Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3567
Jeg og kjæresten min har en liten diskusjon om det er best med svart/hvitt eller farger på portrettbilde i en jobbsøknad. Jeg mener det ikke har noe å si, mens han mener at det får personen til å fremstå som en med dårlig selvtillit. Hva tror dere?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Det finst jo ikkje fasitsvar på det. Det finst heller ikkje fasitsvar på om det er poeng i å ha med bilde på jobbsøknader. Ulike personer og arbeidsgjevarar vil vurdere det ulikt. Og det vil variere frå bransje til bransje.
Det er en jobbsøknad, ikke et modelloppdrag.
Dropp bilde.
Sitat av Goophy Vis innlegg
Det er en jobbsøknad, ikke et modelloppdrag.
Dropp bilde.
Vis hele sitatet...
Men utseende har også fort noe å si i jobbsammenhenger, å tro noe annet ville være naivt.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Men utseende har også fort noe å si i jobbsammenhenger, å tro noe annet ville være naivt.
Vis hele sitatet...
Hvordan du ser ut finner de jo ut på et eventuelt intervju.
Med mindre det er viktig for jobben hvordan du ser ut, så hadde jeg droppet bilde.
Trådstarter
12 0
Har bare sett så mange søknader hvor de har brukt bilde, så jeg tenkte kanskje det kunne være lurt av meg å ta med et helt plain portrettbilde tatt i studio. Ettersom jobben jeg har tenkt til å søke er innenfor service så kan det jo ha noe å si hvordan jeg ser ut i forhold til piercinger / sminke etc.
Dropp bilde. Dersom du er interessant for jobben og skriver en søknad som er fengende og gjør at du skiller deg ut, vil de kanskje google deg før inkallelse til et eventuelt intervju. Da bør det første treffet de finner være LinkedIn profilen din som bør ha et normalt portrett bilde. Der kan de se hvordan du ser ut. Jeg har forøvrig bilde i min CV dog.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Å legge ved bilde oppfordrer indirekte til diskriminering. Det tilrettelegger ihvertfall for det.