn 23,976fps. Må du ha sakte film? Da er det greit med 100fps. Må det være 1080p eller kan det være 720?