Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 1368
Hei medfreakere.

Jeg kunne gjerne tenkt med innspill på siden http://obelix.no

Jeg føler den trenger noen forbedringer, men har gått litt i stå på ideer.

-juZz
-Veldig stor side da. Det jeg mener er at det er masse tomrom som ikke brukes til noe, jeg hadde sett at det heller ble kuttet litt ned på plassbruken og fått siden mer komrpimert.

-Kontaktene dine kan presenteres på en penere måte.
pǝuddo
Trådstarter
Takker. Skal ordne det NÅ!
лунное затмение
Solaris's Avatar
Våre pakker er til stor grad mulig Å tilpasse deg.
pǝuddo
Trådstarter
gi meg eksempler.
så kan det taas opp til vurdering.
Hva er det snakk om?
hvilke pakker?
hva?
Sitat av juzz Vis innlegg
gi meg eksempler.
så kan det taas opp til vurdering.
Hva er det snakk om?
hvilke pakker?
hva?
Vis hele sitatet...
Sitat av Solaris Vis innlegg
Våre pakker er til stor grad mulig Å tilpasse deg.
Vis hele sitatet...
Han referer til forskjellen mellom OG og Å.
I settningen har du brukt og istedet for å.

Synes det var pent design jeg

Som moret sier, synes jeg du kunne vist frem kontaktene på en penere måte.
Sist endret av disproved; 9. februar 2012 kl. 10:09. Grunn: legge til info
pǝuddo
Trådstarter
kontakter er endret på nå .
dette gjelder forsåvidt førstesiden og.
Sist endret av juzz; 9. februar 2012 kl. 10:23.
Endre "Submit"-knappen, "Send me a copy"-checkbox og "Home" til norsk er vel greit siden resten av skjemaet bruker norsk/norsk side. Blanding av norsk og engelsk er ihvertfall noe som irriterer meg endel på norske sider. Hva med å flytte "Verktøy" til menylinjen, og plassere kartet i feltet der "Verktøy" er nå, eller under "Kontakt" siden. Det vil jo gi en litt mer komprimert førsteside..
pǝuddo
Trådstarter
Home og Submit knappene er forøvrig en del av temaet, og en plugin.
siden er bygget på Wordpress databasen for enkelt brukeroppsett.
tukler ikke så mye med .php filen i backend, men det er mulig og gjøre dette.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Inntrykk:

1: Satan for noen stygge farger
2: Vanskelig å lese brødtekstfonten
3: Dårlig favicon
4: Jeg har veldig lite snøring på hva dere driver med
5: Unødvendig horisontal scroll
6: Altfor stor linjeavstand på kontakt-siden.
7: Jeg forstår ikke hvem kontaktskjemaet sendes til.
8: Teit oppsett av info på kontaktsiden. Hvorfor én sentrert og to ved siden av hverandre?
9: Skrivefeil
10: Teamviewer-siden er føøøgly. Det svære blå ikonet rett oppå teksten? Nei takk.
11: Haugevis av unødvendige lenker på bunnen av siden.
pǝuddo
Trådstarter
Hva med nå da?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
1: Satan for noen stygge farger
Fortsatt ish: 2: Vanskelig å lese brødtekstfonten
3: Dårlig favicon
Ish (vettafaen hvorfor dere trenger det svære bildet av den stygge bygningen): 4: Jeg har veldig lite snøring på hva dere driver med
5: Unødvendig horisontal scroll
6: Altfor stor linjeavstand på kontakt-siden.
7: Jeg forstår ikke hvem kontaktskjemaet sendes til.
8: Teit oppsett av info på kontaktsiden. Hvorfor én sentrert og to ved siden av hverandre?
9: Skrivefeil
Litt bedre. Men ikonet kan t.d. være inline: 10: Teamviewer-siden er føøøgly.
11: Haugevis av unødvendige lenker på bunnen av siden.

