Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1775
Noob her. Har ca 1g grønt igjen etter å ha kjøpt 3,3g. Forstår det sånn at man må ha en del for å kunne lage edibles typ brownies, men så kom jeg på at det går an å lage brownies i en kopp i mikroen. Går det an, eller finnes det måter å gjør grønt edible på med tanke på at jeg har så lite?
Sitat av dozzz Vis innlegg
Noob her. Har ca 1g grønt igjen etter å ha kjøpt 3,3g. Forstår det sånn at man må ha en del for å kunne lage edibles typ brownies, men så kom jeg på at det går an å lage brownies i en kopp i mikroen. Går det an, eller finnes det måter å gjør grønt edible på med tanke på at jeg har så lite?
Vis hele sitatet...
Ikke at jeg er noe ekspert, men du lager jo cannabutter eller lignende som du ville laget på normal vis.

https://youtu.be/IeR6Qqo1LpA

Cannabutter kan du bruke til alt som du bruker normalt smør til f.eks. Steke ting i panna, til diverse kaker osv. Håper dette hjalp
Grind opp det du har og varm det i smør på lav varme (hvor lenge kan sikkert noen andre fortelle deg), så blander du det i en yoghurt og spiser den. Da slipper du alt styret med å lage micro-brownie
Som du ser er det mange metoder. Så lenge du aktiviserer thc’en og gir den noe fett å gripe seg til så burde det gå fint

Anbefaler deg å søke «How to make weed edibles» på youtube. Er side på side med metoder.
Jeg pleier å decarbe weeden i ovnen pakket inn i folje på 120c i 15-20 min, også varme i smør på slik varme at smøret bobler så lite som mulig i ca 10 min. Funker fett (no pun intended) hver gang, bedre med brunt da alt smelter bort av seg selv, men er bare å skille planterestene med sil (mulig det blir mindre potent slik). Smøret kan da selvfølgelig bli brukt på hvem som helst måte, letteste blir vel å bare blande det med ferdigpose kakao og vann eller lignende.

Verdt å notere at 1g kan fort bli for mye hvis du har lav toleranse/null erfaring med edibles, eller at weeden er særlig potent.
Sist endret av Marijuanamannen; 8. september 2020 kl. 21:51.
Anonym bruker
"Villig Makrell"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har selv sikkert ti gram med vape-rester fra det jeg har vapet på 230 grader. Er det noe spennende å lage av dette? Det er jo brunt som faen men det er vel potensiellt noen kule rester idet?
1 gran grønt kan jo jo fint mekke bwornies på. Kjør på etter oppskrift du, aå deler du antall biter på hvor mye weed du slenge oppi for å finne mengde weed PR bit. 0-1 til 0,2 pleier å være bra, men 0,030-0,075 kan også være fine mengder å d
Ta når man bare skal chille en kveld. ��
0,03-0,075? Det får ikke jeg funk på iallfall, og har ikke toleranse. Bruker å legge meg på ca 0,1-0,15 om det er skikkelig potent olje.
Spiste ca 0,5 med grei bruning uten toleranse i muffins og det funka bra, men ikke såppass at det ble for mye.
Anonym bruker
"Halvfylt Hippokam"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har selv sikkert ti gram med vape-rester fra det jeg har vapet på 230 grader. Er det noe spennende å lage av dette? Det er jo brunt som faen men det er vel potensiellt noen kule rester idet?
Vis hele sitatet...
Burde være mulig det.
Har selv brukt AVB i blant annet joins tidligere istedenfor tobakk med god funk.
Får man funk ut av å røyke det "dobbelt" så vil man nok få funk av edibles med det også.
Trådstarter
32 6
Tenkte kanskje å oppdatere dere på hva jeg endte opp med å gjøre. Tok først weeden i aluminium slik som den første videoen lenket her. 120 grader i 20 min. Jeg gjorde egentlig nesten alt i den videoen, bortsett fra å kjøle det ned. Tok smøret og silte det ned i varm kokesjokolade (lagde hjemmelaget kakao). Ble omtrent 0.66 liter kakao på to stk. Hadde ikke orket 1+ liter selv. Det funket mer enn nok og tok mellom 1-2 timer å kicke inn og opplevelsen var mye bedre enn forrige gang hvor jeg tok brunt i en yoghurt og spydde på en bensinstasjon. Når jeg ser videoen hans så lurer jeg egentlig på om jeg hadde 0.5 gram selv, litt usikker.

EDIT: Husk å bruk en skje e.l. til å skvise all væsken ut av bladene når du siler.
Sist endret av dozzz; 13. september 2020 kl. 16:57.