Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1467
Skal ut og reise på mandag, og oppdaget at passet er slitt. Altså ikke selve ID-biten, men sidene bakover er krøllete noe flekker og gullskriften på forsiden er borte. Blir det automatisk ugyldig med så mye slitasje, så jeg må søke nødpass?
Tror det går fint, mitt pass har til tider sett ut som ei lørje, med innstiftede ekstrasider, kaffeflekker, og diverse skriblerier.
Sitat av Loliiiiiui Vis innlegg
Skal ut og reise på mandag, og oppdaget at passet er slitt. Altså ikke selve ID-biten, men sidene bakover er krøllete noe flekker og gullskriften på forsiden er borte. Blir det automatisk ugyldig med så mye slitasje, så jeg må søke nødpass?
Vis hele sitatet...
Det går helt fint så lenge du har en side dem kan stemple evt visumet. Chippen inni passet ditt innholder alt informasjonen dem trenger, selv bilde ditt. Er du usikker om chippen er skadet kan du laste ned en app som feks:

https://play.google.com/store/apps/d...passportreader

Da kan du scanne passet ditt å se at alt fungerer.
ser du norsk ut går det helt fint (og da mener jeg den germanske varianten, ikke uralsk). hvis du ikke ser norsk ut ville jeg nok bekymra meg litt. jeg mener ikke noe rasistisk med det da det er populært å forfalske norske pass så du bør hvertfall ha trynefaktor på din side når du reiser ut
Sitat av brukernavn90237 Vis innlegg
ser du norsk ut går det helt fint (og da mener jeg den germanske varianten, ikke uralsk). hvis du ikke ser norsk ut ville jeg nok bekymra meg litt. jeg mener ikke noe rasistisk med det da det er populært å forfalske norske pass så du bør hvertfall ha trynefaktor på din side når du reiser ut
Vis hele sitatet...


Hundre prosent norsk, så tror ikke det skulle være et problem.
Sitat av WierdoZ Vis innlegg
Det går helt fint så lenge du har en side dem kan stemple evt visumet. Chippen inni passet ditt innholder alt informasjonen dem trenger, selv bilde ditt. Er du usikker om chippen er skadet kan du laste ned en app som feks:

https://play.google.com/store/apps/d...passportreader

Da kan du scanne passet ditt å se at alt fungerer.
Vis hele sitatet...
Det går ikke helt fint selvom chippen e ri behold. Er det f.eks. ett rift i passet så er det ugyldig, og det er jævlig kjedelig om dette ikke blir påpekt før man står ved check-in i utlandet.

Var nå i juleferien en hendelse hvor noen fikk ødelagt hele familieferien pga. ett rift:
https://dinside.dagbladet.no/reise/n...rolig/80751273
Sitat av fransjeger Vis innlegg
Det går ikke helt fint selvom chippen e ri behold. Er det f.eks. ett rift i passet så er det ugyldig, og det er jævlig kjedelig om dette ikke blir påpekt før man står ved check-in i utlandet.

Var nå i juleferien en hendelse hvor noen fikk ødelagt hele familieferien pga. ett rift:
https://dinside.dagbladet.no/reise/n...rolig/80751273
Vis hele sitatet...

Oisann. Tar en tur til kammeret i morgen, så får vi se hva de sier.

Sånn til en annen gang om noen skulle møte på samme problemet.

De sa at det skulle gå greit innenfor Europa så lenge brikken leses av. Men de anbefalte nytt pass sånn i tilfelle om noen skulle være vrange. Fikk bestilt ordinært pass på hurtigbestilling, og henter om to dager.
Sist endret av Loliiiiiui; 9. januar 2024 kl. 16:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ta en tur til politstasjonen ja, fikk selv beskjed om at jeg trengte nytt pass der pga. slitasje.

De sa at jeg ville nok ikke ha særlig problemer med å forlate landet, men det å komme inn igjen kan fort bli et problem når du viser det på en flyplass i utlandet.

Definitivt en situasjon du vil unngå.
Kom deg til ett passkontor, forklar at du skal reise på mandag og vis billett. De kan sette passproduksjonen som haster og er da klart på kort tid(2 til 3 arbeidsdager) Du kan også betale litt ekstra og da er passet klart dagen etterpå (hvis du er tidlig på dagen), klar for henting på gardermoen, hvis du bor på østlandet.
Sitat av Steelseries87 Vis innlegg
Kom deg til ett passkontor, forklar at du skal reise på mandag og vis billett. De kan sette passproduksjonen som haster og er da klart på kort tid(2 til 3 arbeidsdager) Du kan også betale litt ekstra og da er passet klart dagen etterpå (hvis du er tidlig på dagen), klar for henting på gardermoen, hvis du bor på østlandet.
Vis hele sitatet...


Fikset det tidligere i dag.
Fikk du prio eller ekspress? ��
Sitat av Steelseries87 Vis innlegg
Fikk du prio eller ekspress? ��
Vis hele sitatet...
Tydeligvis ekspress. For skulle være ferdig på torsdag )