Ikke mye endring mao. (:
Sitat av juzz Vis innlegg
Home og Submit knappene er forøvrig en del av temaet, og en plugin.
siden er bygget på Wordpress databasen for enkelt brukeroppsett.
tukler ikke så mye med .php filen i backend, men det er mulig og gjøre dette.
Vis hele sitatet...
Det er ikke så mye du trenger å endre. Finn linje 224
Endre

Kode

<input type="submit" value="Submit" style="cursor: pointer; margin: 0pt; text-align: center;margin-bottom:10px;">
til

Kode

<input type="submit" value="XXXXXXXXX" style="cursor: pointer; margin: 0pt; text-align: center;margin-bottom:10px;">
Mao, endre value til ønsket tekst.
Sist endret av maxphone; 9. februar 2012 kl. 15:16. Grunn: Skiftet kode
Hvorfor ha det stygge bildet av butikklokalene der? Fikk flashback til 1999 når jeg kikket på siden, er veldig enig med listen til Jonta.
pǝuddo
Trådstarter
Sitat av maxphone Vis innlegg
Det er ikke så mye du trenger å endre. Finn linje 224
Endre

Kode

<input type="submit" value="Submit" style="cursor: pointer; margin: 0pt; text-align: center;margin-bottom:10px;">
til

Kode

<input type="submit" value="XXXXXXXXX" style="cursor: pointer; margin: 0pt; text-align: center;margin-bottom:10px;">
Mao, endre value til ønsket tekst.
Vis hele sitatet...
i hvilke fil? det er den jeg strever med å finne, men tror jeg skal finne den nå. fant noen clue.
Vet ikke om det har så mye mening, men hvorfor har du en stor NetCom logo øverst på siden som linker til din egen side? Når jeg var på vei til å trykke på den var jeg sikker på å bli linket til NetCom sin nettside.

"Klart Svar", hva er det?
Nå driver ikke jeg med design så burde vel egentlig bare holde kjeft, men jeg syne komentarene så langt er ufortjent negative.

Når det gjelder fargevalg er vel det noe NetCom eller egentlig TeliaSonera må ta noe av skylden for, i og med at dette var en endring som ble gjort etter at NetCom ble kjøpt opp av TeliaSonera, og KLART SVAR har da alltid hatt den samme logoen om jeg ikke husker feil.

Når det gjelder bildet av bygningen, synes jeg det er veldig greit, det blir da lettere å finne frem om jeg har tenkt meg til butikken. Eneste jeg legger merke til om jeg skal komme med litt kritikk, er at fjernhjelp så veldig "ensom" ut under verktøy.

Så alt i alt synes jeg siden var helt grei og reagerer ikke negativt på noe av det jeg ser på siden. Den er egentlig slik jeg ser for meg en NetCom/KLART SVAR side, så fra en potensiell kundes ståsted, som ikke innehar noen kunnskaper om web-design, er siden helt grei.
Sist endret av Veggen; 9. februar 2012 kl. 16:16.
Om man vil finne bygningen hadde det vært bedre om bildet lå under "kontakt". Enda bedre hadde det kanskje vært om bildet og stedshenvisningen lå under en egen link, og så la kontaktpersoner og mail-skjemaet ligge alene der det gjør.
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Når det gjelder bildet av bygningen, synes jeg det er veldig greit, det blir da lettere å finne frem om jeg har tenkt meg til butikken.
Vis hele sitatet...

Man kunne kanskje brukt et bedre bilde, og plassert det sammen med kartet?
Hadde vært bedre hvis du hadde tatt utgangspunkt i "klart svar" sin egen farge kombinasjon i stedet for lilla.

Sjekk ut andre nettsider, de har som regel sin egen logo tydelig fremstilt oppe i venstre hjørnet. På siden her er det vanskelig å se om dette er "netcom" sin side eller "klart svar". Er heller ikke et pluss at domene navnet er obelix.no. Hadde vært bedre med noe som "www.klartsvar-nordvest.no".

sjekk ut andre "klart svar" sider:

http://www.klartsvar-buskerud.no/
http://www.klartsvar-frogner.no/
http://www.ksbedrift.no/
Sist endret av detune; 9. februar 2012 kl. 16:50.
pǝuddo
Trådstarter
Uoffisielt så kommer hele klart svar kjeden til å endre navn til Netcom Bedrift Service.
så det å ta utgangspunkt i netcom sine farger er for øyeblikket helt korrekt for å slippe å gjøre noe om igjen.

Verktøyene vil bli oppdatert i nermeste fremtid når alle deler av siden er oppe å gå.

Når det gjelder domenet, er det fordi Obelix Kommunikasjon drifter nettop denne klart svar avdelingen med Franchise.
Sist endret av juzz; 10. februar 2012 kl. 12:16.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Benytte ajax for å unngå den irriterende flashen når du navigerer deg rundt