Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 7378
God Morgen alle Freaks!

Til jul fikk jeg 2 gavekort på biltema på 2 000,- på hvert gavekort.
Så jeg lurte rett og slett på om det fantes noe måte og vertfall få bytta det ene gavekortet inn i penger istedet ?

Er greit med gavekort på biltema, men handler ikke så mye der at jeg trenger 4 000,- og handle for

Vet ikke om det er mulig og kjøpe ting der også gå tilbake men den ubrukte tingen og si du ikke trengte/vil ha den alikevell og få tilbake pengene for gjenstanden.

Noen som har en ide eller to ?
Spørre om noen i familien skal handle på biltema, og så selge de gavekortet.
Svært så generøs familie du har du da. Ene kortet alene er mer enn jeg fikk i julegaver tilsammen.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Gavekort kan du ikke kreve å bytte mot penger, men i romjulen kan du finne mye godvilje hos butikkene. Forklar situasjonen og spør pent på Biltema.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Jeg har ihvertfall kjøpt endel lyspærer på biltema,(typ H3 og Xenon kit) men det var feil type, gikk i skranka, sa det var feil og om jeg kunne få penga tilbake, de skrev ut en lapp, jeg gikk til kassa med lappen, og fikk kontanter.

Om det har noe å si om det er betalt med penger eller gavekort fra utgangspunktet har jeg liten tro på.

Dette er faktisk en av de få butikkene jeg vet om som gir tilbake penger og ikke tilgode-lapper om du bytter inn varen.
Du kan neppe bytte inn kortene i cash. Butikken vil jo ha salg for å tjene penger.
Vet ikke helt hvordan det er på Biltema, men i butikken jeg jobber så står det på kviteringen om du har betalt med gavekort og kommer du tilbake for og bytte da får du kun et gavekort tilbake. Men alltids lov og prøve seg da
Slenger meg på:

Har et gavekort på 1000,- på G-sport.
Har planer om å bruke deler av det på stuff I need, men de resterende feks 200,- jeg sitter igjen med? Kan jeg beom kontanter?
Et lite tips hvis man har gavekort på et kjøpesenter. Sett inn penger på norsk-tippings tippekort hos en kiosk(betal med gavekort). Ta ut pengene i en annen kiosk.
Sitat av Oneblo Vis innlegg
Slenger meg på:

Har et gavekort på 1000,- på G-sport.
Har planer om å bruke deler av det på stuff I need, men de resterende feks 200,- jeg sitter igjen med? Kan jeg beom kontanter?
Vis hele sitatet...
Som alle andre sier så kan man vanligvis ikke kreve å få kontanter. De gangene jeg har sittet igjen med f.eks. kr 29,50 på en butikk som helst selger ting til betydelig høyere summer har jeg fått det resterende i hånda. Kommer an på butikken, personalet og beløpet som gjenstår.
Trådstarter
32 5
Sitat av ImnotEmo. Vis innlegg
Svært så generøs familie du har du da. Ene kortet alene er mer enn jeg fikk i julegaver tilsammen.
Vis hele sitatet...
Hehe

Sitat av Fleff Vis innlegg
Jeg har ihvertfall kjøpt endel lyspærer på biltema,(typ H3 og Xenon kit) men det var feil type, gikk i skranka, sa det var feil og om jeg kunne få penga tilbake, de skrev ut en lapp, jeg gikk til kassa med lappen, og fikk kontanter.

Om det har noe å si om det er betalt med penger eller gavekort fra utgangspunktet har jeg liten tro på.

Dette er faktisk en av de få butikkene jeg vet om som gir tilbake penger og ikke tilgode-lapper om du bytter inn varen.
Vis hele sitatet...
Har tenkt mest på denne, av det jeg har greid og tenke ut høres denne mest sannsynlig ut.

