Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 2251
Hei freakere, har dere noen tips til hva man kan gjøre i Oslo? Skal besøke hovedstaten vår i sommer (mest sannsynlig solo) og lurer på hva gøy man kan gjøre der? F.eks.: Er det noen kule museer og besøke, hvilke barer er bra, interessante ting å se?
Brugata har mye å tilby, der kan du få med deg ett godt stykke Oslo.
Gallerier er billigere, og ofte mere interessant, så gjør en Google runde der. Ellers kan jeg anbefale Vigelandsparken, og broren hans, Emanuel sitt mausoleum. Ekebergparken, ta båten til en øy, ta en kaffe på bsckstube i Storgata, Holmenkollen?
morkakespisende
Boms rundt i parkene (Sofienbergparken er livlig på natten, evt. Ekeberg/Frogner) med en 0.35l flaske med Jägermeister,
Sjekk ut det nye Munch-muséet og konkluder med at du føler deg som bygningen selv (Stygg på utsiden men vakker inni),
Kjøp Jägermeister 0.35l #2 og sjekk ut Neseblod Records før du spyr i Botsparken,
Ta buss nr 30 Bygdøy ut til Huk for å bade/røyke/sole deg på enten vanlig eller nudiststrand,
God tur
Sitat av supranaut Vis innlegg
Boms rundt i parkene (Sofienbergparken er livlig på natten, evt. Ekeberg/Frogner) med en 0.35l flaske med Jägermeister,
Sjekk ut det nye Munch-muséet og konkluder med at du føler deg som bygningen selv (Stygg på utsiden men vakker inni),
Kjøp Jägermeister 0.35l #2 og sjekk ut Neseblod Records før du spyr i Botsparken,
Ta buss nr 30 Bygdøy ut til Huk for å bade/røyke/sole deg på enten vanlig eller nudiststrand,
God tur
Vis hele sitatet...
Nydelig skrevet! Dette er oppskriften på en magisk og typisk Oslo -dag. Liker Munch-betraktningen. Sikkert sånn han følte seg også, bare motsatt
Barer: Cafe Sara og Cacadou i Torggata, eller på Løkka (Birkelunden): Naboens Pub og Cafe Tamara. Langs hele strekningen mellom de to områdene er det også mange bra steder å spise.
Frank Znort på Blå hver søndag, det er god stemning.

Ta en tur ut på en av øyene med en sekser pils i sekken.

Rooftoppen på Nodee er ganske kul, om ikke annet enn for utsikten og heisturen opp.
BRAND ∞ STRONG
Oslo er den eneste byen i Norge, alt annet er glorifiserte tettsteder, men det er kan være lettere å spisse anbefalingene
hvis man vet hva du kommer fra. Det er for eksempel ikke like relevant å liste opp generelle ting som kjennetegner
byer til en som bor i Bergen, men til en som kommer fra en plass der flere en fem personer ute samtidig betyr at det antageligvis
er 17. mai så kan det være det.

Hvor godt kjenner du Oslo fra før og hva har du allerede krysset av på din to do list?
Hvis du vet ca. hvilke datoer vil noen kanskje kunne ha anbefalinger til aktuelle konserter og utstillinger eller til
konkrete butikker om det er noe spesielt du er keen på å shoppe.

Velkommen!

Sitat av moret Vis innlegg
Frank Znort på Blå hver søndag, det er god stemning.
Vis hele sitatet...
Hey, Frank Znort det er det lenge siden jeg har hørt noen nevne. Brukte å se de den perioden
de spilte på en Indisk restaurant som lå tvers over gata fra tidligere GG
Sist endret av vindaloo; 15. mars 2023 kl. 13:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
morkakespisende
Frank Znort har forresten GRATIS INNGANG for å gjøre opp for den helvetes overprisede ølen de pumper ut på Blå. I tillegg kan jeg legge til at Frank Znort-konserter har (vitenskapelig bevist) Oslos høyeste suksessrate for O-N-S.

Nyttige tillegg:
Program Blå
Program Rockefeller m.m.
Trådstarter
6 1
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Hvor godt kjenner du Oslo fra før og hva har du allerede krysset av på din to do list?
Hvis du vet ca. hvilke datoer vil noen kanskje kunne ha anbefalinger til aktuelle konserter og utstillinger eller til
konkrete butikker om det er noe spesielt du er keen på å shoppe.
Vis hele sitatet...
Jeg har vært der 1 gang i fjor, da var jeg der i 2-3 dager og gjorde egt ikke så mye. Jeg tenker å dra dit 5. Juli og være der 3-5 dager. Jeg har lyst å dra på klesshopping (ala den svære HM i den store gata og sånn randome band shopper), har lyst å prøve mat der for dere har jo alt i Oslo, her jeg bor har vi burgere, kebab og litt indisk. Har dere noen kule klesbutikker? Da tenker jeg alt av stil liksom fra billigst til dyrest. Hvilke matplasser anbefaler du? Har lyst å prøve så mye som mulig fra alle steder.
BRAND ∞ STRONG
Jeg er ingen ekspert på Oslo, det jeg prøvde på var å stimulere andre til å gi deg råd utover standardsvarene.

