Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2303
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Hei! Har en nydelig pc som lager en jævlig lyd. Når jeg hører på musikk er den vanskelig å høre. Det er en høyfrekvent pipelyd. PC-en er ellers veldig stillegående og jeg har vel egentlig bare hørt vifta under videorendring og avspilling av høyoppløstl 60fps-video. Når PC-en er avslått og strømmen står i går denne pipelyden i "takt" med batteridioden, men når den er påslått virker det som det er helt tilfeldig piping. Det er en ASUS N71Jv. Jeg har nettopp byttet batteri, men det var også sånn før batteribyttet. Ingen harde slag, men har fraktet den hver dag mellom hybel og skole en periode.

tl;dr: har pipelyd i PC-en, hvordan får jeg den bort?
Trekk ut strømforsyningen, så forsvinner nok også pipelyden, kan jeg tenke meg?
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Trekk ut strømforsyningen, så forsvinner nok også pipelyden, kan jeg tenke meg?
Vis hele sitatet...
Yup, den samme pipelyden kan høres på usb-ladere til mobiltelefoner jeg har liggende.

Bare i gå dem en liten dask, så slutter det

Er snakk om vibreringer i noen av komponentene, hvis jeg ikke husker feil.
Jeg har det fra skjerm xD Mistenke at det er bråk vifter, men hvis jeg slutte skjerm det er ingen pipelyden.
Krever strøm adapteren din jording? Kan være at i så tilfelle er ikke stikkontakten su har plugget den i jordet
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Trådstarter
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Yup, den samme pipelyden kan høres på usb-ladere til mobiltelefoner jeg har liggende.

Bare i gå dem en liten dask, så slutter det

Er snakk om vibreringer i noen av komponentene, hvis jeg ikke husker feil.
Vis hele sitatet...
Hmm... Skeptisk til å gi den kakk, kanskje den har en skrue løs? Som jeg kan prøve å stramme...

Sitat av medkorki Vis innlegg
Jeg har det fra skjerm xD Mistenke at det er bråk vifter, men hvis jeg slutte skjerm det er ingen pipelyden.
Vis hele sitatet...
Hmm, dette har jeg ikke prøvd, skal undersøke det. Og btw, bruker du SwiftKey til iPhone? Stusset litt på den ordlegginga di.

Sitat av djxfade Vis innlegg
Krever strøm adapteren din jording? Kan være at i så tilfelle er ikke stikkontakten su har plugget den i jordet
Vis hele sitatet...
Vet ikke om den krever det eller ikke, men har aldri brukt den i noe ujordet. Da må jeg vel så fall dra til oldemor.