Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1124
Hei!

Jeg skrev under på en bilkontrakt, men selger har greid å stemple over vilkårene i bunn, og krever nå en viss % av kjøpesum siden kjøpet ikke ble gjennomført. Problemet at jeg ikke så dette når jeg skrev under kontrakten fordi han hadde stemplet over.

Finnes det noen paragrafer som jeg kan vise frem til denne karen?
Du vil frigis fra en kontrakt du har signert siden du ikke har kikket skikkelig på den og ikke kunne spør om hva som sto der? Sorry kompis, høres ikke ut som at du har mye å komme med.... Men igjen, Freak er ikke norsk lovdata, hør med en advokat.
Krever han penger fordi han selv har stemplet over noe som stod i kontrakten? På begge kopier?
Hva mener han at hans tap i denne saken skal være verdt? Tilfeldigvis 2995,-?
Du underskrev på kontrakten, men selger stemplet over vilkårene så de ikke kan leses? Tviler på at han skal ha penger av deg fordi han gjorde en feil så det ikke ble gjennomført noe handel.
Sitat av Fjøsnissen Vis innlegg
Du underskrev på kontrakten, men selger stemplet over vilkårene så de ikke kan leses? Tviler på at han skal ha penger av deg fordi han gjorde en feil så det ikke ble gjennomført noe handel.
Vis hele sitatet...
Gjetter at biltilsynet ikke har godtatt det, og derfor får selgeren regning på 2995,- for årsavgift 2014. Han vil naturligvis at kjøper skal betale dette, som er rett og rimelig.

Hvem stempler kontrakt ved bilsalg, egentlig?