Får ikke håpe det er sånn på biltema som det sitatet under meg her sier

Sitat av zitare Vis innlegg
Vet ikke helt hvordan det er på Biltema, men i butikken jeg jobber så står det på kviteringen om du har betalt med gavekort og kommer du tilbake for og bytte da får du kun et gavekort tilbake. Men alltids lov og prøve seg da
Vis hele sitatet...
Alltids lov og prøve ja, og det skal jeg Må kjøpe noe som kan være litt brukbart da, kjedelig og sitte med noe skvip til 2 000,- som du ikke får brukt på no :P

Men kjøpsloven gir deg vel rett til og få igjen noe uansett så vidt jeg vet, så er vel ikke noe problem
Jeg har gavekort på sandvika storsenter på 1kr! Kan jeg gå inn på lefdal og kjøpe noe for 1k og dra tilbake dagen etter og si jeg ikke er fornøyd med varen? De har 30 dager's retur?
Sitat av Zipzuup Vis innlegg
God Morgen alle Freaks!

Til jul fikk jeg 2 gavekort på biltema på 2 000,- på hvert gavekort.
Så jeg lurte rett og slett på om det fantes noe måte og vertfall få bytta det ene gavekortet inn i penger istedet ?

Er greit med gavekort på biltema, men handler ikke så mye der at jeg trenger 4 000,- og handle for

Vet ikke om det er mulig og kjøpe ting der også gå tilbake men den ubrukte tingen og si du ikke trengte/vil ha den alikevell og få tilbake pengene for gjenstanden.

Noen som har en ide eller to ?
Vis hele sitatet...
Jeg betaler deg 2500kr for dem!
Nå har du jo virkelig muligheten til å få fyllt opp "verktøykassa". Verktøy får man aldri nok av, og 4000 varer ikke så alt for lenge om du velger kvalitetsutstyr. Har du garasje? Hva med en kompressor?
The bush kangaroo
Sk!ppy's Avatar
Hadde hamstra verktøy
Det er egentlig ikke mulig å få pengene ut, men du kan alltids møte snille ansatte eller ansatte som gjør feil.

Dette viser bare hvor totalt idiotisk det er med gavekort. Kan bare brukes et bestemt sted, koster penger, får ikke renter, varer bare en gitt tid, kan ofte ikke brukes på salgsvarer!!!!!!, og blir i mange tilfeller aldri brukt.

Ta det opp med familien slik jeg har gjort, og slutt å kjøp gavekort. Penger er det beste gavekortet.
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10024929
Sist endret av henrikxt; 28. desember 2011 kl. 15:29.
Til og med jeg som er jente hadde lett klart å bruke opp 4k på Biltema
Trådstarter
32 5
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Nå har du jo virkelig muligheten til å få fyllt opp "verktøykassa". Verktøy får man aldri nok av, og 4000 varer ikke så alt for lenge om du velger kvalitetsutstyr. Har du garasje? Hva med en kompressor?
Vis hele sitatet...
Er det noe vi har nok av på gården her er det verktøy Har alt jeg trenger av kompressorer og sånt og.
Har du sykkel da?
Trådstarter
32 5
Sitat av sali Vis innlegg
Til og med jeg som er jente hadde lett klart å bruke opp 4k på Biltema
Vis hele sitatet...
Handler ikke bare om og bruke opp 4k. Jeg trenger noe nyttig isåfall.
Og om jeg kan få det ut i kontanter og heller kjøpe noe nyttigt for det som jeg trenger ett annet sted velger jeg jo heller det..
Jeg har løsningen! (med mindre noen har sagt det til nå...)

gå på biltema kjøp noe for 4 000 gå å bytt det igjen å få pengene tilbake..
funker fjell!
du bør nok spørre om du kan få pengene igjenn først for å være helt sikker, men jeg har alltid fått pengene tilbake der.

lykke til :P
Trådstarter
32 5
Sitat av KRS93 Vis innlegg
Har du sykkel da?
Vis hele sitatet...
3 Stykker :P

