Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1826
Skal til roskilde i år igjen, og etter all den MDMA’en jeg ble tilbudt og tok hadde det vert jævla greit med et testkit. Kan jeg bare hive det i bagasjen som sjekkes inn? Eller vil jeg oppnå noe trøbbel her pga dette? Mvh
Det går fint. Fullt lovlig.
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ville ikke blitt overraska om en oppdagelse i tollen medfører et notat til ditt lokale politidistrikt, jfr. hva tollen gjør når testkits blir funnet i post. Lurer på om tollerne faktisk tar inn over seg at denne praksisen sannsynligvis krever liv årlig.
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
blir testkit stoppet i tollen hvis jeg bestiller det?
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nei, men hvis innholdet blir oppdaget får ditt lokale politidistrikt beskjed fra tollen.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nei, men hvis innholdet blir oppdaget får ditt lokale politidistrikt beskjed fra tollen.
Vis hele sitatet...
Det er lite sannsynelig. Hva baserer du dette på?
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva baserer du den påståtte usannsynligheten på? Kjenner du til begrepet big data eller systemene tollvesenet bruker?

Min påstand er basert på denne tweeten, direkte fra tolletaten: https://mobile.twitter.com/nyttfrato...78955819016193

...
Anonym bruker
"Misunnelig Griff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva baserer du den påståtte usannsynligheten på? Kjenner du til begrepet big data eller systemene tollvesenet bruker?

Min påstand er basert på denne tweeten, direkte fra tolletaten: https://mobile.twitter.com/nyttfrato...78955819016193

...
Vis hele sitatet...
Sykeste jeg har lest på lenge. Høres BS ut, men hvem vet.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva baserer du den påståtte usannsynligheten på? Kjenner du til begrepet big data eller systemene tollvesenet bruker?

Min påstand er basert på denne tweeten, direkte fra tolletaten: https://mobile.twitter.com/nyttfrato...78955819016193
Vis hele sitatet...
Her er en artikkel fra Natt&Dag som handler om saken, for de som vil lese mer
Sist endret av KjemikalieX; 25. juni 2018 kl. 13:23.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva baserer du den påståtte usannsynligheten på? Kjenner du til begrepet big data eller systemene tollvesenet bruker?

Min påstand er basert på denne tweeten, direkte fra tolletaten: https://mobile.twitter.com/nyttfrato...78955819016193

...
Vis hele sitatet...
For meg virker det som at vedkommende som har ansvar for Twitter-kontoen har vært litt vel ivrig. De blir allerede oversvømt av sendinger som faktisk er ulovlige og skal anmeldes. Synes bare det virker usannsynelig at tollen skal bruke masse tid på å rapportere alt som kan minne om at mottaker kanskje bruker narkotika, men selvsagt mulig de faktisk praktiserer dette.

Jeg har iallefall kjøpt mye som kan være mistenkelig og har blitt åpnet av tollen for skjekk, uten at jeg har fått noen form for konsekvenser.
Det er sant det som blir sagt om tolletaten her. Om man ser Oslo 24/7 serien om sikkerhets på flyplassen og toll/ post terminalen så ser man at tolleren varslet politiet om at noen fikk test-KIT i posten. Helt sykt.

Svar på spørsmål til Ts:
Det har gått helt fint for min del å ta med test kit i håndbagasjen. De brydde seg ikke om de i sikkerhetskontrollen.
Har også hatt det innsjekket, gikk helt fint.

Sitat av Mexxy Vis innlegg
For meg virker det som at vedkommende som har ansvar for Twitter-kontoen har vært litt vel ivrig. De blir allerede oversvømt av sendinger som faktisk er ulovlige og skal anmeldes. Synes bare det virker usannsynelig at tollen skal bruke masse tid på å rapportere alt som kan minne om at mottaker kanskje bruker narkotika, men selvsagt mulig de faktisk praktiserer dette.

Jeg har iallefall kjøpt mye som kan være mistenkelig og har blitt åpnet av tollen for skjekk, uten at jeg har fått noen form for konsekvenser.
Vis hele sitatet...
Ja politiet har da ikke hjemmel til å gjøre noe med det at du mottar brukerutstyr osv, men med det nye plantir systemet så kan du da lettere bli utvalgt i toll kontroll ved grensekrysning, eller at politiet stopper deg når du er ute å kjøre pga av det, de har internt register for slikt.
Sist endret av mollypolly; 25. juni 2018 kl. 15:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.