Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1164
Hei, eg har søkt flyfag VG2 no og eg lure på om det er nokon som har gått det før og kva snitt dokke fikk når dokke gjekk det

Kva snitt dokke kom inn på det med*
Sist endret av MicVFlem; 8. mai 2019 kl. 13:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg kom inn med ca 4.5 (husker ikke helt). Takket dog nei. Er nok en av de hardeste linjene å gå på vgs og mange feiler. Slik jeg skjønte det var det også bare de aller beste i klassene som fikk læreplass.
Trådstarter
4 0
Kva skule kom du inn på da?
Jeg kom inn med 4.2 i snitt. Flyfag er veldig interessant, men jeg slet en del med avionikkfag, mest fordi det vi lærte der var veldig abstrakt og teoritungt (diverse transmittere, gates osv innenfor det elektroniske i fly/helikopter). I tillegg hadde vi et svært konkurrerende skolemiljø med mange motiverte og dyktige elever, fordi lærlingeplasser var få innenfor Forsvaret og enda færre innenfor sivil luftfart. Siden Forsvaret var utelukket for min del (ikke norsk statsborger), hadde jeg ingen sjanse for å få lærlingeplass. Derfor mistet jeg all motivasjon og sluttet. Egentlig min egen feil - har ikke undersøkt jobbmuligheter grundig nok, syntes bare det var kult å jobbe med å mekke på fly.
Trådstarter
4 0
Eg har 4.5 i snitt fra 1. termin og visst eg får det på 2. termin også, er ddt stor sjanse for meg å komme inn på flyfag då? Eg har søkt Skedsmo, Bodø og Sola
Sitat av MicVFlem Vis innlegg
Eg har 4.5 i snitt fra 1. termin og visst eg får det på 2. termin også, er ddt stor sjanse for meg å komme inn på flyfag då? Eg har søkt Skedsmo, Bodø og Sola
Vis hele sitatet...
Det avhenger vel av hvor mange som søker i år og hvor høyt deres karakter setter grensen. Det er, ettersom jeg har forstått, ikke så vanskelig å komme inn, det kan være vanskelig å holde ut, fordi du trenger nærmest toppkarakter for å få arbeid (samt at man må være aktiv i søk etter plass selv).
Trådstarter
4 0
Ok. Takk for informasjon