1 Sliten en
1 Dirt Sykkel
og 1 Racing sykkel

Sitat av Zipzuup Vis innlegg
Handler ikke bare om og bruke opp 4k. Jeg trenger noe nyttig isåfall.
Og om jeg kan få det ut i kontanter og heller kjøpe noe nyttigt for det som jeg trenger ett annet sted velger jeg jo heller det..
Vis hele sitatet...
Ja men hvis du ikke får byttet det i kontanter så får du heller se om du finner noe nyttig du trenger, eller så kan du jo være snill og gi bort gavekortet til noen andre du kjenner som trenger det. Kan jo også bruke det på å kjøpe fremtidige gaver til folk, du kjenner vell sikkert noen som har bursdag iløpet av året (neste år) som kunne tenke seg noe fra biltema
Trådstarter
32 5
Sitat av snowman Vis innlegg
Jeg har løsningen! (med mindre noen har sagt det til nå...)

gå på biltema kjøp noe for 4 000 gå å bytt det igjen å få pengene tilbake..
funker fjell!
du bør nok spørre om du kan få pengene igjenn først for å være helt sikker, men jeg har alltid fått pengene tilbake der.

lykke til :P
Vis hele sitatet...
Ja, er noen som har sagt det, og skal se nermere på om dette funker.
Men kan hende jeg bare får tilbake ett gavekort og ikke kontanter
Sitat av Zipzuup Vis innlegg
Ja, er noen som har sagt det, og skal se nermere på om dette funker.
Men kan hende jeg bare får tilbake ett gavekort og ikke kontanter
Vis hele sitatet...
tviler på at du får gavekort tilbake. de sa til meg at jeg fikk pengene tilbake innen 30 dager eller noe, det er jo likegyldig for de om de gir deg gavekort eller penger...
Trådstarter
32 5
Sitat av sali Vis innlegg
Ja men hvis du ikke får byttet det i kontanter så får du heller se om du finner noe nyttig du trenger, eller så kan du jo være snill og gi bort gavekortet til noen andre du kjenner som trenger det. Kan jo også bruke det på å kjøpe fremtidige gaver til folk, du kjenner vell sikkert noen som har bursdag iløpet av året (neste år) som kunne tenke seg noe fra biltema
Vis hele sitatet...
Det var jo en god ide også !

Sitat av snowman Vis innlegg
tviler på at du får gavekort tilbake. de sa til meg at jeg fikk pengene tilbake innen 30 dager eller noe, det er jo likegyldig for de om de gir deg gavekort eller penger...
Vis hele sitatet...
Kan du teste varen så levere den tilbake innen 30 dager og ? Eller må den være ubrukt ?

Vurderer og kjøpe en Aktiv Subwoofer derifra for og se hvordan den funker, da kunne jeg kjøpt den og bytta den tilbake når jeg hadde sett kvaliteten i samme slengen
Sitat av Zipzuup Vis innlegg
Det var jo en god ide også !



Kan du teste varen så levere den tilbake innen 30 dager og ? Eller må den være ubrukt ?

Vurderer og kjøpe en Aktiv Subwoofer derifra for og se hvordan den funker, da kunne jeg kjøpt den og bytta den tilbake når jeg hadde sett kvaliteten i samme slengen
Vis hele sitatet...
du kan nok prøve den, jeg har iallefall gjort det for å se om noe passet. men embalasjen kan jo ikke se heilt jævli ut når du kommer tilbake med den, bare den ikke ser brukt ut fikk jeg beskjed om :P
Du kan jo også gå i butikken, lete rundt etter folk som skal shoppe stort og få dem til å "kjøpe" det av deg med ett avslag på en hundrings eller noe?
Sitat av Kjartan27 Vis innlegg
Et lite tips hvis man har gavekort på et kjøpesenter. Sett inn penger på norsk-tippings tippekort hos en kiosk(betal med gavekort). Ta ut pengene i en annen kiosk.
Vis hele sitatet...
Eller gå inn på norsk-tipping.no og overfør pengene til visa kortet...(etter du har settet inn pengene hos norsk tipping i en kiosk)
kan du ikke legge de ut på finn dått enno da? er vel salgbar vare om du ikke krever fullpris

du har jo allerede ett bud på 2500 for de
Hva med å bare loke rundt på Biltema til du oppdager noen med velfylt handlevogn og et snilt ansikt. Spør om de kunne tenke seg å betale med ditt gavekort og gi deg penger etterpå...