Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1336
Nettopp lånt et M-Audio Firewire 410 lydkort av en kompis.

Han ga lydkortet strøm fra PCen gjennom firewire kabel, men siden jeg kun har "liten" firewire inngang på laptopen min får ikke overført strøm fra PC til lydkort.

Derfor har jeg prøvd å bruke denne batteri emilatoren for å gi lydkortet strøm rett fra veggen.

Dette har jeg da ikke fått til.

- Hva gjør jeg galt? Hva gjør jeg får i få strøm i lydkoret..? Det skal sies at jeg er lite teknisk når det kommer til elektrisitet..
Strømforsyningen din leverer kun 0,5A ved 12v. Du trenger minst 1 A...
Tips til hva jeg burde kjøpe meg da?
hva med en "liten" til "stor" Firewire adapter?
Vil adapteret ha like kraftig strømførsel som the real deal? I mitt hode vil ikke liten-til-stor adapter funke..
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av battlecaT Vis innlegg
Vil adapteret ha like kraftig strømførsel som the real deal? I mitt hode vil ikke liten-til-stor adapter funke..
Vis hele sitatet...
Afaik er den lille firepins og den store sekspins.

grunnen tilat den store er sekspins er at den sender strøm, det gjør ikke den lille.

Sitat av wiki
1394a also standardized the 4-circuit alpha connector developed by Sony and trademarked as "i.LINK", already widely in use on consumer devices such as camcorders, most PC laptops, a number of PC desktops, and other small FireWire devices. The 4-circuit connector is fully data-compatible with 6-circuit alpha interfaces but lacks power connectors.
Vis hele sitatet...
Sist endret av AtXbYeA; 5. august 2011 kl. 15:39.