Oslo er en by det er trygt å gå overalt (hvis man ikke oppfører seg som tulling), så min eneste anbefaling er egentlig
å benytte seg av det, og utforske i stedet for å gå de stiene turister allerede har tråkket opp mellom Oslo S og Aker brygge.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Oslo har overdrevent best utvalg av bra restauranter i Norge. Anbefaler alle og enhver å prøve Hot Shop dersom dere får dere bord der.
Sitat av Schwei Vis innlegg
Oslo har overdrevent best utvalg av bra restauranter i Norge. Anbefaler alle og enhver å prøve Hot Shop dersom dere får dere bord der.
Vis hele sitatet...
Det er litt mistenksomt når en bruker uten noen andre innlegg søker opp en gammel tråd, kun for å nevne en spesifikk restaurant- på en måte som får den til å høres veldig eksklusiv ut.


Freak er ett veldig godt sted for å poste snikreklame siden resultatene ofte havner veldig høyt hos Google, men jeg skal la tvilen komme Hot Shop til gode!
Sitat av DrDeath Vis innlegg
Det er litt mistenksomt når en bruker uten noen andre innlegg søker opp en gammel tråd, kun for å nevne en spesifikk restaurant- på en måte som får den til å høres veldig eksklusiv ut.


Freak er ett veldig godt sted for å poste snikreklame siden resultatene ofte havner veldig høyt hos Google, men jeg skal la tvilen komme Hot Shop til gode!
Vis hele sitatet...
Med tanke på at de ofte er fullbooka ser jeg ikke helt poenget med å skulle snikreklamere for seg selv.


Men det er helt sjuk mat der, det er faktisk verdt de 2000 kronene. Mat har aldri gjort meg rørt før jeg fikk maten dems.

Vil nevne Hyde i samma slengen. Litt koseligere, like spennende mat. Bittelitt billigere og lettere å få plass.
Sist endret av Majao Gibensis; 8. juli 2023 kl. 00:04.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Med tanke på at de ofte er fullbooka ser jeg ikke helt poenget med å skulle.
Vis hele sitatet...
Vet ike med denne, men virker som om det skjer ganske ofte ellers

Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Men det er helt sjuk mat der, det er faktisk verdt de 2000 kronene.
Vis hele sitatet...
Da har jeg ikke råd til mat de neste månedene da
Jeg anbefaler å sjekke ut «The pub» på majorstua! Alrigth bar med god atmosfære.

«Gangnam korean food» er en ukjent stjerne hvis du liker asiatisk! Langt ifra noe classy sted, men maten er knall! Anbefaler kimchi pannekaker��.
Går jeg på resturant i Oslo og må betale selv, havner jeg kun hos McDonalds, eller en pølsebod. Mye billigere å lage met selv, siden jeg bor her.
Sitat av moret Vis innlegg
Frank Znort på Blå hver søndag, det er god stemning.
Vis hele sitatet...
Leste først "snort blå hver søndag" jeg tenkte bare daaaaamn moret!
Sitat av Schwei Vis innlegg
Oslo har overdrevent best utvalg av bra restauranter i Norge. Anbefaler alle og enhver å prøve Hot Shop dersom dere får dere bord der.
Vis hele sitatet...
1000-2000,- for matmeny der ja, spiser jeg orgasme? Satan for en pris.
Burger på lille Amerika!

En øl på stargate for the lulz.

Spliff I Sofienbergparken om du liker slikt.

Ta t banen opp til Frognerseteren og kjøp en is og se på utsikten.

Dra til Grønland å få en billig hårklipp om du er en dude.

Se en film på Colosseum.

Se på hipsterne på Grünerløkka.

Marhallen er gøy om du liker slikt.

Softis på Aker brygge.

Passe deg for voldtektsmenn rundt Akershus festning.

Løpe forbi brugata og se på et av Europas største åpne dopmarkeder. (stemmer det?)

Beyti kebab på Istanbul.

Ølle rundt.
Sist endret av Astro Man; 8. juli 2023 kl. 09:21.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Går jeg på resturant i Oslo og må betale selv, havner jeg kun hos McDonalds, eller en pølsebod. Mye billigere å lage met selv, siden jeg bor her.
Vis hele sitatet...
Du finner langt billigere alternativer enn McDonalds hvis du åpner øya litt.

Sitat av klattus Vis innlegg
1000-2000,- for matmeny der ja, spiser jeg orgasme? Satan for en pris.
Vis hele sitatet...
Nei det er bare mat. Men maten kan gi deg orgasme i kjeften, det kan den.
Sist endret av Majao Gibensis; 8. juli 2023 kl. 10:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Går jeg på resturant i Oslo og må betale selv, havner jeg kun hos McDonalds, eller en pølsebod. Mye billigere å lage met selv, siden jeg bor her.
Vis hele sitatet...
Syverkiosken?